اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

افتتاحیه مسابقات همخوانی قرآن کریم بر روی ناو شهید رودکی +عکس

افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی ویژه پسران بروی ناو شهید رودکی با حضور مسئولانی از اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان و ۱۸ گروه از دانش آموزان دارالقرآن کشور برگزار شد.

افتتاحیه مسابقات همخوانی قرآن کریم بر روی ناو شهید  رودکی +عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی ویژه پسران بر روی ناو شهید رودکی در منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بر کرانه آبهای خلیج فارس برگزار شد.    

محمود غیبی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان در این مراسم گفت: قرآن کتاب  هدایت گر است و انسان را بسوی هدایت سوق می دهد و شما هم با انس با قرآن سفیران هدایت باشید.

 

وی افزود: این دوره برای اولین بار میزبانی آن به هرمزگان داده شده است و امیدواریم به امید خدا میزبان خوبی برای شما دانش آموزان قرآنی از سراسر کشور باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان بیان کرد: فرق قرآن با سایر کتاب آسمانی در این است که در قرآن کریم خداوند محور است و تمامی مسیرهای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی در آن قرار داده شده است.

غیبی ادامه داد: کلمه الله و مشتقات آن در قرآن بارها تکرار شده و خداوند در همه کارهای ما حضور دارد و این برتری قرآن را نشان می دهد. 

 

حضور 18 استان کشور در مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی

وی با بیان اینکه این دوره ویژه پسران است، عنوان داشت: از ۱۸ استان کشور در قالب گروه های ۸ نفری در یک روز بصورت فشرده با یکدیگر به رقابت می پردازند.  

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش با بیان اینکه  برگزاری این دوره مسابقات برای  ترویج فرهنگ قرآن در جامعه است و نخبگان قرآنی با همدیگر رقابت خواهند کرد، خاطرنشان کرد: یکی از آثار وبرکات برگزاری این مسابقات، طنین انداز شدن روح قرآنی در بسیاری از فضاها و اماکن هرمزگان است که این گروههای در آن به قرآئت گروهی می پردازند.

حاملان قرآن، پرچمداران دین هستند

حسینی زاده معاون مدیر کل قران، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با روایتی از پیامبر اکرم (ص) که فرمود : حامل قرآن پرچمدار دین است و هر کس حامل قرآن را تکریم کرده خداوند را تکریم می کند، اظهار داشت: تنها راه برای سنجش و صعود انسان از مسیر آموزه های  قرآن است . 

وی افزود: این رویداد بزرگ که در هفتمین دوره آن در هرمزگان رقم می خورد و حضور نمایندگان کشورهای جبهه مقاومت که در لوای قرآن واحد و خدای واحد معنا  ویژه ای را ایجاد می کند.

 

معاون مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ‌پیامبر اکرم (ص) فرمود: اگر می خواهید کار تربیتی برای فرزندان خود انجام دهید آنها را با محبت من و اهلبیت و بعد با محبت قرآن تربیت کنید، افزود : تنها راه برون رفت از تمام مشکلات، تمسک به قرآن و اهل بیت است.

به گزارش فارس، هرمزگان در ابتدای هفته نیز میزبان همین مسابقات در بخش دختران بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول