اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

افزایش کلاهبرداری اینترنتی در ایلام بی‌سابقه بوده است

رئیس پلیس فتا ایلام گفت: میزان افزایش کلاهبرداری اینترنتی ایلام در سال جاری بی‌سابقه بوده است، لذا از شهروندان تقاضا می‌شود توصیه های پیشگیرانه پلیس فتا را بازنشر کنند.

افزایش کلاهبرداری اینترنتی در ایلام بی‌سابقه بوده است

سرهنگ علیرضا یعقوبی رئیس پلیس فتا استان ایلام، شامگاه جمعه ۱۳ بهمن‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: میزان افزایش کلاهبرداری اینترنتی استان ایلام در سال ۱۴۰۲ بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش پیشگیری از وقوع کلاهبرداری اینترنتی، افزایش آگاهی شهروندان است. لذا از همه شهروندان و کاربران فضای مجازی استان ایلام درخواست می‌شود، توصیه‌های پیشگیرانه پلیس فتا را بصورت گسترده بازنشر کنند. 

 رئیس پلیس فتا استان ایلام، ادامه داد: در خریدهای اینترنتی خصوصاً از دیوار، شیپور و اینستاگرام قبل‌ از رویت و تحویل گرفتن کالا، از واریز وجه خودداری کنید.

یعقوبی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در پلتفرم‌های ارز دیجیتال از روش‌های جدید کلاهبرداری در ایلام است، از سرمایه‌گذاری در این حوزه جدا خودداری کنید.

وی بیان کرد: چنانچه همکاران، بستگان و مخاطبین شما در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام، واتس‌اپ و حتی شبکه‌های اجتماعی داخلی طی ارسال پیام از شما درخواست کمک مالی داشتند، جهت اطمینان از صحت موضوع، قبل‌ از واریز وجه ابتدا با ارسال کننده پیام تماس بگیرید.

وی تصریح کرد: تماس با شما به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی صدا و سیما و ادارات مختلف و هدایت شما به دستگاه عابر بانک برای دریافت جایزه نقدی، ترفندی برای خالی کردن حساب بانکی شماست.

وی یادآور شد: هنگام خرید از دست‌فروش‌های داخل و خارج استان، کارت بانکی و رمز آن را در اختیار فروشنده قرار ندهید تا اطلاعات کارت بانکی شما سرقت نشود. 

وی همچنین گفت: ارسال پیامک با موضوع سود سهام عدالت، شکایت قضایی، یارانه، مسکن، شارژ رایگان و .... از شماره‌های خصوصی برای دسترسی غیرمجاز به گوشی شما و خالی کردن حساب بانکی است، از کلیک کردن بر روی لینک موجود در پیامک و وارد کردن اطلاعات بانکی خودداری کنید. 

رئیس پلیس فتا استان ایلام، اضافه کرد: در ازای دریافت سود ماهیانه، شماره کارت و حساب بانکی خود را اجاره ندهید. 

وی همچنین گفت: سامانه پیامک‌ تمام کارت‌های بانکی خود را فعال کنید و در جریان واریز و برداشت از حساب خود باشید.

یعقوبی متذکر شد: اگر افرادی ناشناس کالاهای شما را خریداری نمودند و در گوشی همراه خود رسید انتقال وجه به حساب شما را نشان دادند، احتمال دارد رسید واریز جعلی باشد. کالا را تحویل ندهید و منتظر باشید پیامک واریز وجه در گوشی شما دریافت شود.

وی در پایان گفت: از عضویت و فعالیت در سایت‌های شرط‌بندی فوتبال خودداری کنید هدف اصلی طراحان این نوع سایت‌ها، کلاهبرداری از شماست.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول