اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

صدور 9 میلیون برگه جریمه توقف غیرمجاز در 10 ماه

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از صدور 9 میلیون برگه جریمه توقف غیرمجاز در 10 ماهه سال جاری خبر داد.

صدور 9 میلیون برگه جریمه توقف غیرمجاز در 10 ماه

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، امروز یکشنبه ۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ علی‌اصغر شریفی در برنامه تلویزیونی شهر امن در خصوص توقف غیرمجاز خودروها اظهار داشت: توقف در گذرگاه عابر پیاده که بیشتر در بلوارها و تقاطع ها روی می‌دهد؛ خودروها در این محل ها روی خط کشی عابران پیاده پارک کرده و مانع تردد درست آنها می‌شوند و این موضوع هم حق الناسی است که بر گردن رانندگان می‌ماند و هم باعث بروز حوادث برای عابران پیاده می‌شود. 

سرهنگ شریفی گفت: توقف در محل اختصاصی جانبازان و معلولان هم یکی دیگر از توقفات غیر مجاز بوده که بسیار مهم و حساس است.  

وی افزود: این تخلف، کاری غیراخلاقی است چرا که جانبازان و معلولان وقتی می‌خواهند در محلی که برای آنان اختصاص داده شده پارک کنند می‌بینند که راننده ای در جای آنها پارک کرده و فضا را اشغال کرده است. 

سرهنگ شریفی گفت: پارک در این محل حمل با جرثقیل و جریمه 105 هزار تومانی را بدنبال خواهد داشت و این جریمه جزو سنگین ترین جریمه تخلفات و توقفات ساکن است. 

وی گفت: توقف در داخل پیچ‌ها، روی پل‌ها و داخل تونل‌ها نیز جزء توقف‌های غیر مجاز و خطرناک است چراکه این محل‌ها در نقاط کور واقع شده و علاوه بر اینکه باعث بی نظمی می‌شود ممکن است که هر لحظه خودرویی با آن برخورد کرده و باعث بروز حوادث جبران ناپذیری شود‌.

سرهنگ شریفی با اشاره به اینکه ماده 163 آیین نامه راهنمایی و رانندگی به این تخلفات پرداخته است ادامه داد: پلیس هیچ گاه دوست ندارد که راننده ای را اعمال قانون نماید و راننده نیز دوست ندارد که جریمه گردد ولی دیگر واقعا این شهر گنجایش این میزان خودرو را ندارد؛ نزدیک 4 و نیم میلیون وسیله نقلیه در شهر تهران با پلاک تهران تردد می کنند.

وی اعلام کرد: در مدت 10 ماه بیش از 9 میلیون جریمه توقف غیر مجاز برای رانندگان خاطی صادر شده است؛ یعنی میانگین هر ماه حدود 1 میلیون برگ جریمه برای رانندگان متخلفی که تخلفات توقفات غیر مجاز را انجام داده بودند صادر شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول