اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کمبود نیرو، گره کور محیط زیست استان زنجان

رئیس روابط عمومی و امور رسانه اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان علت تعطیلی ۵ پاسگاه محیط‌بانی در استان زنجان را سهمیه اندک جذب نیرو از طریق آزمون استخدامی و در پی آن کمبود نیروی انسانی اعلام کرد.

کمبود نیرو، گره کور محیط زیست استان زنجان

امجد باقری، رئیس روابط عمومی و امور رسانه اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان امروز در گفت‌وگو با فارس علت تعطیلی ۵ پاسگاه محیط‌بانی در استان زنجان را سهمیه اندک جذب نیرو از طریق آزمون استخدامی و در پی آن کمبود نیروی انسانی اعلام کرد و اظهار داشت: کمبود نیروی محیط‌بانی را در سایر مناطق مختلف کشورمان شاهد هستیم و تنها استان زنجان در این رابطه مستثنا نیست.

رئیس روابط عمومی و امور رسانه اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه ما با استانداری‌های جهانی فاصله داریم، تصریح کرد: از یک سو هم هر سال تعدادی از همکاران بازنشسته می‌شوند که در پی آن استخدام‌های جدید پاسخگوی نیاز فعلی محیط زیست نیست.

 وی با بیان اینکه ۵۰۳ هزار هکتار از مساحت استان مناطق تحت مدیریت و شکار ممنوع است، گفت: در حال حاضر باید برای مناطق حفاظت شده ۳۰۰ محیط‌بان داشته باشیم این در حالی است که ۴۳ محیط‌بان مناطق حفاظت شده را پایش و رصد می‌کنند.

باقری با یادآوری اینکه طبق استاندارهای جهانی به‌ ازای هر یک هزار هکتار یک محیط‌بان نسبت به امر حفاظت باید انجام‌ وظیفه کند، گفت: این درحالی است که در استان زنجان اگر مناطق شکار ممنوعه را هم جزو مناطق تحت مدیریت خود به حساب بیاوریم در این صورت به ۵۰۰ محیط‌بان در راستای حفاظت از محیط زیست نیاز است.

رئیس روابط عمومی و امور رسانه اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست طبیعی، گونه‌های جانوری و گیاهی طبق استاندار‌های جهانی، محیط زیست استان باید ۵۰۰ محیط‌بان داشته باشد در حالی که در حال حاضر ۴۵ محیط‌بان دارد، افزود: با این تعداد محیط‌بان نمی‌توان پاسگاه‌های موجود را پوشش داد به همین منظور تا حد امکان پاسگاه‌هایی را که از اولویت‌های پایینی برخوردار هستند را تعطیل کرده‌ایم تا بتوانیم در نقاط مهم و اولویت‌دار حضور داشته باشیم.

گفتنی است، استان زنجان ۱۰ پاسگاه محیط‌بانی دارد که ۵ مورد آن به دلیل کمبود نیرو تعطیل است.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول