اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

تبادل‌نظر دبیران برجسته ایران درباره مسائل مهم نظام تعلیم و تربیت

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری اولین گردهمایی کشوری دبیران دبیرخانه‌های راهبری دروس-رشته دوره متوسطه، گفت: در این گردهمایی معلمان برجسته در هر درس یا رشته به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مهم نظام تعلیم و تربیت در حوزه ارتقای کیفیت آموزش می‌پردازند.

تبادل‌نظر دبیران برجسته ایران درباره مسائل مهم نظام تعلیم و تربیت

محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با اشاره به آیین‌نامه دبیرخانه‌های راهبری دروس-رشته دوره متوسطه، اظهار کرد: فعالیت دبیرخانه‌های راهبری دروس-رشته دوره متوسطه به استناد آیین‌نامه مصوب شورای عالی آموزش و پرورش در سطح کشور و همچنین گروه‌های آموزشی در سطح استان‌ها با توجه به شیوه‌نامه مصوب سال ۱۳۹۸، فعالیت می‌کنند.

وی افزود: مهم‌ترین اهداف دبیرخانه‌ها، زمینه‌سازی برای توسعه مستمر شایستگی‌ها و مهارت‌های تخصصی و حرفه‌ای معلمان، ارتقای نقش معلمان در فعالیت‌های برنامه درسی و آموزشی و تعامل با دبیران و هنرآموزان، گسترش فرهنگ پژوهش و کاربست آن در مدارس و نظارت بر حسن اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و تربیتی معلمان و هنرآموزان در مدارس است.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت فعالیت دبیرخانه‌ها و گروه‌های آموزشی، تصریح کرد: در دوره متوسطه در حال حاضر تعداد ۷۵ دبیرخانه با موضوعات درسی یا رشته‌ای به میزبانی استان‌ها و با نظارت و هماهنگی دفتر آموزش دوره اول متوسطه، دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری و دفتر آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری اولین گردهمایی کشوری دبیران دبیرخانه‌های کشوری دروس-رشته و رؤسای ادارات تکنولوژی و گروه‌های آموزشی دوره متوسطه استان‌های کشور، گفت: به منظور توانمندسازی، ارتقای کیفیت فعالیت ها و هماهنگی بیشتر میان دبیران دبیرخانه‌های کشوری، اولین گردهمایی مشترک برگزار می‌شود.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش افزود: دبیرخانه‌های کشوری و گروه‌های آموزشی، دیدبان‌های اصلی نظام تعلیم و تربیت در سطح کشور هستند و باید در مسیر ارتقای کیفیت آموزش به ویژه با تمرکز بر مدارس عادی دولتی نقش خود را ایفا کنند.

وی با اشاره به شعار این گردهمایی یعنی معلم توانمند، یاددهی-یادگیری باکیفیت، مدرسه امیدآفرین، اظهار داشت: در این گردهمایی مشترک، دبیران دبیرخانه‌ها که معلمان برجسته در هر درس یا رشته هستند، به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مهم نظام تعلیم و تربیت در حوزه ارتقای کیفیت آموزش می‌پردازند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول