اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

نشست خبری فیلم دروغ‌های زیبا| در آینده مرزی وجود نخواهد داشت

نشست خبری فیلم سینمایی دروغ‌های زیبا با حضور عوامل و اصحاب رسانه برگزار شد.

نشست خبری فیلم دروغ‌های زیبا| در آینده مرزی وجود نخواهد داشت

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر امروز با اکران فیلم سینمایی «دروغ‌های زیبا» که محصول مشترک شرکت ایماژ سینما و ماکسیموم بنگلادش یود در کاخ رسانه با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

نشست‌های امسال جشنواره فیلم فجر با اجرای محمدرضا مقدسیان آغاز به کار کرد. در نشست خبری فیلم سینمایی «دروغ‌های زیبا» کاووس آقایی تدوینگر، شمون طاروق بازیگر، جابا احسن بازیگر، مرتضی آتش زمزن نویسنده و کارگردان، ممیت الرشید نویسنده، فواد حجازی آهنگساز، ریکیتا ناندینی شومی بازیگر و فرامرز مختاری صدابردار حضور داشتند.

در ابتدا آتش‌زمزم کارگردان این فیلم از چرایی پرداختن به یه خانواده و مسلمانان و بودایی در بنگلادش گفت: زمانی که برتی ساخت مستند وارد بنگلادش شدم دوست داشتم که یک قصه ای را از این کشور روایت کنم. کشوری پررنگ و جذاب که سیستم حمل و نقل عجیبی دارد.

نویسنده این اثر با ابراز خوشحالی از حضور در ایران، ایران را کشور دوم خود خواند و از حضور در دانشگاه این کشور سخن گفت. او با اشاره به این نکته که در این کشوذ عمل قلب باز انجام داده گفت: من قلب خود را از این کشور گرفتم. 

وی افزود:در این پروژه از سمت یونسکو مرتصی آتش‌زمزم به جذابیت‌ها و زیبایی‌های کشور بنگلادش پرداخته که تاکنون کمتر مورد توجه بوده است. 

جابایا احسن که از هنرمندان شناخته شده و جزو بهترین بازیگران هند و بنگلادش است و جوایز متعددی دریافت کرده، درباره نقش خود در این فیلم گفت: واقعا خوشحال هستم که در این جشنواره حضور دارم. این کشور فیلم را دوست دارد و سینما گرا است منذخودم دوست داشتم در ایران حضور داشته باشم و از نزدیک با سینماگران ایرانی دیدن کنم. هروقت حرفی از فیلم و سینما باشد حتما حرف از سینمای ایران نیز خواهد بود. در بنگلادش فیلمبرداری خیلی سخت است چرا که ١٨٠ میلیون جمعیت دارد و باعثی سختی کار تولید می‌شود.

از او سوال شد که از هنرمندان ایران چه کسانی را می‌شناسید و با کدام‌یک از سینماگران ایرانی تمایل به همکاری دارید، جابا در پاسخ به این سوال گفت: عباس کیارستمی، داریوش مهرجویی و مجید مجیدی کارگردانان مورد علاقه من هستند و کارهای آن‌ها را دنبال می‌کنم. 

آتش‌زمزم با اشاره به این موضوع که فیلم ساختن در اایران سخت شده و دیگر به راحتی نم‌توان در ایران فیلم ساخت گفت در جواب به این سوال از کجا به این شخصیت کودک ناشنوا رسیدید گفت: حس کردم با ناشنوایی بیشتر آشنا هستم و درباره آن تحقیق کردم و به این شخصیت رسیدم. 

فواد حجازی آهنگساز این اثر گفت: کارگردان‌ها در فیلم‌هایشان همیشه ما را سوپرایز می‌کنند و به مسائلی بر میخوریم که ممکن است مورد مواخذه قرار بگیریم استفاده از موسیقی پرسون پرسون از این موسیقی باعث ترس من بود. ولی در بنگلادش این ملودی خیلی دور نبود و تاثیرگذار هم بود. کارگردان این کار به قدری از شات‌های کیارستمی در کار استفاده کرده و صحنه‌های زیبایی را خلق کرده است، موسیقی زیادی در این کار نبود. 

کارگردان در جواب به اینکه دلیل انتخاب عنوان اثر چه بود گفت: در انتخاب اسم بین‌المللی به فرشته رسیدیم اما چون در ایران این اسم ثبت شده بود دروغ‌های زیبا را انتخاب کردم چرا که به آن در فیلم چندین بار اشاره شد. 

وی افزود: یک موسیقی بنگلادشی برای کار ساختیم که آماده نشد و بعدا حتما موسیقی اصلی جایگزین خواهد شد. 

او درباره این موضوع که فیلم‌های بنگلادشی خیلی سیاه است گفت: ما فیلم جذابی ساختیم و زندگی روزمره را به تصویر کشیدیم و سعی کردیم یک قصه انسانی داشته باشیم و تعامل انسان‌ها با ادیان مختلف در کنار یکدیگر را نمایش دهیم. ما سعی کردیم یک کار فرهنگی کنیم و یک قصه جهانی انسانگرایانه را روایت کنیم. 
آتش‌زمزم در جواب به این سوال که چرا بنگلادش را انتخاب کرد گفت: من مرزها را قبول ندارم و مطمئنم در آینده مرزی وجود ندارد و مهم انسانیت است. این فیلم در ٢١ روز با سخت‌ترین شرایط فیلمبرداری شد. 

الرشید گفت: در این فیلم می‌خواستیم حال خوب به مردم بدیم.

مختاری صدابردار کار گفت: سینمای بنگلادش فیلم‌ها دگبله می‌سوند چرا صدای بوق در این شهر ممتد در حال پخش است و قطع نمی‌شود. که این موضوع خیلی برایمان سخت بود. 

آقایی تدوینگر گفت: با حضور آقای آتش‌زمزم کار را تدوین کردم و با اینکه زبان فیلم کتفاوت بود اما مشکلی در تدوین کار نداشتم.
فاروق بازیگر این کار در پایان گفت: من عاشق ایران هستم و چهار بار ایران آمده‌ام و با چند کارگردانی دوستی زیادی دارم و عاشق فیلم و سینمای ایران هستم. فیلم‌های ایران واقعیت‌گراست و برایم جالب است که بازیگران ایرانی چطور انقدر در لحظه حس‌های متفاوتی را بازی می‌کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول