اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

جزئیات اثر جدید ابوذر روحی: «فرمانده مهدی» در مبعث اکران می‌شود

به گفته ابوذر روحی خواننده سرود فرمانده مهدی، در روز مبعث حضرت رسول اکرم (ص) و در اجتماع چندین هزار نفری در مسجد جمکران سرود جدید به نام فرمانده مهدی ضبط و به اجرا در خواهد آمد.

جزئیات اثر جدید ابوذر روحی: «فرمانده مهدی» در مبعث اکران می‌شود

خبرگزاری فارس، رشت، سعید شفیعی‌ثابت: سرود سلام فرمانده یکی از ماندگارترین آثار هنری تاریخ پس از انقلاب اسلامی است که به حرمت صاحب اثر تبدیل به یک محور وحدت برای سربازی منتظران حضرت ولیعصر (عج) در سطح دنیا شد. 

استقبال کم‌نظیر از اثر فاخری که عطر انتظار برای منجی عالم بشریت داشت، به سرعت نزد قلوب آزادی‌خواهان دنیا جای گرفت و همین عامل موجب شد تا سلام فرمانده ۲ نیز با حضور جمع کثیری از کودکان و نوجوانان در ابعاد ملی ساخته شود. 

«فرمانده مهدی» اثری دیگر از مداح گیلانی 

حال این بار اثر «فرمانده مهدی» با صدای ابوذر روحی و با همکاری مرکز رسانه‌ای نهضت ساخته شده و در ایام نیمه شعبان رونمایی خواهد شد. 

ابوذر روحی خواننده سرود «سلام  فرمانده» که اکنون سرود «فرمانده مهدی» هم خواهد خواند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت درباره جزئیات اثر جدید خود می‌گوید: «لوکیشن و چگونگی ضبط سرود فرمانده مهدی با دیگر سروده‌ها مثل سلام فرمانده ۱ و ۲ بسیار متفاوت است و دیگر شاهد نامگذاری سریالی نیستیم و ین بار اثر با نام « (فرمانده مهدی» منتشر می‌شود. 

ضبط سرود فرمانده مهدی در مسجد جمکران 

به گفته ابوذر روحی، برای اجرای سرود فرمانده مهدی، ابتدا مقرر شد تا تمامی اعضای گروه مرد میدان شهرستان لنگرود به همراه ۱۲۰  کودک دهه نودی مرد میدان به مسجد سهله و مسجد کوفه در نجف اشرف بروند ولی این اتفاق به دلایل امنیتی منتفی شد. 

مردم نقش مهمی در ضبط سرود فرمانده مهدی دارند 

خواننده سرود فرمانده مهدی، ضبط سرود فرمانده مهدی با لوکیشن جدید را اتفاقی تاریخی در جمهوری اسلامی و حتی جهان اسلام می‌داند و می‌گوید: «بعد از لغو ضبط سرود فرمانده مهدی در مسجد سهله، تصمیم گرفتیم تا این سرود را در یکی از سه‌شنبه‌های امام زمانی در مسجد جمکران با حضور مردم ضبط کنیم ولی به دلیل تقارن با برخی از برنامه‌های مسجد مقدس جمکران، مقرر شد تا سرود فرمانده مهدی در عصر پنجشنبه ۱۹ بهمن مصادف با مبعث حضرت رسول (ص) و با حضور تمامی خانواده‌ها و محبین اهل‌بیت (ع) در قالب اجتماع چندین هزار نفری ضبط شود.» 

طبق گفته‌های حاج ابوذر روحی، گروه‌های سرود در سرتاسر کشور و استان قم مشتاق نقش آفرینی در سرود «فرمانده مهدی» بودند و به این دلیل مقرر شد تا هر گروه سرودی که می‌خواهد در ضبط سرود جدید، نقش ایفا کند با لباس‌های مخصوص به خود، به شهر قم و مسجد مقدس جمکران بیایند، لذا با هماهنگی‌های صورت گرفته با عوامل فرهنگی استان قم مقرر شد تمامی گروه‌های سرود از هر نقطه‌ای از کشور در جلوی جایگاه قرار گیرند و هیچ محدوده سنی وجود ندارد و همچنین تمام خانواده‌های محترم شرکت کننده در این اجتماع در قاب تصویر دوربین‌ها خواهند بود. 

مردمی بودن از اهداف ضبط فرمانده مهدی است

بر اساس گفته‌های خانواده سرود فرمانده مهدی، تمامی ضبط‌های این سرود از همین اجتماع چندین هزار نفری در مبعث حضرت رسول (ص) بوده و هیچ ضبط دیگری انجام نخواهد شد و در انجام این امر نهادهایی مثل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، سپاه استان قم، اعضای فرهنگی مسجد مقدس جمکران و شهرداری استان قم نقش مهمی را ایفا کردند. 

بحث مردمی بودن سرود فرمانده مهدی نکته‌ای است که ابوذر روحی به آن اذعان داشته و می‌گوید: «مهمترین هدف اعضای گروه سرود ((فرمانده مهدی) )حفظ مردمی بودن این سرود است و تمامی نهادهای فرهنگی نیز تأکید به همین امر یعنی مردمی بودن سرودهای این چنینی دارند لذا دیگر به مانند سال‌های گذشته رونمایی از این سرود وجود نداشته و بعد از ضبط به نمایش در خواهد آمد.» 

روحی همچنین اظهار امیدواری کرده تا شهدای حاضری که اسامی آنان در سرود برده شده برای بهتر دیده شدن اثر دستگیری کنند و تأکید می‌کند که هدف از برگزاری این اجتماع، خشنودی قلب نازنین حضرت مهدی (عج) و در پی توجهات حضرت موعود تجدید بیعت با رهبری و آوردن لبخند بر چهره ایشان است. 

وی با تقدیر از همه دست اندرکاران اثر گفت که: «مرکز رسانه‌ای نهضت تمامی زحمت این اثر را متقبل شده و عزیزانی مانند سجاد شیرافکن و حسین صیامی با تمام وجود و به معنای واقعی در تولید این اثر برای امام زمان عج خادمی کردند» 

این مداح اهل بیت از مصطفی باغبانی و سیدمهدی بنی هاشمی به عنوان شاعر و احسان جوادی به عنوان تنظیم کننده اثر یاد کرد. 

پایان پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول