اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

فاز دوم پروژه فیبر نوری ورامین در دهه فجر آغاز می‌شود

شهردار ورامین گفت: فاز اول پروژه فیبر نوری سال گذشته به طول چهل کیلومتر انجام شد و فاز دوم آن از دهه فجر آغاز خواهد می‌شود.

فاز دوم پروژه فیبر نوری ورامین در دهه فجر آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، علیرضا مومنی شهردار ورامین در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین که به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر برگزار شد، اظهار کرد: هزینه برای برنامه‌های فرهنگی سرمایه‌گذاری است و به همین دلیل بودجه آن دو و نیم برابر شده است و ترویج معارف اسلامی و بهره‌گیری از حقوق شهروندی برای تمامی شهروندان توسط مدیریت شهری یک ضرورت است. 

وی به برخی از اقدامات مدیریت شهری در ورامین اشاره کرد و گفت: برگزاری المپیادهای ورزشی متعدد با حفظ نشاط اجتماعی، باز پیرایی پارک‌های شهر، حل مشکلات تعاونی‌های سطح شهر بابت رفع ساخت‌وساز زمین‌های آن، شروع پروژه‌های سیمای شهری، اخذ مجوزات کمیسیون‌های ماده پنج با حدود یکصد پرونده، توافق جهت احداث پارک فدک در منطقه گل تپه در دهه فجر، ساخت سالن همایش و پردیس سینمایی با بخش خصوصی از جمله موارد انجام شده است. 

مومنی ادامه داد: همچنین رفع مشکل پارکینگ طبقاتی، تجهیز شهر بازی پانزده خرداد، اتمام پروژه سالن‌های ورزشی در خیرآباد و بانوان در پارک خانواده، روشنایی کمربندی شمالی و معابر اصلی شهری به طول پانزده کیلومتر، احداث پارک غدیر خیرآباد که مطالبه ۲۵ ساله مردم این منطقه بود، ساخت سه پارک در منطقه امرآباد و موسی‌آباد، تعبیه دروازه شهر در میدان کفن پوشان و خرید اسنوکر برای آتش‌نشانی از اقدامات مدیریت شهری در ورامین است. 

شهردار ورامین در خصوص اهدای زمین در طرح ملی مسکن نیز بیان کرد:  توافق ۵۲ هکتار از زمین‌های بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان با شهرداری انجام شده که قرار است در شمال شهر ورامین این توافق انجام شود. 

مومنی ادامه داد: شروع پروژه بازنگری طرح تفصیلی که تحول بزرگی در شهرسازی ایجاد می‌کند انجام شده و برای اولین بار اطلس جامع سرمایه‌گذاری در راستای شناسایی ظرفیت‌های شهر راه‌اندازی شده است. 

وی راه‌اندازی پروژه بزرگ خدمات بزرگ دولت الکترونیک را توسط شهرداری با فیبر نوری یک دستاورد بزرگ نامید و عنوان کرد: پروژه فیبر نوری فاز اول آن سال گذشته به طول چهل کیلومتر انجام شد و فاز دوم آن از دهه فجر آغاز خواهد می‌شود. 

شهردار ورامین بیان کرد: مشارکت املاک شهرداری و بارگذاری آن جهت سرمایه‌گذاری انجام شده و ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی شهرداری بود و در این خصوص ۵۰۰ هزار مترمربع آسفالت‌ریزی انجام شد.

وی افزود: بابت افزایش نظم و امنیت در شهرستان سه زمین از زمین‌های شهرداری به نیروی انتظامی بابت ساخت کلانتری در خیرآباد، امرآباد و کاظم آباد واگذار شده است. 

مومنی تصریح کرد: ساخت آرامستان از سال قبل شروع شد و امیدواریم در دهه فجر سال آینده افتتاح شود و در خصوص احداث کمربندی جنوبی شهر که به رفع ترافیک شهر ورامین منجر می‌شود تا پایان سال شش کیلومتر به ساخت آن اضافه خواهد شد و با انعقاد قرارداد با سه پیمانکار تا سال آینده انشاالله کمربندی جنوبی ورامین به کمربندی جنوبی قرچک وصل خواهد شد. 

وی در خصوص تحقق بودجه بیان کرد: اجرای سامانه خزانه‌داری در شهرداری برای شفاف‌سازی به صورت سیستمی صورت گرفته است و در سال گذشته و امسال بودجه ما محقق شده است و برای سال آینده بودجه ما هزار و هفتصد میلیارد تومانی بسته شده است که شصت درصد آن عمرانی خواهد بود. 

شهردار ورامین افزود: پایش تصویری با نصب دوربین‌های مدرن در معابر شهری انجام شده است و پیگیری بابت‌نوسازی حمل و نقل عمومی با خرید چهل و پنج دستگاه اتوبوس و ون انجام شده و تعدادی از آن‌ها واگذار شده است و منتظر واگذاری بقیه آن هستیم.

مومنی با تقدیر از اصحاب رسانه که بازوی ما در انعکاس و مطالبه‌گری نیازهای مردمی هستند، گفت: احداث فرهنگسرای شهر که کلنگ آن در دهه فجر زده خواهد شد تحول بزرگی برای مسائل فرهنگی و اجتماعی خواهد داشت.

پایان پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول