اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

برداشت غیرمجاز 30 میلیارد ریال از طریق همراه بانک جعلی در یزد

رئیس پلیس فتا استان یزد یکی از حیله‌های مجرمان برای دستیابی به اطلاعات بانکی افراد را با طراحی نرم‌افزارهای بانکی جعلی شناسایی کرد و تأکید کرد که شهروندان باید نرم‌افزارها یا اپلیکیشن‌های بانکی را حتماً از منابع معتبر دانلود و نصب کنند.

برداشت غیرمجاز 30 میلیارد ریال از طریق همراه بانک جعلی در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد،‌ سرهنگ حسن ابوالحسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد: انتشار نرم‌افزارهای جعلی بانکی و همراه بانک‌های جعلی در فضای مجازی یکی از حیله‌های مجرمان سایبری برای سرقت اطلاعات حساب بانکی افراد است.

وی افزود:‌ شهروندان برای دانلود و نصب نرم‌افزارها یا اپلیکیشن‌های بانکی باید حتماً از منابع معتبر و سایت اصلی بانک استفاده کنند و به هیچ عنوان همراه بانک خود را در گوگل جستجو نکنند.

رئیس پلیس فتای استان یزد گفت:‌ نتایج جستجوی همراه بانک‌ها در موتورهای جستجو مانند گوگل قابل اعتماد نیستند و در بسیاری از موارد سایت‌های جعلی و همراه بانک‌های جعلی بالاتر از سایت اصلی بانک نمایش داده می‌شود.

سرهنگ ابوالحسینی تصریح کرد: کاربران برای استفاده آسوده از خدمات بانکداری الکترونیک باید به چندین نکته توجه کنند، از جمله دریافت نرم‌افزار همراه بانک از وب‌سایت اصلی بانک، عدم اشتراک رمز ورود سامانه‌های همراه بانک با دیگران، تغییر دوره‌ای رمز عبور سامانه‌ها و خودداری از انتخاب رمزهای ساده و قابل حدس مانند سال تولد و شماره شناسنامه.

وی بیان کرد: کاربران باید تلفن‌همراه خود را با نرم‌افزار آنتی‌ویروس معتبر مجهز کنند و به‌روزرسانی مستمر آن را انجام دهند، همچنین باید سیستم عامل، مرورگر وب و نرم‌افزارهای دیگر روی گوشی خود را به‌روز نگه دارند و قفل امنیتی تلفن‌همراه و نرم‌افزارهای بانکی را فعال کنند و اطلاعات حساس مانند رمزهای دسترسی، CVV2 و تاریخ انقضای کارت را روی گوشی ذخیره نکنند.

رئیس پلیس فتا استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی، می‌توانید مراتب را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش دهید.

پایان پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول