اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادامه اقدامات کشورهای اروپایی علیه فلسطین و «آنروا»

کشورهای اروپایی کمک‌های مالی به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی را متوقف می‌کنند.

ادامه اقدامات کشورهای اروپایی علیه فلسطین و «آنروا»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از اقدام آمریکا، استرالیا، کانادا در زمینه توقف کمک‌های مالی به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی، اکنون برخی دیگر از رهبران کشورهای اروپایی به این ائتلاف ضد فلسطینی می‌پیوندند.

به گزارش «رویترز»، شش کشور اروپایی، کمک‌های مالی آژانس پناهندگان سازمان ملل برای فلسطینیان را به دلیل ادعاهای مبنی بر دست داشتن برخی از کارکنان این سازمان در حملات ۷ اکتبر حماس به رژیِم صهیونیستی متوقف کردند.

بریتانیا، آلمان، ایتالیا، هلند، سوئیس و فنلاند در جریان توقف کمک‌های مالی به آژانس پناهندگان سازمان ملل به آمریکا، استرالیا و کانادا پیوستند. این در حالی است که کمک‌های این سازمان یکی از مهم‌ترین منابع حیاتی حمایت از مردم غزه در شرایط کنونی محسوب می‌شود.

«فیلیپ لازارینی» کمیسر آنروا در واکنش به اقدام ۹ کشور مذکور در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر)نوشت: فلسطینی‌های غزه به این مجازات دسته‌جمعی مضاعف نیاز نداشتند.

این در حالی است که «اسرائیل کاتز» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی کشورهای غربی را به تعلیق بیشتر کمک‌های مالی خود تشویق کرده است و خواستار جایگزینی آژانس دیگری به جای آنروا شده است.

با این حال ادعاهای وی با واکنش جدی معاون سخنگوی سازمان ملل همراه شده است. «فرحان حق» در اظهاراتش عنوان کرده است ما به لفاظی‌های اسرائیل پاسخی نمی‌دهیم. آنروا دارای سابقه بسیار قوی است و ما بارها بر اقداماتی که انجام داده تاکید کرده‌ایم.

لازارینی هشدار داده است که تصمیم ۹ کشور مذکور اقدامات برای فعالیت‌های بشردوستانه در سراسر منطقه و به ویژه غزه را با تهدید مواجه می‌سازد و اتخاذ چنین تصمیمی را «تکان دهنده» توصیف کرده است.

وزارت خارجه فلسطین نیز کمپین حمایت از ادعاهای رژیم صهیونیستی علیه آنروا را مورد انتقاد قرار داده و تعلیق کمک‌ها به این آژانس بشردوستانه را محکوم کرده است.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول