اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کلاهبردار 500 میلیارد تومانی در شهرضا دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای که پس از جذب سرمایه 5 هزار میلیارد ریالی از مردم متواری شده بود خبر داد.

کلاهبردار 500 میلیارد تومانی در شهرضا دستگیر شد

سردار حمید علینقیان پور،  فرمانده انتظامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: به دنبال شکایت تعداد ۶۰ نفر از شهروندان شهرستان شهرضا مبنی بر اینکه فردی از آنان ۵ هزار میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و متواری شده است موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در تحقیقات و بررسی‌های تخصصی خود دریافتند متهم که دارای تحصیلات در زمینه مهندسی کامپیوتر بوده و در این حوزه از تبحر لازم برخوردار بوده از سال ۹۸ نسبت به جذب سرمایه افراد با وعده پرداخت سود ماهیانه ۱۰ درصد اقدام می‌کرده است.

علینقیان‌پور ادامه داد: فرد مذکور با گسترش فعالیت خود با استفاده از اقوام و شهرتی که در شهرستان به دست آورده بود اقدام به جذب سپرده‌گذار کرده و در روند کاری خود به آنان اعلام می‌کرد که از نهادهای رسمی کشور مجوز فعالیت اقتصادی داشته و در زمینه تاسیس بیمارستان و مراکز داروسازی فعالیت می‌کند اما در اصل با سرمایه‌های جذب شده در بازار جهانی فاِرکس به معامله ارز دیجیتال می‌پرداخته است.

 فرمانده انتظامی استان اصفهان عنوان کرد: روند پرداخت سود ماهیانه به سپرده گذاران تا تیرماه سال جاری ادامه داشت و از آن زمان  با قطع واریز سود سپرده‌گذاران متوجه متواری شدن متهم شده و خانواده وی نیز با مراجعه به کلانتری مفقودی وی را اعلام می‌کنند و در نهایت پس از بررسی‌های بعمل آمده مشخص می‌شود که تمام حساب‌های فرد مذکور تخلیه شده است.

وی ادامه داد: پس از تایید متواری شدن متهم اقدامات علمی و تخصصی برای شناسایی و دستگیری وی انجام و با رصد هوشمندانه‌ای که صورت گرفته نهایتاً این فرد در حالی که به وسیله یک دستگاه اتوبوس مسافربری قصد فرار به سمت استان‌های جنوبی کشور را داشت در شهرستان دهاقان شناسایی و دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان شهرضا انتقال که پس از اعتراف به بزه ارتکابی برای رسیدگی قانونی به جرم خود تحویل مرجع قضائی شده و با قرار صادره روانه زندان شد.  

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول