اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

فرار مهندسان خارجی پروژه انرژی تجدیدپذیر شمال اسرائیل را تعطیل کرد

روزنامه عبری زبان اعلام کرد که یک پروژه تولید انرژی برق از آب در الجلیل در شمال سرزمین‌های اشغالی با خروج مهندسان خارجی از این رژیم در نتیجه جنگ غزه و حملات حزب الله تعطیل شده است.

فرار مهندسان خارجی پروژه انرژی تجدیدپذیر شمال اسرائیل را تعطیل کرد

گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس: «جنگ در غزه باعث شد ۷۰ مهندس از شرکت آمریکایی جنرال الکتریک، اسرائیل را ترک کنند و همین امر باعث اختلال در ساخت پروژه انرژی‌های تجدیدپذیر کوخاو هایاردن در الجلیل شده است»؛ این را روزنامه اقتصادی گلوبز اسرائیل اعلام کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان دارند که هزاران واحد تجاری در شهرک‌های شمالی این رژیم اشغالگر از  هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به دلیل تداوم رویارویی و تشدید تنش بین حزب‌الله و ارتش اشغالگر بسته و  فعالیتشان متوقف شده‌ است.

به گزارش این روزنامه، این پروژه یک پروژه انرژی آبی ذخیره شده به ارزش ۱.۷ میلیارد شکل (حدود ۴۶۶ میلیون دلار) است و اسرائیل متعهد به تامین مالی ۹۴ درصد از پروژه در ۱۸ سال اول است.

شرکت موسوم به «صندوق نوی» که ۶۰ درصد از سهام این پروژه را در اختیار دارد، گفت: «جنگ در ابتدا منجر به ترک شماری از کارمندان و مهندسان جنرال الکتریک شد و برخی از آنها در این مدت به اسرائیل بازگشته‌اند، اما نه همه آنها... علاوه بر این، جنرال الکتریک با مدیریت پروژه همکاری می‌کند تا کارگران  و مهندسان جایگزینی را پیدا کند که در آینده نزدیک به پروژه ملحق می‌شوند».
گلوبز همچنین به نقل از منابع مرتبط تاکید کرد که تاخیر در جدول زمانی تکمیل پروژه مذکور به چند ماه خواهد رسید.
هراس رژیم صهیونیستی از بازگشت کارگران فلسطینی به سر کارشان در سرزمین‌های اشغالی و ممانعت از این امر به بخش‌های مختلف اقتصادی این رژیم آسیب زده که بر اساس داده‌های وزارت دارایی اسرائیل هزینه ۳.۱ میلیارد شکلی(۸۲۰ میلیون دلار) برای این رژیم به همراه داشته است
اهدافی که به تعویق می‌افتد
نوگا (Noga) شرکت وابسته به کابینه رژیم صهیونیستی که شبکه برق این رژیم را اداره می‌کند، تخمین می‌زند که سیستم‌های ذخیره سازی پمپی ساخته شده در کوخاو هایاردن و شهرک منارا، علاوه بر واحدی که قبلاً در شهرک Maale HaGilboa ساخته شده است، در مجموع ۸۰۰ مگاوات از برق شبکه برق اسرائیل را تامین خواهد کرد و انتظار دارد که واحد منارا تا ۲۰۲۶ به شبکه برق رسانی این رژیم متصل شود در حالی که قرار بود پروژه کوخاو هایاردین در ۲۰۲۳ تکمیل شود.
به نوشته این روزنامه، ۹۶ درصد از انرژی‌های تجدیدپذیر در رژیم صهیونیستی از خورشید، ۳ درصد از انرژی باد و تنها ۱ درصد از منابع دیگر از جمله انرژی آبی تامین می‌شود.
گلوبز با اعتقاد به اینکه تنوع انرژی‌های تجدیدپذیر برای دستیابی به اهدافی که اسرائیل برای خود تعیین کرده ضروری است، افزود: در این موضوع دید اسرائیل از سایر کشورها عقب مانده است، زیرا در حالی که دستیابی به  هدف خود را در تولید ۱۰ درصدی انرژی برق از منابع تجدید پذیر را برای سال ۲۰۲۰ تعیین کرده بود دو سال بعدتر دست یافت.
امیر شاویت، رئیس اداره برق رژیم صهیونیستی، چند ماه پیش در کنفرانسی گفت که هدف این اداره در افزایش درصد انرژی‌های تجدیدپذیر به ۲۰ درصد از کل انرژی اسرائیل تا ۲۰۲۵  در تاریخ مورد انتظار محقق نخواهد شد و اسرائیل قصد دارد این درصد را تا سال ۲۰۳۰ به ۳۰ درصد برساند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول