اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نخست وزیر یونان: عادی سازی روابط با ترکیه بدون تلاطم نیست

نخست وزیر یونان روز چهارشنبه اظهار داشت که عادی سازی روابط با ترکیه بدون مشکل نخواهد بود و در نهایت دو کشور همسایه باید مسالمت آمیز کنار هم زندگی کنند.

نخست وزیر یونان: عادی سازی روابط با ترکیه بدون تلاطم نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کریاکوس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان روز چهارشنبه اظهار داشت که انتظار ندارد عادی سازی روابط بین کشورش و ترکیه بدون تلاطم باشد.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» میتسوتاکیس گفت: «هرکسی که معتقد است نزدیکی آتن با آنکارا بدون اختلال پیش می‌رود، باید بگویم که با واقعیت و زمان ارتباط ندارد».

اظهارات نخست وزیر یونان در بحبوحه توافق دولت او با ایالات متحده و تلاش برای به دست آوردن برتری هوایی بر ترکیه است.

ترکیه و یونان برای چندین دهه از ادعا بر دریای اژه گرفته تا حقوق اقلیت ترک در یونان و جزیره قبرس با هم اختلاف دارند. پس از زمین لرزه‌های مرگبار در جنوب ترکیه در سال گذشته، اظهارات خصمانه کاهش یافت و حسن نیت متقابل در روابط ترکیه و یونان شکوفا شد.

جت‌های ترکیه و یونان اغلب در منطقه درگیری دارند، اگرچه سه سال گذشته نسبتاً بی حادثه بوده است. خرید جنگنده‌های«اف-۳۵» از ایالات متحده توسط یونان و افزایش بودجه دفاعی به منظور مقابله با ترکیه در مدیترانه شرقی است.

یونان می‌گوید که باید از جزایر برابر حمله احتمالی ترکیه دفاع کند، اما مقامات ترکیه می‌گویند نظامی‌سازی این جزایر تحریک آمیز است.

این در حالی است که ویکتوریا نولند» از دیپلمات‌های آمریکا گفته است:«ایالات متحده آماده است در صورت حل شدن موضوع خرید سامانه دفاع موشکی "اس-۴۰۰"  از روسیه،به ترکیه نیز جنگنده "اف-۳۵ "بدهد.»

نولاند در مصاحبه با شبکه خبری «سی ان ان ترک» گفت:«ما در حال مذاکره بر سر فروش سامانه دفاع موشکی "پاتریوت" بودیم و در حالی که این مذاکرات ادامه داشت، ترکیه به سمت دیگری رفت.»

میتسوتاکیس گفت:«ترکیه و یونان باید بتوانند با هم همزیستی و بر یک دستور کار مثبت تمرکز کنند».

وی گفت: «قصد من این است که در ماه مه از آنکارا بازدید کنم.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول