اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

کاشت رایگان حلزون گوش در مراکز دولتی و دانشگاهی

سرپرست گروه مدیریت خدمات صعب العلاج و ویژه سازمان بیمه سلامت ایران از جراحی رایگانِ کاشت حلزون گوش در بیمارستان‌های دولتی و مراکز دانشگاهی تا پایان سال 1402 خبر داد.

کاشت رایگان حلزون گوش در مراکز دولتی و دانشگاهی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، غزاله غزنوی در برنامه «صبح و گفتگو» با بیان این که بیمه شدگان در 4 مرحله می‌توانند از مزایای صندوق خاص و صعب‌العلاج در خصوص کاشت حلزون گوش برخوردار شوند، گفت: این بیمه شدگان برای خدماتی از جمله توان بخشی، گفتار درمانی، ویزیت و... به صورت رایگان بهره مند می‌شوند.در مرحله دوم با کاشت حلزون این خدمت را با پوشش صد در صدی تعرفه دولتی از اعتبارات صندوق در مراکز دولتی و دانشگاهی دریافت کرده و در مرحله پیگیری و یک سال پس از کاشت حلزون خدمات توان بخشی، گفتار درمانی و ویزیت را به صورت رایگان اخذ می‌نمایند.

وی گام چهارم را ناظر بر تعمیر و تعویض پروتز دانست و افزود: 10 سال پس از کاشت حلزون در صورتی که پروتز نیاز به تعویض داشته باشد، طی فرایندی پروتز مورد نظر تعویض شده و صندوق صعب العلاج تا مبلغ 15 میلیون تومان تقبل هزینه می‌کند.

غزنوی ادامه داد: هزینه تعمیر و نگهداری این پروتز سالانه به مبلغ 10 میلیون تومان از اعتبارات صندوق تامین می‌شود.

سرپرست گروه مدیریت خدمات صعب العلاج و ویژه سازمان بیمه سلامت ایران افزود: فرایند کاشت حلزون در 16 مرکز و در 12 استان در سطح کشور اتفاق می‌افتد و مردم با مراجعه به مراکز طرف قرارداد و استفاده از نسخه الکترونیک به صورت خودکار از مزایای صندوق بهره مند می‌شوند.

وی به رادیو گفت‌وگو گفت: پرداخت‌ها از صندوق بیماری‌های صعب العلاج صورت می‌گیرد و هزینه با مراجعه به مراکز طرف قرارداد و نسخه الکترونیک به صورت خودکار پرداخت می‌شود.

غزنوی درباره جستجوی مراکز طرف قرارداد هم گفت: مردم با مراجعه به مراکز کاشت حلزون گوش می‌توانند تحت این جراحی قرار گیرند که توان بخشی قبل و بعد از جراحی در مراکز خصوصی اتفاق می‌افتد و عمل جراحی تا پایان 1402 صرفا در مراکز دولتی و دانشگاهی به صورت رایگان صورت می‌گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول