اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

تأکید بر زیست معنوی و مسجدی در ارائه طرح‌های قرارگاه شهید آوینی ایلام

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: مهم‌ترین موارد در ارائه طرح‌های مردمی قرارگاه شهید آوینی، تأکید بر نقش مسجد در زیست‌ معنوی و مسجدی است.

تأکید بر زیست معنوی و مسجدی در ارائه طرح‌های قرارگاه شهید آوینی ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، پنجمین نشست هم‌اندیشی قرارگاه فرهنگی شهید آوینی، در محل دفتر مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار شد، این نشست به منظور بررسی طرح‌های مردمی ارائه شده در قالب "قرارگاه جنگ نرم شهید آوینی" با حضور علی هوشمند مدیر کل، شورای معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، رئیس جبهه انقلاب فرهنگی استان، رئیس حوزه هنری و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در محل دفتر مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار شد.  

علی هوشمند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در این نشست با اشاره به برگزاری نشست بررسی و تصویب طرح‌های ارسالی به دبیرخانه‌های قرارگاه فرهنگی شهید آوینی در استان‌ها گفت: سیاست اصلی در طرح شهید آوینی آموزش انسان‌سازی، استفاده از توانمندی بانوان و دختران و استعدادیابی در میان اقشار مختلف جامعه است. 

وی افزود: مردمی‌سازی، مسجدمحوری، محله محوری، توجه به تاریخ شفاهی و حوزه انقلاب از مهم‌ترین اهداف این طرح ملی است و تأکید بر نقش مسجد در زیست معنوی و مسجدی نیز از جمله مواردی است که در ارائه طرح‌های مردمی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آنها تأکید شده است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، ادامه داد: شناسایی قابلیت‌های استان و محرومیت‌زدایی و شناسایی ظرفیت گردشگری مذهبی و طبیعی را نیز از سایر اهداف این طرح عنوان کرد. 
 
هوشمند خاطرنشان کرد: طرح قرارگاه فرهنگی جنگ نرم شهید آوینی با هدف واسپاری فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای شکل گرفته است.
 
وی یادآور شد: این طرح یک قرارگاه هم‌افزا است که با تعریف کار مشترک با دبیری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها ایجاد شده است. در این مجموعه، نهاد‌های انقلابی و مردمی، برنامه‌هایی را برای اعتلای فرهنگ استان تعریف می‌کنند که در مقام طراحی و اجرا، کسی که میدان‌داری خواهد کرد، حلقه‌های میانی و مؤسسات مردمی هستند.

وی اظهار داشت: در استان ایلام بیش از ۳٠ طرح مردمی به دبیرخانه قرارگاه فرهنگی جنگ نرم شهید آوینی ارسال شده است.  

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام؛ جلسه بررسی و تصویب طرح‌های ارسال شده به دبیرخانه‌های قرارگاه فرهنگی جنگ نرم شهید آوینی در استان‌ها، در تاریخ ۲۶ دی ماه ۱۴٠۲ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول