اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

بهره‌برداری 243 میلیارد تومان پروژه‌ ارتباطاتی در سمنان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از بهره‌برداری 59 پروژه ارتباطی با اعتبار 243 میلیارد تومان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در دهه فجر خبر داد.

بهره‌برداری 243 میلیارد تومان پروژه‌ ارتباطاتی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدیاسر حسن‌پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، از افتتاح و بهره‌برداری 59 پروژه ارتباطی با اعتباری بالغ بر 243 میلیارد تومان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان در دهه مبارک فجر 1402 خبر داد.

وی گفت: در ایام‌الله دهه مبارک فجر و به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، 59 طرح در بخش‌های ثابت، سیار، زیرساخت در استان سمنان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با بیان اینکه برای پروژه‌های آماده بهره‌برداری در دهه فجر 1402 بالغ بر 243 میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، ظرفیت و کیفیت ارتباطات استان و دسترسی شهرها و روستاها به اینترنت پرسرعت و اتصال به شبکه ملی اطلاعات توسعه یافته است.

وی در خصوص پروژه‌های در حال انجام و قابل‌افتتاح در استان سمنان بیان کرد: برای پروژه فیبر نوری در شهرستان‌های شاهرود، گرمسار، دامغان و مهدی‌شهر با هدف تأمین پهنای باند سایت‌های تلفن همراه و افزایش پهنای باند در مراکز مخابراتی تأمین اعتبار انجام‌ شده و در حال انجام است که پس از اتمام این پروژه، خانوارهای این شهرستان‌ها از خدمات باکیفیت صوت و اینترنت همراه برخوردار می‌شوند.

حسن‌پور افزود: با نصب و ارتقای سایت‌های جدید از ابتدای سال جاری تاکنون، 34 روستا با اعتباری تقریبی 860 میلیارد ریال از طرح توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با توجه به برنامه‌های دولت سیزدهم، توسعه دولت الکترونیک و شبکه ملی اطلاعات، توسعه خدمات الکترونیک در روستا و اشتغال پایدار در روستاها، توسعه اقتصاد دیجیتال و افزایش سهم ICT از اقتصاد، ایجاد ارزش‌افزوده و تحول دیجیتال را متأثر از توسعه طرح‌های ارتباطاتی و مخابراتی دانست.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول