اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

بوشهر پایتخت مقاومت در برابر استعمار و استکبار است

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: استان بوشهر پایتخت مقاومت و مرکز آغاز مقاومت در برابر استعمار و استکبار داخلی و خارجی است.

بوشهر پایتخت مقاومت در برابر استعمار و استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی عصر امروز در حاشیه‌ برگزاری نخستین آئین «روز ستایشگری و نوای آئینی بوشهر» در مسجد دهدشتی بوشهر، اظهار داشت: همه ما مکلف به فریضه‌ای به نام جهاد تبیین هستیم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب هم قطعی و فوری و هم عقلی و شرعی است و همه این ساز و برگ‌ها، روضه‌ها، گریه‌ها و سینه زدن‌ها برای این است که حقیقت بر مردم جهان و تاریخ روشن شود. 

وی با تمجید از مقام شامخ مرحوم عباس دریانورد، تصریح کرد: امثال ناخدای هنرمند، ادیب، استکبارستیز و ظلم‌ستیز که به دستور پهلوی به اهواز تبعید شد و به ظلم از این دنیا رفت، همه این‌ها برای نسل‌ها، الگوی مقاومت و ظلم‌ستیزی است. 

حریزاوی، هدف از توسعه و تعالی مفهوم هیئت و عزای سیدالشهدا را پیدا کردن رهیافتی به نام مقاومت دانست و بیان کرد: بوشهر را پایتخت مقاومت و مرکز آغاز مقاومت در برابر انواع و اقسام استعمارها و استکبارهای داخلی و خارجی، هم در مقابل انگلیسی‌ها و پرتغالی‌ها و هم در مقابل پهلوی‌ها می‌دانیم.

وی ادامه داد: مردم بوشهر، مانند امثال شهید مهدوی‌ها در دوران دفاع مقدس، در طول تاریخ در برابر هر نوع جنایتی که می‌خواست علیه ایران صورت بگیرد، مقاومت کردند. 

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بر اساس منظومه اندیشه اسلامی تمام حرکت‌ها از پیامی به نام قیام‌الله شروع می‌شود و آغاز حرکت اسلامی قیام‌الله است و باید کاری ‌کنیم که در مساجد، هیئات، خانواده‌ها و روابط پدر فرزندی روح قیام‌گری از بین نرود.

وی مقاومت را لازمه‌ ماندگاری و حفظ قیام عنوان کرد و گفت: در دستورالعمل‌های قرآن کریم در قالب کلمه تقوا برای مرحله بعدی استقامت آمده که استمرار مقاومت در برابر مشکلات احتمالی است. 

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: مرحله بعد اقامه حق است و قیام، مقاومت، استقامت و اقامه حق چهار مرحله منظومه اندیشه مقاومت هستند که باید در محتوای روضه و ستایشگری وجود داشته باشند.

حریزاوی با اشاره به حضور نمایندگان ستایشگری استان‌های جنوب کشور در این همایش، ابراز داشت: نمایندگان استان‌هایی که حضور دارند، به جهت قرابت زیست‌بوم می‌توانند یک خلق معنای متفاوتی بکنند و طراحی نو انجام بدهند که این طراحی در افق ملی شبیه‌سازی و الگوسازی شود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از اهتمام اداره کل تبلیغات اسلامی و حوزه هنری بوشهر در زنده کردن یاد مرحوم ناخدا عباس دریانورد، اضافه کرد: در خوزستان هم با تولیت حرم علی بن مهزیار اهوازی پی‌گیری و هماهنگی شود که این سردیس در آن جا هم رونمایی شود و یک پدیده ملی با مواریث و پیشکسوتان خود رقم بزنیم.

در پایان این مراسم از «نشان و سردیس مرحوم ناخدا عباس دریانورد» و «نشان بوشهر حسینیه مقاومت» و «نرم‌افزار برحه» رونمایی شد.

مراسم ستایشگری و نوای آئینی با حضور مداحانی از استان‌های هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر و سایر استان‌‌های جنوبی کشور در برحه مسجد دهدشتی بوشهر برگزار شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول