اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

ویژه‌برنامه‌های بسیج در دهه فجر 1402 اعلام شد

سردار علی مقواساز معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین و رئیس کمیته بسیج ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی ویژه‌برنامه‌های بسیج در دهه فجر را اعلام کرد.

ویژه‌برنامه‌های بسیج در دهه فجر 1402 اعلام شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سردار علی مقواساز رئیس کمیته بسیج ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی امروز (چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه) در نشست خبری به منظور تشریح برنامه های چهل و پنجمین سالگرد دهه مبارک فجر سازمان بسیج مستضعفین، گفت: حضرت امام می فرمایند انقلاب اسلامی از همه انقلاب ها جداست، هم در پیدایش و هم در کیفیت مبارزه و هم در انگیزه انقلاب و قیام.

وی افزود: موضوع ستاد دهه فجر در کارگروه سازمان بسیج مستضعفین در سطح کشور دارای برنامه های انبوهی است.

رئیس کمیته بسیج ستاد مرکزی دهه فجر اظهار کرد: برنامه های دهه فجر در سه محور جهاد تبیین، خدمت رسانی و امیدآفرینی برگزار می‌شود. همچنین؛ این برنامه ها ذیل برنامه‌ها و اعیاد شعبان برگزار می‌شود.

سردار مقواساز بیان کرد: برنامه های دهه فجر در سازمان بسیج نیز به شعار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت دهه مبارک فجر یعنی «جشن ملی، مشارکت پرشور و آینده روشن» نیز تاکید دارد.

وی افزود: در برنامه های دهه فجر سعی داشته ایم هنرمندانه ارزش های انقلاب اسلامی را به نسل جدید نشان دهیم و با ابزار های جدید فرهنگی این برنامه ها را باز نشر دهیم.

معاون فرهنگی سازمان بسیج، گفت: رویکرد جدی که در برنامه های دهه فجر دیده شده است، دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات است تا از این طریق یک مشت محکم به دهان کسانی که بر علیه انتخابات یاوه گویی می‌کنند، زده شود.

سردار مقوا ساز، با اشاره به شعار بسیج در ایام دهه مبارک فجر، گفت: سازمان بسیج با شعار ایران قوی، حضور حداکثری و انقلاب مردم برنامه های خود را در این ایام برنامه ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه برنامه های متنوعی در این ایام برنامه ریزی شده است، گفت: دوشنبه ۹ بهمن ماه مردم کاشان با گلاب ناب کاشان حرم مطهر حضرت امام(ه) غبارروبی شد.

رئیس کمیته بسیج ستاد مرکزی دهه فجر ادامه داد: امروز هم کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت برگزار شد که لازم در اینجا از همه مجموعه هایی که در برپایی این برنامه بزرگ مشارکت داشتند تشکر کنم. این برنامه چندین ماه است که در حال انجام است و امروز سرآمد این برنامه اجرا شد.

سردار مقوا ساز بیان کرد: بنده در این ایام در یک برنامه اعتکاف شهدایی که یک پایگاه بسیج برگزار کرده بود، حضور یافتم که ذیل کنگره شهدا برگزار شده بود که واقعا جای تقدیر و سپاس دارد.

وی با اشاره به برنامه های دهه مبارک فجر، گفت: بسیج اساتید، طلاب و روحانیون یک اقدام صورت داده اند به نام راهیان پیشرفت که از مدت ها قبل در حال اجرا بوده و همه اردوهای پیشرفت در قالب استانی و ملی صورت داده شده است و قشر نخبگانی و دانشجویی و دانش آموزی از آن بازدید می‌کنند.

رئیس کمیته بسیج ستاد مرکزی دهه فجر ادامه داد: اتفاق دیگر راهیان نور است که در ایام دهه فجر با شدت بیشتری در حال اجرا خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات بسیج جامعه پزشکی، گفت: بسیج جامعه پزشکی اعزام گروه های جهادی را به مناطق محروم جهت امید آفرینی خواهد داشت. اقدامات جهادی خط محور رویکرد خدمت رسانی است.

رئیس کمیته بسیج ستاد مرکزی دهه فجر، گفت: بسیج صدا و سیما تولیدات ویژه ای را در این ایام خواهد داشت. بسیج دانشجویی نیز برنامه ها و رویدادهایی در سطح دانشگاه ها برگزار می‌کند که نمونه آن در همین پنجشنبه و جمعه تمام گروه های جهادی دانشجویی تمام خدمات خود را به صورت نمایشگاهی در معرض بازدید همگان قرار داده‌اند.

سردار مقوا ساز ادامه داد: بسیج اصناف نیز برنامه های متنوعی در این ایام خواهد داشت که یکی از آنها که خیلی ویژه است، رزمایش عاشقان روح الله است که ۲۰۰ هزار خدمت اصناف در حوزه های جهاد فنی و خدماتی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ایام  هه مبارک فکر نشست های نبیینی و روشنگری در تمامی مساجد و پایگاه های بسیج به شدت در حال انجام است‌، همچنین بسیج هنرمندان نیز جشنواره ملی فیلم کوتاه بسیج را در این دهه با رویکرد انقلاب اسلامی به اجرا خواهد درآورد و برنامه گذر هنر را نیز در میادین انجام خواهد داد.

رئیس کمیته بسیج ستاد مرکزی دهه فجر با اشاره به برنامه های بسیج مداحان، عنوان کرد: مداحان و پیرغلامانی که در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش مؤثر داشتند برنامه های را در تمامی سطح استان ها به اجرا خواهد گذاشت، در حوزه تعلیم و تربیت بسیج اختتامیه مسابقات قرآن کریم امروز انجام شد که بزرگترین مسابقه در سطح کشور بود که نزدیک به ۷۲۰ هزار نفر شرکت کننده داشت.

سردار مقواساز تصریح کرد: در سازمان اردویی نیز کارهای ویژه ای انجام می شود که یکی از اقدامات ویژه آن این است که پنجشنبه خادمین شهدا، عطرافشانی قبور شهدا را به طور همزمان در سراسر کشور به اجرا خواهند درآورد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از  برنامه های محوری سازمان بسیج در دهه مبارک فجر، سرکشی از تمامی خانواده های شهدا در تمامی رده های بسیج است.

رئیس کمیته بسیج ستاد مرکزی دهه فجر، خاطرنشان کرد: بنیاد فرهنگی روایت فتح نیز رونمایی از ۶۰ کتاب خواهد بود و بسیج مهندسین نیز برگزاری جشنواره جهادگران فاطمی را در این ایام خواهد داشت.

سردار مقوا ساز گفت: یکی از مهمترین برنامه های بسیج در ایام دهه مبارک فجر برپایی میزهای خدمت خواهد بود که توسط همه اقشار اجرا خواهد شد که هدف آن ها گره گشایی از کار عموم مردم است.

وی با بیان اینکه ۶ هزار نقطه از کشور نیز در  ایام دهه فجر نور افشانی خواهد شد، گفت: بسیج اساتید جشنواره علمی شهید چمران را در این ایام خواهد داشت.

رئیس کمیته بسیج ستاد مرکزی دهه فجر، اظهار کرد: بسیج عشایری نیز چندین برنامه را به اجرا خواهد گذاشت که ویژه ترین آن همایش ملی شکوه وحدت است‌ که در تهران اجرا خواهد شد.

سردار مقواساز تصریح کرد: افتتاحیه مراکز مشاوره خانواده که توسط مجموعه اجتماعی بسیج به منظور خدمت رسانی به مردم صورت خواهد گرفت، بسیج حقوقدانان نیز آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را در پیش گرفته است و نیز مشاوره های حقوقی که به زندانیان می‌دهند که این هم جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی بسیج یک رویداد ملی و سراسری با عنوان ایران قوی در سراسر کشور اجرا خواهد شد و تمام محلات کشور را در بر میگیرد که به اجرای برنامه های فرهنگی می پردازند. یک بسته با عنوان مشق افتخار که پشتیبان این عملیات بزرگ است نیز به تمامی پایگاه های سراسر کشور جهت اجرای این رویداد ارسال شده است.

رئیس کمیته بسیج ستاد مرکزی دهه فجر، خاطرنشان کرد: یک سیری با عنوان «تا اوج؛ امروز و دیروز ایران» که توسط دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب آماده شده است که به تمام سراسر کشور ارسال شده است که در قالب آن یک نوجوان به یک روایتگر تبدیل میشود.

سردار مقواساز با بیان اینکه این رویداد با هشت عنوان عملیات اجرا خواهد شد، گفت: عملیات اول آن گذرگاه انقلاب است که دارای برنامه های متنوعی است، سلام به آینده دومین عملیات آن است که توسط نوجوانان و جوانان کاروان های خودرویی راه اندازی خواهد شد و نیز محله نشاط از طریق تزئین محلات نیز در این ایام انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: عملیات بعدی مسیر روشن است که در آن گفت و گوهایی دو طرفه شکل می‌گیرد و به شبهات و سوالات نوجوانان و پاسخ داده خواهد شد. عملیات بعدی آوای بیداری بوده که سرودها و موسیقی های انقلابی در آن تولید شده است که نزدیک به 5 هزار گروه سرود در آن شرکت کرده اند.

رئیس کمیته بسیج ستاد مرکزی دهه فجر، اظهار کرد: موضوع عملیات اکران فیلم و مستند نیز در مساجد و مدارس و اماکن عمومی به نمایش خواهد درآمد، کتاب های ویژه ای هم در قالب انتخابات و هم در قالب دهه فجر آماده شده است که در معرض تمامی مردم قرار خواهد گرفت.

سردار مقواساز تصریح کرد: بحث پرچم افتخار هم به عنوان یک کار ابتکاری اجرایی می‌شود یعنی پرچم کشورمان سر درب منازل و اماکن عمومی نصب خواهد شد.

وی اضافه کرد: برگزاری مرحله نهایی  و اختتامیه جشنواره سرود نغمه عشق توسط بسیج دانش‌آموزی، برزگرای جشن تکلیف سیاسی دختران رأی اولی تو سط بسیج جامعه زنان، اجرای دومین مرحله استانی جشنواره سرود فجر بسیج با شرکت بالغ بر پنج هزار گروه و برگزاری رویداد ملی سرود همپای طوفان با ارائه ۲۵۰ اثر تولیدی هم بخش دیگری از ویژه‌برنامه‌های بسیج در دهه فجر است.

سردار مقواساز در پایان به تأثیرات انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل پرداخت و خاطرنشان کرد: هرآنچه که نظام سلطه در جهت منافع نامشروع خود در کشورمان ایجاد کرده بود، توسط امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامیِ ملت ایران از بین رفت؛ به عبارت دیگر زمانی قرار بود فقط پوچی و مادی‌گرایی در کشورمان باشد، اما پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) موجب شد که رژیم صهیونیستی در چهاردیواری خودش محبوس شود و امروز این رژیم حتی در حفظ موجودیت خود هم مستأصل مانده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول