اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

همایش ملی نباتات گرمسیری و خرما در بندرعباس برگزار می‌شود

همایش ملی نباتات گرمسیری و خرما به مدت دو روز از ۱۴ تا ۱۵ اسفند ماه سال جاری در بندرعباس برگزار می شود.

همایش ملی نباتات گرمسیری و خرما در بندرعباس برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی ترابی دبیر همایش ملی نباتات گرمسیری و خرما امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: همایش ملی نباتات گرمسیری و خرما به مدت دو روز از ۱۴ تا ۱۵ اسفند ماه سال جاری به میزبانی  بندرعباس برگزار می شود.

وی افزود: در این همایش از پژوهشگران، محققین، دانشگاهیان ، تولید کنندگان، صاحبان صنایع، دانش بنیان ها و بازرگانان دعوت به عمل آمده است و با راه اندازی دبیر خانه دائمی سعی در تکرار این رویداد در سال های آینده داریم .

دبیر همایش ملی نباتات گرمسیری و خرما هرمزگان با ارائه پیشنهادات و راهکار های جامعه نخبگانی و پیشران ها سعی در توسعه این روند را داریم، ادامه داد : در روز اول به موضوعات حکمرانی کشاورزی و تجارت جهانی نباتات گرمسیری و تاثیرات اقلیمی برای الگوی کشت اختصاص دارد .

مهدی ترابی با اشاره به ۶ پنل تخصصی همایش، اضافه کرد: پنل تخصصی خرما ، سرمایه گذاری، هواشناسی و تغییرات اقلیمی، فن آوری های نوین، آفات و بیماری ها، تولید و توسعه نباتات گرمسیری می باشد.

وی با بیان اینکه بهره مندی از محققان داخلی و خارجی از دیگر برنامه های این همایش است.

مشاور اتاق بازرگانی بندرعباس تاکید کرد: در کنار برگزاری همایش نمایشگاه عرصه تولیدات محصولات گرمسیری با ۳۰ غرقه  نیز وجود دارد که از استان کرمان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، فارس، بوشهر شرکت دارند.

مهدی ترابی ادامه داد: مهمانان خارجی نیز از سه کشور آلمان، استرالیا، اسپانیا برای سخنرانی و حضور در پنل های تخصصی دعوت شده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان ها و دستگاه های مرتبط مانند جهاد کشاورزی، اداره کل هواشناسی، توسعه تحقیقات کشاورزی، شرکت شهرک های صنعتی و شهرک ها، دانشکده های، انجمن خرمای ایران و استان، انجمن صادرکنندگان و استانداری و صدا و سیما نیز فعالیت های خواهند داشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول