اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تایید صلاحیت‌شدگان برای انتخابات مجلس درخراسان رضوی به ۹۵۶ نفر رسیدند

سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: صلاحیت ۷۴ نفر دیگر از این استان برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید شد و تعداد کل نامزدان استان برای رقابت در انتخابات مجلس به ۹۵۶ نفر رسید.

تایید صلاحیت‌شدگان برای انتخابات مجلس درخراسان رضوی به ۹۵۶ نفر رسیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیر فریدنیا به تشریح آخرین آمار تاییدصلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس از حوزه‌های دوازده‌گانه استان خراسان رضوی پرداخت و اظهار کرد: شورای نگهبان در جدیدترین اعلامیه خود، صلاحیت ۷۴ نامزد دیگر از خراسان رضوی را تایید کرد و براین اساس در مرحله بررسی اعتراضات توسط شورای نگهبان، تاکنون مجموعا ۱۷۶ نفر تایید صلاحیت شده‌اند که از این تعداد ۱۴ نفر خانم و ۱۶۲ نفر آقا هستند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی افزود: از این ۱۷۶ نفر، از حوزه انتخابیه تربت حیدریه ۱۳ نفر، از حوزه انتخابیه تربت جام ۷ نفر، از حوزه انتخابیه چناران ۱۴ نفر، از حوزه انتخابیه خواف ۷ نفر، از حوزه انتخابیه درگز ۴ نفر، از حوزه انتخابیه سبزوار ۴ نفر، از حوزه انتخابیه فریمان ۵ نفر، از حوزه انتخابیه قوچان ۵ نفر، از حوزه انتخابیه کاشمر ۹ نفر، از حوزه انتخابیه گناباد ۳ نفر، از حوزه انتخابیه نیشابور ۱۴ نفر و از حوزه انتخابیه مشهد ۹۱ نفر هستند. با احتساب ۷۸۰ نفری که توسط هیآت نظارت تایید صلاحیت شده‌اند، در مجموع ۹۵۶ نفر تا این لحظه از خراسان رضوی برای حضور در انتخابات مجلس تاییدصلاحیت شده‌اند.

براساس قانون شورای نگهبان تا ۱۹ بهمن برای بررسی صلاحیت‌ها فرصت دارد و ممکن است تا اعلام نهایی شورا در آن روز، آمار تعداد تایید صلاحیت‌شدگان تغییر یابد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول