اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

اجرای راهبرد شفاف‌سازی مسائل حقوقی در صندوق ذخیره فرهنگیان

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با تأکید بر اینکه راهبرد شفاف‌سازی مسائل حقوقی باید به طور جدی دنبال شود، گفت: همه ارکان مؤسسه نسبت به حفاظت از دارایی‌های فرهنگیان وظیفه و تعهد دارند.

اجرای راهبرد شفاف‌سازی مسائل حقوقی در صندوق ذخیره فرهنگیان

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محسن احمدی مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در همایش توانمندسازی و ارتقای دانش و مهارت کارشناسان و مدیران واحد حقوقی و قراردادهای مؤسسه، هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه این صندوق در اردوگاه شهید باهنر ضمن تسلیت شهادت حضرت زینب(س) به عنوان اسوه صبر و تقوی و با تهنیت ایام پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، اظهار کرد: در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یاد حضرت امام(ره) و شهدا را گرامی می‌داریم.

وی با تأکید بر اینکه راهبرد شفاف‌سازی مسائل حقوقی باید به طور جدی دنبال شود، به ضرورت تسریع در ایجاد سامانه دعاوی و قراردادها اشاره کرد و گفت: با کسب آمار و اطلاعات مؤسسه در حوزه حقوقی متوجه شدم که خوشبختانه حرکت ارزشمندی از سوی هیأت مدیره مؤسسه در دوره جدید صورت گرفته و اقدامات خوب و شایسته‌ای در حوزه حقوقی انجام شده است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با تأکید بر ایجاد بانک اطلاعاتی دقیق و روزآمد از پرونده‌های حقوقی مؤسسه و کل گروه به ضرورت رصد و پایش مستمر و موثر این پرونده‌ها اشاره کرد و گفت: طبق گزارش‌های ارائه شده، تاکنون تعدادی از پرونده‌های حقوقی سنواتی مؤسسه منجر به صدور رأی در محاکم قضایی شده و مابقی نیز در حال پیگیری است و موظفیم از منافع صندوق در بالاترین سطح محافظت و مراقبت کنیم.

احمدی همچنین بهبود و افزایش کارایی تیم حقوقی و بهره‌گیری از افراد کاردان و باتجربه حوزه حقوقی و امور قراردادهای شرکت های تابعه را جزو الزامات این حوزه بیان کرد و افزود: باید پرونده‌های سنواتی را با جدیت دنبال کرد.

وی اضافه کرد: ارتباط و تعامل مناسب با دستگاه قضایی و بهره‌گیری از دانش روز و وکلای خوب می‌تواند به برنده شدن صندوق در پرونده‌های حقوق کمک کند زیرا وظیفه داریم به هر نحو ممکن از اموال فرهنگیان حفاظت کنیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: خوشبختانه این اقدام در شورای حقوقی مؤسسه و مجموعه تخصصی شروع شده است و هر روز بالنده‌تر می‌شود و این امید را به وجود می‌آورد که بتوانیم در آینده نزدیک با نظم بخشیدن به فعالیت‌ها، به وضعیت حقوقی مؤسسه سروسامان بدهیم.

احمدی اظهار کرد: در گام اول به سمت پیشگیری از ایجاد پرونده قضایی برویم و اینجاست که نقش واحدهای حقوقی کاملا برجسته است و اهمیت ویژه دارد؛ اگر گام به گام در آغاز هر قراردادی در مجموعه مؤسسه، واحد حقوقی نظارت داشته و هماهنگی تنگاتنگی با بقیه بخش‌ها داشته باشد، یقینا خیلی از مباحث و مشکلات به وجود نمی‌آید.

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان اضافه کرد: در گام بعدی باید پرونده‌های سنواتی را با جدیت دنبال کرد و به گونه‌ای ورود کنیم که به نفع اعضای صندوق رأی بگیریم و دستیابی به چنین نتیجه‌ای نیازمند ارتباط مناسب با محاکم قضایی و بهره‌گیری از دانش روز است که ما مصمم به پیشبرد امور حقوقی صندوق و شرکت‌های تابعه در همین مسیر هستیم.

احمدی با بیان اینکه اعضای هیأت مدیره صندوق، امانتدار امانتی هستند که به آنان سپرده شده است، گفت: باید برای غلبه بر چالش‌ها، برنامه‌ریزی منسجم داشته باشیم.

وی ضمن تشکر و قدردانی از بانیان و متولیان برگزاری همایش ابراز امیدواری کرد از این همایش نتایج ملموسی در حوزه مباحث حقوقی استخراج شود که به برنامه‌ریزی منجسمی برای تحقق سیاست‌های هیأت مدیره منجر شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول