اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اولین دیدار با امام

دبیر جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: در خرداد ۱۳۴۲ که قیام ۱۵ خرداد در آن زمان رخ داد، با پیشکسوتان انقلاب آن زمان که در راس آنان آیت‌الله خادمی بودند به دیدار امام خمینی(ره) رفتیم، اولین دیدار ما با امام در سال ۱۳۴۲ بود که در این ملاقات جذب ایشان شدیم.

اولین دیدار با امام

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، انقلاب اسلامی ایران سرشار از خاطرات افرادی است که برای تحقق و شکل‌گیری آن تلاش‌های زیادی کرده‌اند، زحمات فراوانی متحمل شده‌اند و بسیاری هم جان خود را در این راه تقدیم کرده‌اند.

به بهانه چهل و پنجمین سالگرد پیروی انقلاب اسلامی ایران گفت‌وگویی داشتیم با یکی از پیشکسوتان انقلاب اسلامی در استان اصفهان که تقدیم شما می‌شود.


مرتضی آرسته در حال بیان خاطرات قبل از انقلاب اسلامی در دفتر خبرگزاری فارس اصفهان

مرتضی آرسته، دبیر جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهارداشت: از نوجوانی علاقه‌مند به مسائل انقلابی بودم و به انقلاب عشق می‌ورزیدم، با اینکه بسیاری از مسائل سیاسی را متوجه نمی‌شدم به دلیل اینکه علاقه‌مند بودم در جلساتی که مخفیانه برگزار می‌شد شرکت می‌کردم.

وی افزود: در خرداد ۱۳۴۲ که قیام ۱۵ خرداد در آن زمان رخ داد، با پیشکسوتان انقلاب آن زمان که در راس آنان آیت‌الله خادمی بودند به دیدار امام خمینی(ره) رفتیم، اولین دیدار ما با امام در سال ۱۳۴۲ بود که در این ملاقات جذب ایشان شدیم. 

دبیر جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: از آن زمان مقلد امام خمینی شدیم. پس از اخذ دیپلم و پذیرفته شدن در رشته شیمی دانشگاه اصفهان که آغاز خوبی برای انقلاب بود ارتباطاتی قوی با دوستان ایجاد کردیم و همیشه در همه مسائل انقلابی شرکت داشتیم.

آرسته با بیان اینکه جرقه انقلاب در آن سال خورده شد و پس از آن مدت‌ها طول کشید تا زمانی که امام تبعید شدند، یادآور شد: شاه خائن فکر می کرد اگر امام به نجف فرستاده شوند، علما با امام مباحثه می‌کنند و خودشان ایشان را سرکوب می‌کنند اما امام با مراجع نجف به بحث پرداختند. از آنجا که امام بینش و سیاست داشتند بحث را در حوزه نجف آغاز نکردند و وقتی از ایشان دعوت می‌کردند می‌گفتند من در اینجا مهمانم و نمیخواهم بحثی را در حوزه شروع کنم که نمی‌توانم تمام کنم. 

وی خاطرنشان کرد: وقتی علمای بزرگ‌آن زمان از امام خمینی(ره) دعوت کردند به حوزه علمیه بروند درسی را شروع کردند که تا کنون آغاز نشده بود و آن درس حکومت اسلامی بود که کتاب آن موجود است.

دبیر جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی استان اصفهان ادامه داد: تنها کسی که می‌توانست بحث و مشاجرات علمی و فقهی با امام داشته باشد حاج آقا مصطفی فرزند ایشان بود که در آبان ۵۶ توسط ساواکی‌ها در نجف شهید شد و از آنجا که امام می‌خواستند راه فرزندشان را ادامه دهد، خودشان وارد میدان شدند. 

آرسته گفت: شهادت حاج آقا مصطفی برای امام آغازی برای شروع درس خارج و صحبت راجع به انقلاب و ایران بود.


دیدار مرتضی آرسته و جمعی از اصفهانی‌ها با امام خمینی(ره)

وی با اشاره به سفرش به کشور عراق و شهر نجف افزود: در فروردین ۵۷ یک‌ماه در جوار امام در نجف اشرف بودیم و در بیت حضرت آقا رفت و آمد داشتیم و ایشان در مسجدی به نام مسجد شیخ انصاری نماز می‌خواندند و راجع به ایران صحبت‌های داغی می‌کردند.

دبیر جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی استان اصفهان یادآور شد: در مدتی که در عراق بودیم بسیاری از مباحث را آموختیم و البته ساواک در آنجا فعال بود و پیگیری می‌کرد چه کسانی با ایشان در ارتباط هستند و افرادی که برای تسلیت خدمت امام می‌رسیدند تحت نظر بودند. امام در مراسم عزاداری فرزندشان صحبت‌هایی داشتند.

پایان پیام/۳۸۱۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول