اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دومینوی خروج نظامیان ارتش اسرائیل از غزه

یک روز پس از اعلام عقب‌نشینی گردان ۷۱۰۷ ارتش اسرائیل، رسانه‌های عبری امروز یک‌شنبه ۲۸ نوامبر از خروج تیپ کریاتی از نوار غزه خبر دادند.

دومینوی خروج نظامیان ارتش اسرائیل از غزه

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «ارتش، تیپ کریاتی را که در شمال و شرق شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه مستقر بود، خارج کرده است»، این گزارش امروز شبکه تلویزیونی کان از تداوم دومینوی عقب‌نشینی‌های اسرائیل است.

رسانه‌های اسرائیلی کریاتی را تیپ چهارم ذخیره ارتش اسرائیل در نوار غزه معرفی می‌کنند. روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت درباره این روند عقب‌نشینی نوشت که «با خروج بیشتر نیروهای ارتش اسرائیل از نوار غزه، افق پیروزی کامل ما روز به روز دورتر می‌شود».

خروج نظامیان اسرائیل از غزه بعد از تلفات میدانی

روزنامه معاریو امروز در گزارشی نوشت که فعالیت حماس در مناطق شمالی غزه که ارتش اسرائیل تعداد نیروهای خود را در آن کاهش داده، افزایش یافته است؛ «این نگرانی در میان رهبران ارتش وجود دارد که توانمندی‌های نظامی حماس به تدریج در این مناطق افزایش یابد».

انتقال کشته‌های ارتش اسرائیل به بیرون غزه

تا به امروز که ۱۱۴ روز از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد، هزاران نفر از نظامیان ارتش اسرائیل در پی ضربات سخت میدانی و تلفاتی سنگین در نبرد با مقاومت فلسطین مجبور به عقب‌نشینی از نوار غزه شده‌اند.

علی‌رغم اعلام گردان‌های القسام مبنی بر هدف دادن نظامیان اسرائیلی و افزایش تلفات دشمن در تمام محورهای درگیری، سرایا القدس نیز امروز اعلام کرد که «در خط مقدم پیشروی در شهر خان یونس مشغول نبرد شدید با نظامیان اسرائیلی با استفاده از مسلسل و سلاح‌های سنگین هستیم».

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول