اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آبرسانی به ۵١١ روستای کرمانشاه طی ۳ سال

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: طی سه سال آبرسانی به ۵١١ روستای استان با اعتباری برابر یک‌هزار و ٩٢٠ میلیارد تومان انجام خواهد شد.

آبرسانی به ۵١١ روستای کرمانشاه طی ۳ سال

رضا داودی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: هم‌اکنون در استان کرمانشاه بالغ بر ٢ هزار و ۶٠٠ روستای دارای سکنه وجود دارد که حدود یک‌هزار و ٩٠٠ روستا تحت پوشش شرکت آبفا استان هستند.

وی افزود: باقی روستاها دارای مشکلات ویژه‌ای بوده که برخی از این روستاها یا با تنش جدی مواجه بودند و یا کاملا فاقد آب و تأسیسات هستند و برخی هم در قالب یک‌هزار و ٩٠٠ روستا دارای تنش آبی هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: براساس برنامه‌های از پیش تعیین شده بیش از ۶٠٠ پروژه روستایی در حال حاضر در استان کرمانشاه در حال اجرا است.

وی گفت: این پروژه‌ها مولفه‌های مختلفی از جمله خطوط انتقال، شبکه توزیع، مخازن و مابقی تاسیسات مانند موتورخانه ها و ایستگاه‌های پمپاژ را دارند.

داودی اظهار کرد: مهمترین پروژه زیرساختی در حال اجرای کشور، آبرسانی روستایی با انعقاد قرارداد بین وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) است که در استان‌ها دارای معین‌های استانی است و در کرمانشاه قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف غرب و سپاه نبی اکرم(ص)، ۲ معین استان هستند.

وی ادامه داد: در قرارداد نخست که مشتمل بر ٣۴٩ روستا با ٣١۴ میلیارد تومان اعتبار بود، پیشرفت بسیار خوبی را شاهد بوده و جزء پیشروترین استان‌های کشور هستیم و در حال تلاشیم تا پایان سال پروژه ٢٠٠ روستا را افتتاح کنیم.

داودی بیان کرد: در حال حاضر تعدادی از روستاها آماده افتتاح هستند و برخی نیز با پیشرفت فیزیکی ٩٠ الی ٩۵ درصد در حال اجرا هستند.

وی افزود: با توجه به پیشرفت فیزیکی چشمگیر پروژه‌های استان، توانستیم قرارداد دوم را با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد کنیم و این موضوع در آذر‌ماه امسال به معین‌های استانی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ابلاغ شد.

داودی ادامه داد: این قرارداد مشتمل بر اجرای ۵١١ روستا با اعتباری برابر یک‌هزار و ٩٢٠ میلیارد تومان است که مقرر شده ٧٠ درصد این اعتبار توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و ٣٠ درصد را استاندار کرمانشاه تقبل کنند که طی سه سال پرداخت شود و پس از سه سال مجموع ٨۶٠ روستا استان کرمانشاه به یاری خداوند به طور کامل تنش‌زدایی می‌شوند.

پایان پیام/۸۱۰۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول