اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

۱۵ پروژه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر ۱۵ پروژه افتتاح و کلنگ زنی در این استان می‌شود.

۱۵ پروژه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمدهادی طهرانی مقدم امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال با تلاش های صورت گرفته و برنامه ریزی های انجام شده در ستاد دهه فجر اداره کل ۱۳۳ برنامه در معاونت های مختلف و با عنوان برنامه های مرتبط طرح ریزی و اجرایی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی شامل ۱۳ پروژه با اعتبار ۱۷۲ میلیارد تومان افتتاح و ۲ پروژه با اعتبار ۶۸ میلیارد تومان در شهرستانهای سراوان و کنارک کلنگ زنی می شود.

او ادامه داد: این پروژه های قابل افتتاح در قالب ۶ مجتمع گردشگری ۹ بوم گردی و یک مهمانپذیر در شهرهای زاهدان زابل ایرانشهر، نیکشهر و روستاهای تابعه و ۲ دفتر پایگاه ملی خلیج فارس و سواحل مکران و کوه خواجه خواهد بود.

به گفته طهرانی مقدم افتتاح این پروژه ها ۲۳ اتاق و ۱۳۵ تخت به فضای اقامتی استان می افزاید که منجر به ایجاد اشتغال ۱۲۳ نفر شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان در ادامه به اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که در بهمن ماه امسال در تهران برگزار می شود گفت: این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیتهای استان است که در آن علاوه بر معرفی جاذبه های گردشگری تعداد ۶۰ بسته و فرصت سرمایه گذاری نیز ارایه خواهد شد.

طهرانی مقدم افزود: به منظور بهره برداری مسافران و گردشگران و عموم مردم استان در ایام الله دهه فجر امسال ساعت بازید موزه ها نیز افزایش پیدا کرده و علاقه مندان می توانند از ساعت ۸ الی ۱۸ عصر از موزه های فعال در سطح استان بازدید داشته باشند.

وی  تصریح کرد: برگزاری شبهای شعر انقلاب تورهای بازدید از ابنیه های تاریخی دیدارهای مردمی و میزهای خدمت در مصلاهای نماز جمعه و مساجد دیدار با صنعتگران و نشست با فعالین گردشگری و دلجویی و تکریم خانواده های معزز شاهد و ایثارگر از دیگر برنامه هایی است که در این دهه اجرایی خواهد شد.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول