اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

تشکیل شورای عالی مدیریت زمین برای مقابله با تغییر کاربری‌‌ها

رئیس سازمان امور اراضی کشور تاکید کرد که برای مقابله کامل با تغییر کاربری‌ها در بخش کشاورزی باید شورای عالی مدیریت زمین تشکیل شود.

تشکیل شورای عالی مدیریت زمین برای مقابله با تغییر کاربری‌‌ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس رضا افلاطونی امروز در نشست خبری به اهمیت تشکیل شورای عالی مدیریت زمین اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که موضوع زمین باید به صورت فراقوه‌ای و فرادستگاهی دیده شود.
رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اهمیت خاک در امنیت غذایی کشور گفت باید شورایی متشکل از دستگاه‌های مختلف برای حفظ خاک تشکیل شود.

افلاطونی تاکید کرد که در این شورا باید همه سازمان‌ها و وزارتخانه‌هایی که ذینفع هستند مشارکت داشته باشند و تصمیمات این شورا برای همه لازم الاجرا باشد.

افلاطونی تاکید کرد که تشکیل این شورا برای ثبت مالکیت زمین و همچنین انجام آمایش سرزمین و در نهایت مدیریت زمین موثر خواهد بود.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش‌های قوه قضاییه در حمایت از بخش کشاورزی و مقابله با تغییر کاربری‌ها گفت: شاید برخی افراد بخواهند برای سودجویی قانون را زیر پا می‌گذارند و با تغییر کاربری ساخت و سازهای غیر مجاز می‌کنند اما در اجرای قانون بدون ملاحظه و در نظر گرفتن جایگاه اقتصادی و سیاسی افراد محکم ایستاده‌ایم.

افلاطونی تاکید کرد تاکنون در اجرای قوانین مرتبط با تغییر کربری‌های زمین کشاورزی بدون ملاحظه عمل کرده‌ایم و از این به بعد هم چنین خواهیم کرد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور تاکید کرد رصد یگان حفاظت فعالیت شبانه‌روزی خود را برای مقابله با افرادی که احتمالاً به صورت سازماندهی شده ساخت و ساز انجام می‌دهند، ادامه می‌دهد.

وی افزود برخی به صورت سازماندهی شده و به کار گرفتن کارگران متعدد یک شبه یک ویلا می‌سازند و در مدت کوتاه شهرک سازی می‌کنند بدون اغماض با همه این‌هامقابله می‌کنیم.

افلاطونی در ادامه با بیان این که طبق ماده ۸ قانون حفظ تغییر کاربری هرگونه ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی باید با مجوز وزارت جهاد باشد، گفت: قانون دست ما را برای مقابله با این گونه سودجویان باز گذاشته است.

وی به نقش مجلس و قوه قضائیه در جلوگیری از خرد شدن اراضی کشا ورزی هم اشاره کرد و گفت: طرحی اخیرا در مجلس اعلام وصول شده که درواقع اصلاح و تکمیل کننده قانون یکپارچه سازی است که در سال 1385 به تصویب رسیده است.

به گفته افلاطونی امروز سی امین استان کشور هم به رصد پایش هوشمند برای مقابله با تغییرات کاربری ها پیوست.

رئیس سازمان امور اراضی کشور تاکید کرد که گشت های مشترک برای مقابله با تغییر کاربری ها راه اندازی شده و در ایام تعطیل و بویژه ایام نوروز مردم می توانند هر گونه تخلفات تغییر کاربری را با شماره تلفن 131 اطلاع دهند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول