اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

سخنگوی دولت در همایش مداحان: حضور گسترده جوانان در اعتکاف و هیأت‌ها افتخار انقلاب است

سخنگوی دولت در همایش مداحان گفت: افتخار انقلاب از حضور گسترده جوانان در مجالس معنوی، اعتکاف و هیأت‌ها است.

سخنگوی دولت در همایش مداحان: حضور گسترده جوانان در اعتکاف و هیأت‌ها افتخار انقلاب است

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، دومین روز نشست هم‌اندیشی مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام با عنوان «سرمشق فاطمی در عرصه ستایشگری» به همت خانه مداحان و هیأت رزمندگان اسلام در مشهد برگزار شد.

مقام معظم رهبری بر جایگاه مداحان اشراف دارد

سعید حدادیان مداح اهل بیت علیهم‌السلام در این مراسم اظهار داشت: مقام معظم رهبری بین همگان، قشر مداحان را مخاطب قرار می‌دهد که جهاد تبیین را از شما توقع دارم. در عرصه انتخابات او می‌داند که از ما چه بر می‌آید.

حدادیان گفت: برای ما شایسته نیست که از زیر بار این مسوولیت شانه خالی کنیم. دهه ۷۰ حرکت عظیم حاج محمدرضا طاهری و اثر او روی موسیقی کشور بررسی شود. موسیقی که استاندارد بود و افراد صدای او را ضبط می‌کردند تا طبق آن بخوانند. از این دست در میان ستایشگران هنرهایی وجود دارد که باید بررسی شود.

اقتدار ایران در گرو حضور مردم در صحنه است

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در این مراسم اظهار داشت: از ۲۵۰ سال دوران زندگی ائمه اطهار(ع) مقاطع خاصی در مجالس هیأت و روضه بیان می‌شود. یک برهه‌هایی از تاریخ اسلام خاص و متفاوت است و مسیر امت اسلامی را تغییر داده است که بعد از ۱۴۰۰ سال درباره آن در منابر و مجالس روضه سخن می‌گویند.

وی افزود: ایام کنونی کشور ما به تعبیر مقام معظم رهبری از این جنس است و هندسه جهان را تغییر می‌دهد. این ایام، مسیر حرکت ۷۰-۸۰ سال بعد و تاریخ بعد از آن را تغییر می‌دهد. برخی مقامات و اندیشمندان غربی هم در این خصوص گفته‌اند که دورانی را سپری می‌کنیم که تاریخ ۷-۸ دهه بعد را عوض می‌کند.

چرا رهبر انقلاب بر جهادتبیین تاکید دارند؟

بهادری جهرمی گفت: سرعت تحولات جهان بسیار بالاست. اگر رهبر انقلاب این روزها تاکید فراوان دارند و اقشاری مثل شما مداحان را برای جهاد تبیین و نقش آفرینی در عرصه‌های اجتماعی مخاطب قرار می‌دهند، به این دلیل است که این ایام تاریخ‌ساز است.

سخنگوی دولت با اشاره به عملیات طوفان الاقصی در غزه و راهپیمایی‌های گسترده جهانی در حمایت از مردم فلسطین در کشورهای مختلف، گفت: تحولاتی که در سه ماه اخیر در منطقه و جهان شکل گرفته است نیز نشانه دیگری از تغییر هندسه تحولات جهان به نفع استقلال و عدالت طلبی و ظلم ستیزی ملت‌های آزادی خواه جهان است.

نبرد حق و باطل پابرجاست

وی تصریح کرد: مستکبران عالم دست به دست هم می‌دهند تا تحولی را رقم بزند اما عده‌ای جوان در غزه نقشه‌ها را تغییر می‌دهد و این نشان می‌دهد که همچنان صحنه کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا زنده و نبرد حق و باطل پابرجاست.

بهادری جهرمی گفت: تاریخ ۱۴۰۰ سال بعد از عاشورا در همان روز عاشورا تغییر کرده است. این تاریخ را امام حسین(ع) تغییر داد نه جریان باطلی که جنایت عصر عاشورا را رقم زد و امروز نیز اگر در مسیر حق و پیشرفت، تلاش و جدیت به خرج دهیم حتماً پیروز خواهیم بود.

کشور ما رکورددار پرتاب ماهواره شد

وی با بیان بخشی از عملکردهای دولت در دوسال گذشته ادامه داد: در ۲/۵ سال گذشته ما ۱۱ پرتاب فضایی داشتیم و در زمانی که از هر طرف تحریم و محاصره کرده‌اند و می‌خواستند ملت ما را زمین‌گیر کنند، کشور ما رکورددار پرتاب ماهواره شد.

بهادری جهرمی گفت: دشمنان ملت ایران همه تلاش و توان خود را گذاشتند تا مردم را به خیابان بیاورند اما مردم برای مهمانی ده کیلومتری غدیر و ۲۲ بهمن تماشایی بیرون آمدند.

اقتدار ایران در گرو حضور مردم در صحنه است

سخنگوی دولت گفت: ۱۴ سال در یک شبکه ماهواره‌ای ضد ایرانی که بودجه سالانه آن بیش از ده برابر یارانه همه خبرگزاری‌ها و مطبوعات داخلی بود، تلاش کردند که در پوشش سرگرمی، دیکتاتور خائن و فراری را سفیدشویی کنند اما نهایتاً در آستانه دهه فجر تعطیل شد. یعنی هزینه می‌کنند و تلاش دارند اما در نهایت شکست می‌خورند و مانند منافقین در آلبانی برای خود دنبال جای خواب هستند.

وی افزود: باید بدانیم گرد و خاک بلند شده در هوا، متفاوت از جنگ‌های رسانه‌ای است. در جبهه‌های مختلف دشمن تلاش کرده، هزینه داشته و ... اما موفق نشدند. ایران اگر اقتدار و‌ موفقیت داشته در گرو حضور مردم در صحنه‌های مهم است.

دولت در تلاش است تا جبران عقب‌ماندگی گذشته را بکند

بهادری جهرمی تصریح کرد: اقتدار مردم و جمهوری اسلامی در اقتدار مردم است که جلوه‌هایی از آن را در اربعین، غدیر و ماه محرم نشان دادند و همین مردم پیشرفت‌های مهم در عرصه‌های دفاعی، علمی، سلامت، صنعتی و ... را خلق کردند.

سخنگوی دولت گفت: ۷۰۰ کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل را دولت با مشارکت مردم احیا می‌کند تا مردم اقتصاد را بچرخند. امروز در جریان سفر استانی رییس‌جمهور به بندرعباس چندین هزار مجوز کسب و کار صیادی صادر می‌شود تا مردم اقتصاد دریا را دست بگیرند. کلنگ چند نیروگاه اتمی به زمین خورد.‌ سرعت تحول امروز بالاست و دولت در تلاش است تا جبران عقب‌ماندگی گذشته را بکند. در حوزه بین‌الملل امروز با عضویت در شانگهای و بریکس اعلام کردیم که انزوای ایران معنا ندارد.

وی‌ در پایان خاطرنشان کرد: افتخار انقلاب از حضور گسترده جوانان در مجالس معنوی، اعتکاف و هیأت‌ها است.

در بخش پایانی این مراسم، یاد مرحوم استاد حاج علی آهی بنیانگذار خانه مداحان و مرحوم حسین آهی گرامی داشته شد و تابلویی مزین به عکس این دو مرحوم به حسن آهی فرزند او اهدا شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول