اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

اعلام هشدار سطح نارنجی وضعیت آب و هوا

علی‌محمد زورآوند سرپرست سازمان هواشناسی کرمانشاه گفت: سامانه باراشی حاکم در منطقه از فردا جمعه 13 بهمن‌ماه آب و هوای منطقه را تحت تأثیر قرار داده و سطح هشدار نارنجی هواشناسی را در پی دارد.

اعلام هشدار سطح نارنجی وضعیت آب و هوا

علی‌محمد زورآوند سرپرست سازمان هواشناسی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کرمانشاه ضمن اعلام سطح هشدار نارنجی اظهار کرد: موج اصلی از سامانه بارشی حاکم در منطقه، از بعدازظهر فردا جمعه 13 بهمن‌ماه تا اواخر روز جمعه جو استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: بارش حاصل از این سامانه بارشی علاوه بر ارتفاعات، گردنه‌ها و نواحی سردسیر، به‌تدریج در مناطق معتدل نیز به‌صورت برف مشاهده خواهد شد.

سرپرست سازمان هواشناسی کرمانشاه تصریح کرد: متوسط دمای هوا از روز جمعه تا اوایل هفته آینده به‌تدریج و به شکلی محسوس کاهش خواهد یافت و پیش‌بینی می‌شود کمینه دمای هوا در روزهای شنبه و یکشنبه، به‌طور غالب بین 5 تا 10 درجه زیر صفر، در نقاط معتدل و سردسیر استان به ثبت برسد.

وی ضمن اعلام سطح نارجی هشدار در خصوص مخاطرات سامانه بارشی جدید با بارش باران و برف و ایجاد مه در اواخر امروز و فردا ادامه داد: کل استان عمدتاً نیمه غربی و نواحی شمالی شامل شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود، تازه‌آباد، اسلام‌آبادغرب، کرندغرب، گیلانغرب، سنقر و کنگاور با کاهش محسوس دمای هوا و تشکیل مه روبرو خواهند شد.

وی ادامه داد: آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، کاهش میدان دید، به‌تدریج یخبندان، احتمال انسداد جاده‌ها، لغو پرواز و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای از اثرات پیش‌بینی‌شده برای فعالیت این سامانه است.

 زورآوند در خصوص پیشگیری از مخاطرات این سامان توصیه‌هایی به هم استانی‌ها داشت و تأکید کرد: احتیاط در رانندگی، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و ترددهای غیرضروری، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی به‌ویژه در گردنه‌ها و نقاط سردسیر، انتقال ماشین‌آلات کشاورزی به نقاط مسقف، کنترل دمای گلخانه‌ها و سالن‌های تولید، مدیریت مصرف حامل‌های انرژی و هشدار به‌موقع از طریق رسانه‌های محلی ازجمله مواردی است که به هم‌استانی‌های عزیز توصیه می‌شود.

پایان پیام/3851

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول