اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فشار دموکرات‌ها بر بلینکن در ارتباط با فروش تسلیحات به صهیونیست‌ها

شماری از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا بر بلینکن جهت فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی بدون تایید کنگره فشار وارد می‌کنند.

فشار دموکرات‌ها بر بلینکن در ارتباط با فروش تسلیحات به صهیونیست‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک ائتلاف متشکل از ۲۰ نماینده دموکرات از وزارت امور خارجه آمریکا خواسته‌اند تا در مورد تصیمات دولت بایدن جهت فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ ادامه‌دار این رژیم با حماس و در قالب طرح فروش اضطراری و بدون تایید صریح کنگره پاسخگو باشد.

به گزارش «هیل» نامه مذکور به رهبری سناتور «الیزابت وارن» سناتور ایالت ماساچوست و «جیم مک گاورن»عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نوشته شده است و در راستای افزایش فشار دموکرات‌ها بر کاخ سفید است که نگران نقش ایالات متحده آمریکا در جنگ غزه هستند.

دولت بایدن تاکنون دوبار کنگره را در ماجرای فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی دور زده است و بدون کسب رضایت اعضای آن به فروش اضطراری تسلیحات و مهمات به صهیونیست‌ها اقدام کرده است.  این موضوع موجب نگرانی قانونگذاران شده است.

در نامه نوشته شده از سوی نمایندگان دموکرات آمده است که اعضای کنگره از «بمباران بی‌رویه» رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها در غزه «عمیقا نگران» هستند.

نمایندگان دموکرات در نامه نوشته‌اند: برای کنگره ضروری است تا بتواند بر روند این نقل و انتقال تسلیحات نظارت کند و تعیین کند که آیا این اقدام با اصول بشردوستانه و قوانین ایالات متحده مطابقت دارند یا اینکه به امنیت ملی این کشور آسیب وارد می‌کنند.

آنها در بخشی از نامه به بایدن این تذکر را داده‌اند که دور زدن کنگره از طریق اعلام وضعیت اضطراری برای تداوم این روند امری غیرمعمول است . آنها توجه خود را به شمار تلفات گسترده غیرنظامیان در جریان درگیری‌های اخیر معطوف کرده و به این موضوع که در اکثر این حملات از مهمات و تسلیحات آمریکایی علیه افراد غیرنظامی استفاده شده‌، اشاره کرده‌اند.

طبق آمارهای وزارت بهداشت فلسطین تاکنون بیش از ۲۵ هزار نفر در جریان حملات رژیم صهیونیستی در غزه جان خود را از دست داده‌اند.

نمایندگان دموکرات به تصمیم دولت بایدن برای تهیه گلوله‌های توپخانه‌ای ۱۵۵ میلی متری و تجهیزات مربوط به آن که بیش از ۳۰ سازمان‌های جامعه مدنی مستقر در آمریکا هشدار داده‌اند که خطری جدی برای غیرنظامیان به همراه دارد هم اعتراض کرده‌اند.

اکنون در این نامه به طور خاص از «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا خواسته شده است تا به توضیح رسمی در مورد اینکه چرا دولت تصمیم گرفته است به جای انتخاب روش اطلاع رسانی و هماهنگی با کنگره از روش انتقال اضطراری اسلحه به صهیونیست‌ها استفاده کند، پاسخ دهد.

قانونگذاران دموکرات در متن این نامه عنوان کرده‌اند: کنگره و مردم آمریکا سزاوار دریافت پاسخ کامل در مورد اقدام دولت در زمینه اجرای سیاست انتقال اضطراری تجهیزات به اسرائیل هستند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول