اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا خواستار تغییرات اساسی در «آنروا» شد

آمریکا لازمه از سر گیری کمک‌هایش به آنروا را به ایجاد تغییرات اساسی در عملکرد این سازمان مشروط کرد.

آمریکا خواستار تغییرات اساسی در «آنروا» شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آمریکا اعلام کرد که آژانس امداد رسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی باید «تغییرات اساسی» در خود ایجاد کند تا واشنگتن بار دیگر کمک‌های مالی‌اش را به آن از سر بگیرد.

به گزارش «رویترز» «لیندا توماس گرینفیلد» سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل خواستار تحقیقات بیشتری در زمینه اتهامات مطرح شده از جانب رژیم صهیونیستی علیه کارکنان آنروا شده است و عنوان کرده به دنبال جزئیات بیشتری است.

وی تغییرات اساسی در آنروا را اینطور توصیف کرده است: باید به عملکرد سازمان در غزه نگاه کنیم و ببینیم که چطور کارکنانش را مدیریت می‌کند و اطمینان حاصل کنیم که افراد مرتکب جرم در این سازمان بلافاصله پاسخگو خواهند بود. در این صورت آنروا می تواند به کارهای اساسی خود ادامه دهد.

آمریکا بزرگترین کمک‌کننده به آنروا محسوب می‌شود که اکنون به طور موقت کمک‌های مالی خود را به این سازمان متوقف کرده است. طبق گفته «متیو میلر»،سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ای کشور سالانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار به آنروا کمک می‌کند.

میلر گفته که در سال مالی جاری که از ماه اکتبر آغاز شده است نیز آمریکا تاکنون حدود 121 میلیون دلار به این سازمان کمک کرده است. «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل نیز روز گذشته بیش از دو ساعت با ده‌ها کشور اهدا کننده کمک مالی به فلسطین، دیدار و گفتگو کرد. وی در این دیدار از کشورهای مورد نظر خواسته تا در مورد تصمیم خود مبنی بر تعلیق کمک‌ها به آنروا تجدید نظر کنند.

«ژانگ جون» سفیر چین در سازمان ملل هم گفته است : ما در یک لحظه بسیار حساس برای مقابله با فاجعه انسانی در غزه قرار داریم و جنگ هنوز ادامه دارد و نباید اجازه دهیم این موارد فردی توجه‌مان را به پیگیری آتش‌بس کم کند.

فلسطینی‌ها رژیم صهیونیستی را در باب ادعاهای مطرح شده در مورد آنروا به جعل اطلاعات برای لکه دار کردن این سازمان متهم کرده‌اند و حتی «استفان دو جاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد عنوان کرده است که اسرائیل هنوز هم پرونده اطلاعاتی مربوط به ادعاهایی که مطرح کرده است را با سازمان ملل در میان نگذاشته است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز روز گذشته نسبت به وضعیت انسانی وخیم در غزه ابراز نگرانی کرده و از همه طرف‌ها خواست تا با سازمان ملل جهت کمک به غزه همکاری کنند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول