اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

تدارک بیش از 20 برنامه تلویزیونی برای جشن 45 سالگی پیروزی انقلاب

بازخوانی مبارزات انقلابیون، دستاوردها و رخدادهای ایام پیروزی انقلاب اسلامی در قالب ویژه برنامه‌های ترکیبی، مستند و گفت‌وگو محور تلویزیونی در ایام دهه فجر روایت می‌شود.

تدارک بیش از 20 برنامه تلویزیونی برای جشن  45 سالگی پیروزی انقلاب

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، همزمان با فرارسیدن ایام چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه‌های مختلفی در قالب ساختارهای متنوع برنامه سازی تلویزیونی با محورهایی از جمله بازخوانی مبارزات انقلابیون، دستاوردهای انقلاب اسلامی، مرور رخدادهای ایام پیروزی انقلاب و تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی روی آنتن شبکه‌های سیما می‌رود.

بر این اساس برنامه‌های ترکیبی، گفت‌وگو محور، مستند، نمایشی، مسابقه، نماهنگ، پویانمایی و تولیدات کوتاه در چهل و پنجمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی برای پخش از قاب تلویزیون تدارک دیده شده است.

جزئیات پخش بیش از 20 ویژه برنامه‌ شبکه‌های سیما در دهه فجر به شرح زیر است:

شبکه یک سیما

مجموعه مستند ۱۰ قسمتی «روایت عبرت» تولید مرکز سیمرغ با موضوع جنایت‌های ساواک در دوره پهلوی از ۱۲ بهمن ماه شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷ روی آنتن می‌رود. 

برنامه «ایران دوست داشتنی» با فضای جشن و متناسب با دهه فجر با رویکرد شناخت ظرفیت‌های بومی و هویتی و در راستای اتحاد، همدلی و امیدآفرینی روزهای ۱۱، ۱۲، ۱۸، ۲۰، ۲۱، ۲۵ و ۲۷ بهمن ماه ساعت ۱۹:۳۰ پخش می‌شود.

ویژه برنامه «تقویم تاریخ» نیز که شنبه تا پنجشنبه ساعت ۸:۳۰ پخش می‌شود در این ایام به رویدادهای تاریخی ایام دهه فجر و حوادث انقلاب اسلامی می‌پردازد.

شبکه دو سیما

برنامه «دورها آوایی ست» که با محوریت موسیقی معاصر ایران، به مرور موسیقی معاصر ایران و قطعات شاخص و اثرگذار دهه‌های اخیر به روش موشن گرافی و ویدئو کامنت می‌پردازد، قرار است در ایام دهه فجر به صورت ویژه موسیقی و سرودهای این ایام را بررسی می‌کند.

«بسته پیشنهادی» با نگاه ویژه به سالروز ورود امام خمینی به میهن اسلامی و گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود. برنامه «بسته پیشنهادی» محصولی از گروه خانواده شبکه دو است که در حوزه فرهنگ و هنر به ارایه بسته‌هایی پیشنهادی برای مخاطبان می‌پردازد. این برنامه با اجرای مژده لواسانی، پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها حوالی ساعت 22:15 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

شبکه سه سیما

مستندهای «بانوی دربار» در 3 قسمت با موضوع عملکرد کارشکنانه در دربار پهلوی و «داستان سفارت» با بررسی روابط ایران و اسرائیل قبل و بعد از انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر از قاب شبکه سه سیما  پخش خواهد شد.

شبکه چهار سیما

ویژه برنامه «چرخ» که در طول سال با محوریت موضوعات علمی و فناوری روی آنتن می‌رود، در دهه فجر روزهای یکشنبه تا سه شنبه ساعت 19 پخش می‌شود و به دستاوردهای علمی دوران پس از انقلاب خواهد پرداخت.

همچنین برنامه «ماجرای فجر انقلاب» که در مورد پیشینه و عملکرد خاندان پهلوی است، قرار است در 10 قسمت هر روز ساعت 16 پخش شود.

برنامه «سیاحت غرب» نیز که به معرفی مستند‌های کمتر دیده شده درباره انقلاب اسلامی (به زبان انگلیسی و زیرنویس فارسی) می‌پردازد، در جدول پخش شبکه چهار در ایام دهه فجر قرار گرفته است.

شبکه آموزش

برنامه «لبخند انقلاب» به عنوان یک جشنواره تلویزیونی در شبکه آموزش، همزمان با برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری دهه فجر به روی آنتن می‌رود. این برنامه به بازخوانی اشعار طنزپردازان از شعر طنز انقلابی و گفت وگو با مبارزان و فعالان دوران پهلوی می‌پردازد.

همچنین مستند «در برابر طوفان» قرار است در10 قسمت ۶۰ دقیقه‌ای به زمانه‌ پهلوی دوم بپردازد. اقتصاد، ارتش، فرهنگ و هنر، آموزش و پروش، ساواک، سیاست داخلی، سیاست خارجی، مذهب، مطبوعات و زندگی خصوصی موضوعاتی است که در هر قسمت این مجموعه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

مستند «روزگار رضاخانی» از سقوط قاجار، کودتای رضاشاه و تشکیل سلسله پهلوی، تاج گذاری رضا شاه، تحولات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مثل ایجاد شبکه راه آهن، تأسیس دانشگاه تهران، ماجرای قانون کشف حجاب تا مسائل شخصی و خصوصی دربار پهلوی را روایت می‌کند.

مجموعه مستند تاریخی- سیاسی «دست اول» هم از برنامه‌هایی است که با کنکاش در اسناد کتابخانه ملی بریتانیا به بررسی وقایع اتفاق افتاده در دوران پهلوی می‌پردازد. این مجموعه در دو فصل 13 قسمتی ساعت 22:30 از شبکه آموزش پخش خواهد شد.

شبکه افق

مسابقه «رخداد» پیرامون تاریخ معاصر در دهه فجر به صورت ویژه به این مناسبت می‌پردازد.

برنامه «خونه خودتونه» در ایام دهه فجر با حضور زنان مبارز دوره انقلاب اسلامی و گفت وگو پیرامون خاطرات آن دوران شنبه تا پنجشنبه ساعت 17 روی آنتن می‌رود.

برنامه «کافه مستند» با دعوت از کارگردان یکی از مستندهای مرتبط با موضوع دهه فجر به بررسی آن خواهد پرداخت. این برنامه جمعه‌ها ساعت 21 پخش می‌شود.

پخش مستندهای مرتبط با دهه فجر و نقد رژیم پهلوی و کارهای کوتاه متناسب با این ایام نیز در جدول پخش این شبکه قرار دارد.

چند تله تئاتر در قاب سیما

«پلاک 11» پرتره‌ای از چهره های مبارز انقلابی در دوران پهلوی را نمایش می‌دهد.

«پس از دیروز» روایات مردمی از اتفاقات و حوادث منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی ایران را بیان می‌کند.

«نرسیده به انقلاب» به بازخوانی وقایع منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر مبنای اسناد محرمانه بریتانیا با روایتی از دکتر مجید تفرشی پژوهشگر تاریخ، اختصاص دارد.

«راز ساواکی پیر» مستندی از فعالیت‌های ساواک به خصوص پرویز ثابتی در مقابله با انقلاب اسلامی به روی آنتن می‌رود.

تله تئاترهای «آهسته با گل سرخ» روایت یک دانشجوی جوان انقلابی و فعالیت‌های وی در روزهای انقلاب، «سپیده دم» داستان فرار یک سرهنگ ارتشی در آخرین روزهای دوران پهلوی و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی را نمایش می‌دهد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول