اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تظاهرات مجدد حامیان فلسطین در پایتخت انگلیس

همچنان که جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه نزدیک به چهار ماه ادامه پیدا کرده هزاران حامی فلسطین بار دیگر در مرکز پایتخت انگلیس در محکومیت این جنایات راهپیمایی کردند.

تظاهرات مجدد حامیان فلسطین در پایتخت انگلیس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تظاهرکنندگان حامی فلسطین روز شنبه مجددا در لندن تظاهرات کرده و برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه را خواستار شدند.

خبرگزاری «پرس اسوسیشن» انگلیس نوشت بیش از 10000 تن از معترضان حامی فلسطین روز شنبه از مبدا خیابان «پورتلند پلِیس» در لندن به سمت محله «وایتهال»، جایی که مقر دولت انگلیس در آن قرار دارد، زیر نظر صدها افسر پلیسی که به طور ویژه برای این تظاهرات به حال آماده‌باش در آمده و مستقر شده بودند، راهپیمایی کردند.

سازمان موسوم به «کارزار همبستگی با فلسطین» اعلام کرد تظاهرات روز شنبه «هشتمین راهپیمایی ملی برگزار شده برای مردم فلسطین» در انگلیس از زمان عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر 2023 (15 مهر 1402) به صهیونیست‌ها در جنوب اراضی اشغالی است.

پلیس انگلیس برآورد کرد 10000 تظاهرکننده در راهپیمایی روز شنبه لندن در حمایت از فلسطین شرکت کردند و در تجمع و سخنرانی‌هایی که در خاتمه راهپیمایی در خیابان وایتهال برگزار شد بیش از 20000 نفر حضور پیدا کردند.

تظاهرکنندگان همچون همیشه پلاکاردهایی همراه با شعارها در حمایت از فلسطین را به نمایش گذاشتند؛ شعارهایی همچون «به کشتار پایان دهید»، «کودکان را آزاد کنید»، «آزادی برای فلسطین» و «اسرائیل را بایکوت کنید». آنها همچنین تصاویری از جنایات وحشتناکی که رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه مرتکب شده را نیز به نمایش گذاشتند.

پلیس شهر لندن ادعا کرد گروهی برای اختلال در این تظاهرات تلاش کردند و دو زن را یکی به خاطر تلاش برای منفجر کردن یک بمب دودزا یا منور و دیگری را به خاطر سر دادن شعارهایی که «باعث تحریک نفرت نژادی می‌شدند» بازداشت و به تلاش برای مختل کردن نظم عمومی متهم کرده است.

یک سخنگوی این نیرو درباره تدابیر امنیتی اجرا شده ماموران برای این تظاهرات گفت: «افسران پلیس مامور به شناسایی پلاکاردها و بنرهای حاوی شعارهای توهین آمیز شدند و گروهی دیگر از ماموران نیز در پشت دوربین‌های مداربسته این اعتراضات را به منظور شناسایی اتهامات دیگر یا یافتن متهمان زیر نظر گرفتند.»

«بن جمال»، مدیر «کارزار همبستگی با فلسطین» گفت: «ما مجددا راهپیمایی می‌کنیم چون می‌دانیم در سمت درست تاریخ قرار داریم و همواره حامی ستم‌دیدگان هستیم و هرگز با ستمگران نخواهیم بود.»

طبق آماری که وزارت بهداشت غزه روز شنبه اعلام کرد در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته، ۲۷ هزار و ۲۳۸ فلسطینی شهید و ۶۶ هزار و ۴۵۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

انگلیس اخیرا به جمع آمریکا، استرالیا، ایتالیا و چند متحد دیگر رژیم صهیونیستی به منظور قطع بودجه آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) بعد از ادعای رژیم صهیونیستی درباره شرکت تعدادی از کارمندان این آژانس در عملیات طوفان الاقصی پیوست.

چند قانونگذار مخالف دولت انگلیس این دولت را به منظور متوقف کردن فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی بعد از حکم موقتی که دیوان بین‌المللی دادگستری نزدیک به یک هفته پیش علیه این رژیم در پرونده شکایت آفریقای جنوبی به اتهام نسل‌کشی در غزه صادر کرد تحت فشار قرار داده‌اند.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول