اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

امیر سیاری: در سایه امنیت و اقتدار می‌توان از عرصه دریا بهره برد

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر امنیت دریا در برخی نقاط برقرار نباشد اقتصاد کشور با مشکل مواجه می‌شود در سایه امنیت و اقتدار می‌توان از عرصه دریا بهره برد.

امیر سیاری: در سایه امنیت و اقتدار می‌توان از عرصه دریا بهره برد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در دومین همایش بین‌المللی و چهارمین همایش ملی توسعه پایدار دریا محور در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، توسعه دریا محور را یکی از نیازهای اساسی کشور دانست و اظهار کرد: دریا با برخورداری از ظرفیت‌های خدادادی می‌تواند نقش مهمی را در اقتصاد کشور و رفع نیازهای مختلف کشور ایفا کند.

وی با اشاره به محورهای مختلف بهره‌گیری از ظرفیت‌ دریاها در دنیا گفت: در کشور آنطور که باید و شاید از این ظرفیت استفاده نشده است.

سیاری به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور از سوی مقام معظم رهبری به روسای قوا اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد این سیاست در دستور کار قرار گیرد و با استفاده از ظرفیت‌های خدادادی موجب پیشرفت هر چه بیشتر کشور فراهم شود.

وی اجرایی شدن توسعه دریا محور را منوط شناخت و تعریف اهمیت دریا، اقتصاد دریا و فرهنگ دریایی دانست و گفت: اگر آشنایی با فرهنگ دریایی صورت نگیرد نمی‌توان به توسعه دریا محور دست یافت.

سیاری افزود: باید فرهنگ و تمدن دریایی با توجه به پیشینه کشور در این زمینه، در هفت استان کشور که در کنار ساحل هستند به ویژه استان‌های جنوبی که به دریاهای آزاد راه دارند احیا شود.

وی گفت: اگر فرهنگ دریایی احیا شود توسعه اقتصاد دریایی، تامین امنیت دریایی، حفظ اقتدار دریایی، ایجاد دیپلماسی دریایی نیز معنا می‌یابد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه چند درصد سبد غذایی و رفاه مردمی استان‌هایی که در کنار دریا زندگی می‌کنند از دریا فراهم می‌شود گفت: باید به سمت استفاده از منابع دریا برای رفاه مردم برنامه‌ریزی کرد و در این مسیر گام برداشت چرا که آینده کشور با توسعه دریا‌محور تامین خواهد شد.

وی یکی از وظایف اصلی ارتش در زمینه توسعه دریا محور را ابتدا امنیت دریا دانست و گفت: در سایه امنیت و اقتدار می‌توان از عرصه دریا بهره برد.

امیر دریادار سیاری ادامه داد: بنابر تدبیر مقام معظم رهبری نیروی دریایی راهبردی ارتش در سال ۸۷ در سواحل مکران استقرار پیدا کرد و با ایجاد پایگاه‌ها که شامل اسکله، موج شکن، اماکن بهداشتی و درمانی، تاسیسات دریای، منازل مسکونی حضوری فعال در منطقه دارد.

وی افزود: کار در مکران همچنان ادامه دارد و ارتش طلیعه حرکت توسعه سواحل مکران است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول