اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

میز دانشجو| معرفی سامانه برخط پسادکتری

سامانه بر خط پسادکتری با هدف حمایت از پژوهش‌های محققان در دوره پست داک راه اندازی شده است، در واقع این سایت با ارائه دو زیر سرویس تقاضا محور و پیشنهاد محور در تلاش است تا با لینک کردن شرکت‌های متقاضی و پژوهشگران در دوره پسادکتری، باعث اجرایی شدن طرح‌های تحقیقاتی، حمایت از آن‌ها و استفاده بهینه از هر طرح شود.

میز دانشجو| معرفی سامانه برخط پسادکتری

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، فارغ التحصیلان مقطع دکتری که با ورود به دوره پسا دکتری قصد کسب مهارت‌های تحقیقاتی خود را دارند، می‌توانند این دوره با تحقیقات کاربردی، تحقیقات بنیادی، گذراندن دوره در شرکت‌های دانش بنیان و یا شرکت‌های صنعتی سپری کنند. با این حال بهره مندی و استفاده بهینه از تحقیقات محققان پسادکتری و همچنین حمایت از پروپوزال‌ها، ایده ها و طرح‌های آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

سامانه بر خط پسادکتری نیز در همین راستا و با هدف جذب و بکارگیری محققان پسادکتری تدوین شده است.

معرفی سامانه بر خط پسادکتری

حوزه تحقیق و پژوهش در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و محققان دوره پسادکتری به عنوان محرکه این حوزه در راستای افزایش کمی و کیفی فعالیت های تحقیقاتی به شمار می آیند. بنابراین لازم است سرمایه گزاری و حمایت از طرح‌ها و ایده‌های آن‌ها در اولویت قرار گیرد. از این رو در راستای اجرایی سازی تفاهم نامه میان معاونت توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری و دبیرخانه شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری، سامانه بر خط پسادکتری ارائه شده است.

معرفی سامانه بر خط پسادکتری، این امکان را به محققان و پژوهشگران دوره post doctoral و همچنین شرکت‌های دانش بنیان می‌دهد تا با ورود به سایت مذکور ضمن کسب اطلاع از امکانات این مجموعه بتوانند نیاز‌های طرح پیشنهادی و تحقیقاتی خود را مطرح کرده و با کسب حمایت‌های لازمه حداکثر بهره گیری را از اجرای طرح داشته باشند. 

در واقع فعالیت های این سامانه حول دو بخش تقاضا محور و پیشنهاد محور بوده و شرکت‌های دانش بنیان، محققان و پژوهشگران دوره پسادکتری بر حسب نیاز خود می توانند پس از ورود به سایت از امکانات آن استفاده کنند.

زیرسرویس تقاضا محور در ۹ بخش اصلی برای مخاطبانی از جمله شرکت‌های دانش بنیان ارائه شده است و محققان برای ارائه طرح پژوهشی و ایده پروپوزال خود می توانند از طریق زیرسرویس پیشنهاد محور و طی کردن ۹ گام اصلی آن اقدام کنند.

* امکانات سامانه بر خط پسادکتری

با توجه به اینکه مخاطبان سایت برخط پسادکتری محققان و پژوهشگران دوره پست داک ( post doctoral) در حوزه تحقیقات بنیادی، کاربردی و همچنین شرکت‌های دانش بنیان هستند، امکانات این سامانه نیز در راستای تامین نیازهای این دسته از افراد، حمایت از طرح‌ها، شفاف سای فرایند‌ها و اجرای تحقیقات و پژوهش های آن‌ها ارائه شده است. از این رو در ادامه به بررسی امکانات سامانه بر خط پسادکتری در دو زیر سرویس تقاضا محور و پیشنهاد محور پرداخته خواهد شد.

زیر سرویس تقاضا محور

در واقع این بخش از سایت مختص به شرکت‌هایی است که تمایل دارند ضمن ارائه پروژه تحقیقاتی خود، تقاضای خود را مطرح کرده و پس از بررسی‌های لازمه به صورت رسمی با مناسب ترین اشخاص تحت عنوان پژوهشگر در زمینه طرح  پیشنهادی خود لینک شوند و فعالیت های خود را برای به اجرا در آمدن پروژه تحقیقاتی خود آغاز کنند.

زیر سرویس تقاضا محور شامل ۹ مرحله اصلی است که شرکت های متقاضی پس از ورود به سایت موظف به طی کردن آن است. 

  • ارائه پروژه تحقیقاتی از سوی شرکت متقاضی
  • بررسی آن توسط معاونت علمی
  • در صورت تایید، اضافه شدن به لیست فرصت‌های پژوهشی
  • دریافت پیشنهاد از سوی پژوهشگران دوره پسادکتری
  • انتخاب پژوهشگر از سوی شرکت متقاضی
  • بررسی پروپوزال محقق دوره پسادکتری از سوی معاونت علمی
  • بستن قرارداد بین شرکت و پژوهشگر
  • ارائه معرفی نامه برای شروع دوره پست داک
  • نظارت بر دوره از سوی معاونت علمی

زیر سرویس پیشنهاد محور

این بخش برعکس بخش تقاضا محور که مختص به شرکت های متقاضی از جمله شرکت دانش بنیان بود، مخاطبان محققان و پژوهشگرانی هستند که تمایل دارند تا با ارائه طرح خود، ضمن کسب حمایت‌های لازمه برای اجرایی شدن آن گام بردارند. از این رو در ادامه این بخش مراحل استفاده از امکانات سامانه برخط پسادکتری در زیر سرویس پیشنهاد محور ارائه شده است.

  •  ارائه طرح پیشنهادی
  • بررسی طرح
  • قرار گرفتن در لیست طرح‌های پیشنهادی 
  • دریافت پیشنهاد همکاری از سوی شرکت های متقاضی
  • بستن قرارداد بین شرکت و پژوهشگر
  • صدور معرفی نامه آغاز دوره پست داک
  • نظارت بر اجرای طرح از سوی معاونت علمی​

حال به بررسی سوالات متداول شما می‌پردازیم.

چه کسانی می‌توانند از امکانات سامانه بر خط پسادکتری استفاده کنند؟

 متقاضیان دوره پسادکتری با تحقیقات کاربردی، تحقیقات بنیادی، گذراندن دوره در شرکت های دانش بنیان و یا شرکت‌های صنعتی می‌توانند از امکانات این سامانه استفاده کنند. 

 سایت برخط پسادکتری شامل چه زیر سرویس‌هایی می‌شود؟

 این مجموعه شامل دو زیر سرویس تقاضا محور و پیشنهاد محور است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول