اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

پوشش ۱۰۰ هزار بیمار سرطانی توسط خیریه امدادگران عاشورا

مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا از تحت پوشش قرار دادن ۱۰۰ هزار بیمار سرطانی در کشور خبر داد.

پوشش ۱۰۰  هزار بیمار سرطانی توسط خیریه امدادگران عاشورا

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،نصرالله فتحیان،مدیر عامل موسسه خیریه  امدادگران عاشورا امروز سه شنبه ۱۰ بهمن در نشست خبری با اشاره به اهمیت نقش امدادگری در یاری رساندن به نیازمندان،بیان داشت:۲۱ سال است که با رفقای امدادگر خودمان در دوران دفاع مقدس فعالیت امدادگری را در موسسه خیریه امدادگران عاشورا  داریم.

وی با اشاره به فعالیت امدادگری رزمی در دوران دفاع مقدس،ادامه داد: در دوران کرونا دهها نفر از پزشکان،پرستاران و امدادگران به شهادت رسیدند.

فتحیان افزود:حدود ۲۸ سال پیش هیات امدادگران عاشورا را ایجاد کردیم و در نهایت با کمک اعضا ساختمانی را برای امدادگران عاشورا خریداری کردیم و اکنون به ساختمان عظیمی با ۱۳ طبقه رسیده است.

مدیرعامل خیریه امدادگران عاشورا با بیان اینکه این خیریه علاوه بر تهران در ۵۴ نقطه در استانها و شهرستانها فعالیت می کند،تصریح کرد:بیماری سرطان بیماری سخت و پرهزینه ای است و نیازمند کمک افراد توانایی مالی است.

وی ابراز کرد:در دوران دفاع مقدس بیش از یک میلیون مجروح را از خط مقدم به عقب انتقال دادیم و مورد تشکر امام رحمت الله قرار گرفت.

مدیرعامل امدادگران عاشورا با بیان اینکه میزان سرطان در ایران کمتر از میانگین جهانی است،گفت:سال گذشته ۱۴۵ هزار بیمار سرطانی در ایران اضافه شد و روند ابتلا به سرطان افزایشی است.

فتحیان خاطرنشان کرد:در خیریه امداد گران عاشورا ۱۰ درصد بیماران را مورد پوشش قرار می دهیم و در تامین هزینه درمان،دارو و....به آنها کمک می کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰ هزار بیمار سرطانی در تهران و سایر نقاط کشور تحت پوشش قرار داده ایم،تاکید کرد:بزرگترین خیریه درمان بیمارستان سرطانی و بزرگترین بانک اطلاعاتی بیماران سرطان را دارا هستیم.

مدیرعامل خیریه امدادگران عاشورا با بیان اینکه این خیریه به عنوان مرکز همه خیریه و موسسه فعال در سرطان است،متذکر شد:۸۰ درصد پرسنل شاغل این خیریه نیروی داوطلب است و حقوقی دریافت نمی کنند.

فتحیان خاطرنشان کرد: شفافیت در حوزه مالی از ویژگی های این خیریه است؛به طوری که این خیریه دارای حساب حقوقی و مشخص و نماینده وزارت اقتصاد در این موسسه فعالیت دارد.

وی افزود:در این خیریه خدمات حمایتی از بیماران را دادیم به طوری که امسال ۲۰ هزار کیلوگرم گوشت بین نیازمندان و بیماران تحت پوشش توزیع شده است.

مدیرعامل خیریه امدادگران عاشورا یادآور شد:بیش از ۲۰ هزار حامی و خیر در این موسسه مشارکت دارند.

فتحیان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص چگونگی مراجعه بیماران نیازمند به این خیریه،تصریح کرد:بخش عمده ای از بیماران توسط مددکاران بیمارستانها یا داروخانه معرفی می شوند و بخشی نیز از طریق پایگاههای بسیج معرفی می شوند.

وی اظهار داشت: تیمی از مددکاران حرفه ای شامل پزشک،پرستار و مددکار در موسسه فعالیت دارند و بیماران را شناسایی می کنن

مدیرعامل خیریه امدادگران عاشورا از فعالیت در خصوص تامین جهیزیه افراد نیازمند و ترمیم  منازل این نوع افراد خبر داد.

فتحیان اضافه کرد:این موسسه در حوادث غیر مترقبه در کشور مشارکت فعال دارد؛ضمن اینکه در خصوص غزه اعلام آمادگی کردیم  و حدود ۱۵۰ هزار امدادگر دوران دفاع مقدس در کشور داریم.

وی ادامه داد:،برخی خیرین موسسه کمک ارزی کردند و حدود ۶۰۰ میلیون تومان دارو تهیه شد و به هلال احمر تحویل داده شد.

مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا خاطرنشان کرد:سالانه ۵ درصد میزان بیماران سرطانی در کشور افزایش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه در دنیا تا ۷۵ درصد بیماران سرطانی قابل درمان هستند،گفت:هدف گذادی ما تحت پوشش قرار دادن ۱۵ هزار بیمار سرطانی است.

فتحیان افزود:هزینه بخشی زیادی از دارو و درمان بیماران سرطانی از جمله پت اسکن را پرداخت می کنیم و اکنون حدود ۶۰ درصد بیماران ما بیمه شده تامین اجتماعی هستند.

وی خدمات بیمارستانی مانند جراحی تومورها سرطانی را یکی دیگر از محورهای فعالیت این موسسه برشمرد و افزود: مددکاران ما کار هدایت بیماران را در بیمارستانهای دولتی انجام می دهند.

یعقوبی معاون خیریه امدادگران عاشورا با اشاره به نقش مهم پیشگیری در جلوگیری از ابتلا به سرطان،گفت:امسال بیش از ۲۵ هزار نفر را تحت پوشش آموزش چهره به چهره در خصوص بیماری سرطان قرار داده ایم.

وی ادامه داد:اکنون در چهار سرطان رایج در کشور در ۱۶ استان طرح آموزش،درمان  و غربالگری را بین بیش از ۱۰۰ هزار نفر اجرا کرده ایم.

پایان پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول