اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آیت‌الله سبحانی: کتاب مفید باید دردی از جامعه دوا کند

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه کتاب مفید باید دردی را دوا کند و تکرار مکررات نباشد، گفت: در گذشته علما کتابی می‌نوشتند که یک خلأ در جامعه را پر کند.

آیت‌الله سبحانی: کتاب مفید باید دردی از جامعه دوا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی پیش از ظهر امروز در آئین اختتامیه همایش کتاب سال حوزه که در سالن همایش‌های دارالشفاء قم برگزار شد، اظهار کرد: چندین تمدن در تاریخ بشر وجود داشته است که نوشته‌ها و آثار توانسته تمدن‌های قبلی را به بعدی‌ها برساند؛ اگر بشر در حفظ تمدن‌های خود کوشیده‌ است از قلم و کاغذ بهره برده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خداوند به قلم و آن‌چیزی که قلم بر آن می‌نویسد، قسم خورده است، عنوان کرد: گاهی مقسم به خود ارزشمند است و گاهی مقسم به می‌تواند آثار ارزشمندی را ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه اسلام برای قلم اهمیت بسیاری قائل است، خاطرنشان کرد: در احادیث آمده است که صدای قلم روی کاغذ، صدای کفش مجاهد در میدان نبرد و صدای نخ‌ریسی زنان پاک‌دامن برای خداوند مطلوب است.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه اگر نوشته‌های شاگردان امام صادق(ع) نبود، علم به جوامع اولیه و ثانویه منتقل نمی‌شد، تصریح کرد: اهل‌بیت(ع) و امیرالمؤمنین(ع) در کتابت پیش‌قدم بودند و این افتخاری برای تشیع است.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم می‌فرماید از نوشتن خسته نشوید، یادآور شد: حدیث نبوی به دلیل اینکه به دلیل کم‌توجهی به نگارش آن‌ها، بسیار ضربه خورد.

این مرجع تقلید ادامه داد: تا حدود 140 سال بعد از رحلت پیامبر به احادیث نبوی کم توجهی شد و این موضوع موجب شد تا امروز شاهد احادیث غیرصحیح بسیاری باشیم.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه کتاب مفید باید دردی را دوا کند و تکرار مکررات نباشد، بیان کرد: در گذشته علما کتابی می‌نوشتند که یک خلا در جامعه را پر کند.

این مرجع تقلید اظهار داشت: در حوزه باید مرجعی برای پاسخ به پرسش‌ها باشد.

وی با انتقاد از تدریس کتابی در یکی از دانشکده‌های کشور که ضد خداست، مطرح کرد: باید با آثار خود از تشیع به نحو احسن دفاع کنیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه گاهی پایان نامه‌ها خوب و ارزشمند است، عنوان کرد: باید پایان‌نامه‌های سودمند و مفید چاپ و منتشر شود و اگر نمی‌توانند به صورت گسترده چاپ کنند به صورت محدود برای چندین کتابخانه و یا به صورت دیجیتال منتشر کنند.

پایان پیام/78048

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول