اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

عصبانیت دشمنان، بیانگر بزرگ بودن دستاوردهای کشور است

ائمه جمعه استان زنجان ظهر امروز در خطبه‌های نماز این هفته با اشاره به یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی، بومی‌سازی تکنولوژی فضا، اعم از تکنولوژی ماهواره و ماهواره‌بر است و عصبانیت و حیرت دشمنان از این پیشرفت‌ها، نشان از عظمت و بزرگی آن است، تاکید کردند: ورود قدرتمند ایران به عرصه تکنولوژی بومی تولید ماهواره با ماهواره‌بر بومی دستاورد بزرگی است که سیطره غرب و به ویژه آمریکا را به چالش کشیده است.

عصبانیت دشمنان، بیانگر بزرگ بودن دستاوردهای کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان ظهر امروز در خطبه‌های نماز این هفته با اشاره به یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی، بومی‌سازی تکنولوژی فضا، اعم از تکنولوژی ماهواره و ماهواره‌بر است و عصبانیت و حیرت دشمنان از این پیشرفت‌ها، نشان از عظمت و بزرگی آن است، تأکید کردند: ورود قدرتمند ایران به عرصه تکنولوژی بومی تولید ماهواره با ماهواره‌بر بومی دستاورد بزرگی است که سیطره غرب و به‌ویژه آمریکا را به چالش کشیده است، همچنان که پرتاب چهار ماهواره در بازه زمانی کوتاه‌مدت، عرصه را برای رژیم صهیونیستی و حامیان آن در برابر محور مقاومت تنگ‌ کرده و موجب سرخوردگی آنان شده است.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری، امام‌جمعه آب‌بر در خطبه‌های این هفته نمازجمعه به خبر خوش آبگیری 20 میلیون مترمکعبی از سدشهریار برای کشاورزان و باغداران طارمی با پیگیری مسئولان اشاره و اظهار کرد: البته باید پیگیر احداث سد کلوچ هم بود.
امام جمعه آب‌بر به بارندگی‌های اخیر اشاره و بر لزوم شکرگزاری به درگاه خداوند برای این نعمت تاکید کرد و افزود: نمازگزاران در صورت امکان نماز شکر بابت این نعمت را به پا دارند و صرفه‌جویی در مصرف گاز را مدنظر قرار دهند تا هم‌وطنان دچار مشکل نشوند.
وی به حیرت و عصبانیت دشمن از پیشرفت‌های علمی ایران به ویژه در حوزه فضا اشاره و تصریح کرد: این پیشرفت‌ها در سایه تحریم و البته اصل یکدلی و وحدت میسر شده است، اصلی که در پیروزی انقلاب اسلامی هم موثر بود.

جشن‌های انقلاب امسال باید باشکوه‌تر و با محتواتر از سال‌های گذشته برگزار شود
حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری، امام جمعه ماهنشان هم در خطبه‌های این هفته نماز گفت: امروز همه ما وظیفه داریم و باید احساس تکلیف کنیم و دیگران را به شرکت در انتخابات به‌عنوان بزرگ‌ترین معروف تشویق و ترغیب کنیم و این همان تواصی به حق است، چنانکه دلسرد و ناامید کردن مردم بزرگ‌ترین منکر و عدم التزام به انقلاب و همراهی با جبهه استکبار است
امام جمعه ماهنشان با گرامیداشت فرارسیدن دهه مبارک فجر و با ادای احترام به شهدای با عظمت انقلاب اسلامی افزود: چرایی وقوع این انقلاب باید برای نسل جدید تبیین شود، چرا که این انقلاب، انقلاب آرمانی است و لذا هزینه بسیار آرمانی برای آن پرداخت شده است و استکبار جهانی در طول ۴۵ سال عمر انقلاب از هیچ ضربه و خیانت و هجمه‌ای به ایران انقلابی مضایقه نکرده است.
وی با بیان اینکه جشن‌های انقلاب امسال باید باشکوه‌تر و بامحتواتر از سال‌های گذشته برگزار شود، چون دشمن به دنبال انحراف و تحریف بوده و ما در مقابل آن باید یادآور ایام‌الله بوده و تبیین‌گری کنیم، تصریح کرد: هر منزل یک پرچم جمهوری اسلامی ایران را سر درب منزل الصاق کنند تا نشانه پیروزی و جشن و شادی باشد.

 

شناخت کاندیداها شاید آسان نباشد، ولی محال نیست
همچنین حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور، امام جمعه خرمدره هم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه مبعث قبل از آن که یک اعتقاد باشد، تفکر و اندیشه است، افزود: کاری که امام در قالب انقلاب اسلامی انجام داد، احیای اندیشه بعثت و لزوم حاکمیت دین است.
امام جمعه خرمدره با تاکید بر اینکه در واقع مبعث و تقوا در حاکمیت، عدم‌پذیرش حاکمیت طاغوت است که البته هزینه و سختی دارد چرا که بهشت را به بها می‌دهند، نه بهانه، تصریح کرد: انقلاب اسلامی عزت آفرین بود، چون نوع حاکمیت آغاز عزت است.
وی با تحلیل موانع بهبود کسب‌وکار تأکید کرد: عدم اجرای درست اصل 44 قانون اساسی، وجود ابعاد مختلف رانت در عرصه‌ تولید و توزیع، عدم کنترل نقدینگی و کاهش متوالی ارزش پول در زمان‌های بسیار کوتاه، تعدد و تعارض مراکز تصمیم‌گیری و نبود واردات مدیریت شده برای رقابتی کردن اقتصاد را از مهمترین عواملی است که سرمایه‌گذاری در تولید را غیراقتصادی و با ریسک همراه کرده است، چنان‌که امروز طرح مولد‌سازی با فرض اجرای درست و به دور ازan> فضای رانتی، از جمله طرح‌هایی است که روزی موجب پشیمانی و بدبینی خواهد شد. 
زاهدی‌پور با تبریک روز فناوری فضایی و تبیین پیامدهای پیشرفت در حوزه تکنولوژی فضا، ادامه داد: رشد علم، فرهنگ، اقتصاد، سیاست، امنیت و سلامت و در یک‌کلام موجودیت یک جامعه، امروز و به ویژه آینده مبتنی بر تکنولوژی فضاها است. 
امام جمعه خرمدره با بیان اینکه غربی‌ها در  این حیرت بودند که چگونه ماهواره تحقیقاتی 50 کیلوگرمی «ثریا» با «ماهواره‌بر قائم ۱۰۰» در ۳۰ دی امسال در مدار ۷۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت، تصریح کرد: آن‌ها نمی‌دانستند که در فاصله یک هفته، قرار است بار دیگر برای نخستین‌بار شاهد قرارگرفتن سه ماهواره ایرانی با «ماهواره‌بر بومی سیمرغ» با موفقیت در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین باشند.
وی تاکید کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی، بومی‌سازی تکنولوژی فضا، اعم از تکنولوژی ماهواره و ماهواره بر است که اخیراً چهار مورد پرتاب انجام شده و ماهواره «مهدا» و نانوماهواره‌های «کیهان ۲» و «هاتف ۱» صبح روز یک‌شنبه در حالی در مدار قرار گرفتند که سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان پرتاب ماهواره ایرانی ثریا با ماهواره‌بر قائم را محکوم کرده‌اند. 
زاهدی‌پور با تاکید بر اینکه عصبانیت و حیرت دشمنان از این پیشرفت‌ها، نشان از عظمت و بزرگی آن است، گفت: ورود قدرتمند ایران به عرصه تکنولوژی بومی تولید ماهواره با ماهواره‌بر بومی دستاورد بزرگی است که سیطره غرب و به ویژه آمریکا را به چالش کشیده است. همچنانکه پرتاب چهار ماهواره در بازه زمانی کوتاه مدت، عرصه را برای رژیم صهیونیستی و حامیان آن در برابر محور مقاومت تنگ‌ کرده و موجب سرخوردگی آنان شده است.
امام جمعه خرمدره با بیان اینکه انتخابات، نقطه عطفی برای تاریخ‌سازی و تحول و دگرگونی است، ادامه داد: شناخت کاندیداها شاید آسان نباشد، ولی به‌طورقطع محال نیست و معیارهایی مانند حضور کاندیداها در مجالس ترحیم و مانند آن ناشی از نگاه سطحی‌نگرانه به انتخابات است که ان‌شاء‌الله مردم ایران بعد از چهل‌ و پنج سال کارورزی در عرصه انتخاب، بصیرت و درایت خود را به منصه ظهور خواهند رساند. 

انقلاب اسلامی عزت آفرین بود
همچنین حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب، امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت ۲۷ رجب سالروز مبعث پیامبر اکرم (ص) و با بیان اینکه روز بعثت پیامبر از شریف‌ترین روزهاست و پیامبر مبعوث شد تا مکارم اخلاقی را به کمال برساند، به تقارن بعثت و دهه فجر اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی در ایران مضمون بعثت را در دوره معاصر تجدید کرد و امام با قیام و انقلاب خود مسیر بعثت را دوباره احیا کرد. 
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه یکی از شباهت‌های بعثت پیامبر و انقلاب اسلامی اتحاد شرق و غرب بر علیه بعثت و انقلاب است، گفت: همانطور که امپراطوری روم و ایران با پاره‌کردن نامه پیامبر، در مقابل پیامبر قرار گرفتند، بعد از پیروزی انقلاب هم شرق و غرب در برابر انقلاب اسلامی ایستادند. 
وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه انقلاب اسلامی عزت‌آفرین بود و حاکم اگر مقتدر باشد، مردم هم مقتدر می‌شوند، اما در دوران پهلوی برای انجام امور از انگلیس و امریکا اجازه گرفته می‌شد، گفت: اما امروز پیچیده‌ترین حوادث بین‌المللی بدون مشارکت ایران حل نمی‌شود. 
حسینی‌نسب با بیان اینکه انقلاب اسلامی اقتدار آفرین هم بوده و این در حالی است که در اوایل انقلاب رژیم بعث عراق جرئت کرد به ایران حمله کند چون ضعیف بودیم اما چرا دیگر نمی‌توانند چون قوی و مقتدر هستیم، ادامه داد: از ۱۵ مهرماه یعنی آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون آمریکا حدود ۱۷۰ بار مورد حمله قرار گرفته که تماماً در عراق و سوریه بوده، ولی این بار پایگاه آمریکایی برج ۲۲ در اردن مورد حمله قرار گرفت و آمریکایی‌ها با فشار رژیم صهیونیستی جلسه تشکیل می‌دهد تا ایران را متهم به حمله به نیروهای آمریکایی کند اما بعد از جلسه می‌گویند ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم و این یعنی اقتدار، همان‌طور که تحیّر و عصبانیت دشمنان از پرتاب ماهواره با ماهواره بر ایرانی دلیل دیگر بر اقتدار ایران اسلامی است. 
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی معنویت آور هم بوده، به مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و با بیان اینکه بنا بر آمار در سال گذشته حدود ۶۰۰ هزار نفر در اعتکاف شرکت کردند اما امسال نزدیک به یک میلیون نفر در بیش از ۷ هزار مسجد معتکف شدند و این آمار از افزایش ۳۵ درصدی معتکفان حکایت می‌کند که حدود ۸۰ درصد جوانان و نوجوانان و ۵۰ درصدشان دانش‌آموز دهه هشتادی بوده‌اند، ادامه داد: حضور جوانان و نوجوانان در مراسم‌های مذهبی و معنوی نشان می‌دهد بر خلاف تبلیغات دشمنان، جوانان و نوجوانان مقید به مسائل دینی و مذهبی هستند. 
وی به صحنه آوردن مردم و حق رأی به مردم را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و با بیان اینکه انتخابات ۱۱ اسفند روز تجدید رأی و نظر مردم است و در اهمیت مشارکت مردم همین بس که دشمن می‌گوید رأی ندهید و این همان دشمن است که در ماه محرم هم می‌گفت به مساجد و هیات‌ها و دستجات نروید، گفت: حتی اگر به مشکلات فرهنگی و اقتصادی و معیشتی و گرانی گلایه داریم و گلایه‌مان هم حق است، بهترین راه بیان گلایه‌ها صندوق رأی است. 
حسینی‌نسب با اشاره به مصوبه مجلس عراق در ۱۵ دی سال ۹۸ یعنی دو روز بعد از شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس مبنی بر خروج آمریکا از عراق که ضربه‌ای بی‌سابقه به آمریکا بود ولی آمریکا به بهانه‌های مختلف به ادامه حضور خود اصرار داشت، ادامه داد: اکنون آمریکا درخواست دولت عراق برای تشکیل کمیته‌ای در این باره را قبول کرده و این نتیجه ضربات مقاومت به آمریکاست و نشان می‌دهد که آمریکا فقط زبان زور می‌فهمد. 
امام جمعه سلطانیه با اشاره به استفاده رژیم صهیونیستی از بمب فسفری در غزه و با بیان اینکه این ماده اگر روی اعضای بدن جانداری بریزد، تا عمق بدن وی حتی استخوان را هم می‌سوزاند به‌طوری که وزارت کشاورزی غزه به کشاورزان و دامداران توصیه کرده تا از کشت محصولات کشاورزی یا چرای حیوانات در زمین‌هایی آلوده اجتناب کنند، افزود: هدف اصلی رژیم صهیونیستی نسل‌کشی و کوچ اجباری است که راه آن آلوده‌کردن مزارع کشاورزی است.
وی در پایان خطبه دوم نماز جمعه با شکرگزاری به درگاه الهی به‌خاطر نزول برکات آسمانی گفت: برای شکرگزاری به درگاه خداوند و تداوم نزول بارش‌ها نماز شکر بجا آورید.
پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول