اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

جشن بزرگ نیمه شعبان در میدان شهرری برگزار می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری گفت: شهرری در برگزاری مناسبات معنوی مثل مسلمیه، اربعین و سایر برنامه‌ها پیشتاز است و در همین راستا جشن بزرگ نیمه شعبان با مشارکت مردمی در میدان شهرری برگزار خواهد شد.

جشن بزرگ نیمه شعبان در میدان شهرری برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حجت‌الاسلام حامد احمدپور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تلاش می‌کنیم یک‌سری برنامه‌ها را به صورت مردمی تقویت کنیم و برای اجرای برنامه‌ها به‌جای تصدی‌گری، بسترساز باشیم، این پازل فرهنگی نه تنها در کشور ایران بلکه در تمام دنیا در حال اجرا است و در جهان به‌وسیله مردم، مسائل مهم شکل می‌گیرد.

مستند مسلمیه پخش می‌شود

وی با اشاره به برگزاری آیین معنوی مسلمیه در شهرری، که یک رویداد بی نظیر در جهان است، گفت: در سال آینده مستند مسلمیه که امسال ساخته شده، به مرحله پخش خواهد رسید، همچنین در ایام محرم نیز بسترسازی برای برگزاری مراسمات را پیگیری کرده‌ایم و یکی از اقدامات خوبی که خبرنگاران می‌توانند نشر دهند، روایتگری مردمی و انعکاس صحبت‌های مردم است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری بیان کرد: در ایام اربعین حسینی موکب‌داران روایتگری می‌کردند، در ایام فاطمیه نیز روایت‌گرانی به مدارس می‌رفتند و در مراسمات اعتکاف مجریانی در مساجد حضور داشتند که این تکلیف را انجام دادند.

حجت‌الاسلام احمدپور ادامه داد: در اربعین پویش‌هایی مانند خدمت بی‌منت برگزار و هر خانه به یک موکب تبدیل شد، روایت موکب‌داران نیز پویش دیگر ما بود و اربعین امسال نشان و آرمی از هیچ ارگانی نداشتیم چرا که معتقدیم این کار معنا ندارد و نهادها به‌عنوان بسترساز باید فضا را برای مردم آماده کنند.

وی با اشاره به آسیب‌شناسی برگزاری مناسبت‌های دینی، افزود: باید تعداد کنش‌گران در کشور افزایش یابد و راهکار آن دعوت همه مردم است، باید حداقل دو میلیون و در ادامه ۱۰ میلیون کنش‌گر داشته باشیم و این مهم با نشر خوبی‌ها تحقق می‌یابد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری ادامه داد: موکب‌های خانوادگی، محافل انس با قرآن کریم و دورهمی نوجوانان با حاج قاسم از دیگر برنامه‌های ما بود که به نظر تأثیرگذار بوده است، به طور مثال در مراسم معنوی اعتکاف بیش از 4 هزار نفر شرکت کردند و برخی مساجد به‌صورت تخصصی اعتکاف دانش‌آموزی، مادر و فرزندی و فرهنگیان برگزار شد.

حجت‌الاسلام احمدپور با اشاره به برپایی حدود ۱۰۰ غرفه فرهنگی و ۴۰ موکب در سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) برای اولین بار در سال جاری، خاطرنشان کرد: همچنین ۹۰ مبلغ به مدارس شهرستان ری اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه همایش تبیین برای مشارکت برای 300 نفر از مبلغین و ائمه جماعات و همچنین همایش هیئات مذهبی در تبلیغات اسلامی ری برگزار خواهد شد، گفت: شهرری در برگزاری مناسبات معنوی پیشتاز است و در همین راستا طی روزهای گذشته جشن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) برگزار شد و جشن بزرگ نیمه شعبان نیز با مشارکت مردمی در میدان شهرری برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول