اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتقاد روسیه از «ریاکاری ظالمانه» آمریکا در قبال فلسطین

سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز جمعه ضمن اشاره به تغییر سیاست آمریکا در قبال مسئله فلسطین بر اساس منفعت سیاسی واشنگتن، گفت که این رویکرد «ریاکاری ظالمانه» است.

انتقاد روسیه از «ریاکاری ظالمانه» آمریکا در قبال فلسطین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه امروز (جمعه) از رویکرد دوگانه دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» در قبال مسئله فلسطین انتقاد کرد.

زاخارووا طی بیانیه‌ای ضمن اشاره به تغییر سیاست آمریکا در قبال مسئله فلسطین بر اساس منفعت سیاسی واشنگتن، گفت که این رویکرد «ریاکاری ظالمانه» است.

این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه روسیه پس از آن مطرح شد که کاخ سفید ادعا کرد شهرک‌نشینان صهیونیستی را که به فلسطینیان در کرانه باختری حمله می‌کنند تحریم کرده و از سوی دیگر مجلس نمایندگان آمریکا نیز ورود سران مقاومت فلسطین به این کشور را ممنوع کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، زاخارووا در این‌باره گفت: «در ابتدا آمریکا شهرک‌سازی‌های اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد و اسرائیلی‌ها را به تصرف اراضی فلسطینیان تشویق می‌کند، سپس این تحریم‌های ادعایی را بر شهرک‌نشینان وضع می‌نماید».

وی در ادامه توضیح داد: «این فریبکاری‌های مداوم، نشان‌دهنده ملی‌گرایی و بیگانه‌هراسی دولت آمریکا است که بنا بر منفعت سیاسی و به دست آوردن معامله‌ای دیگر، با احساسات فلسطینیان و اسرائیلی‌ها، مسلمانان و یهودیان بازی می‌کند. این ریاکاری ظالمانه واشنگتن است».

پیش از این نیز «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه تصمیم تعدادی از کشورهای غربی به سردمداری آمریکا برای توقف کمک‌های مالی به آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی در نوار غزه را محکوم کرده بود. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول