اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

پلمب ۱۱۳ واحد متخلف مشاور املاک در لرستان

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار لرستان گفت: بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ بازرسی از دفاتر مشاور املاک صورت گرفته و تا کنون ۱۱۳ واحد متخلف در استان پلمب شد.

پلمب ۱۱۳ واحد متخلف مشاور املاک در لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد،‌ احمدرضا دالوند شامگاه شنبه در جلسه شورای مسکن و بازآفرینی شهری لرستان در سالن جلسات استانداری، افزود: فرمانداران باید در جهت اهمیت طرح نهضت ملی مسکن، جلسات شورای مسکن را در شهرستان‌ها تشکیل و موارد لازم را در شورای مسکن استان منعکس کنند.

وی خاطرنشان کرد:  از ابتدای امسال تا کنون ۳ هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی در سطح مشاورین املاک استان انجام شده که این تعداد بازرسی‌ منجر به پملب ۱۱۳ واحد متخلف و غیرمجاز املاک شده است.

معاون عمرانی استانداری لرستان، اجرای برنامه نهضت ملی مسکن را از اولویت‌های دولت خواند و گفت: این برنامه از اولویت‌های اساسی دولت است، از این‌رو همگی ما باید در مسیر تحقق جهش ساخت مسکن پای کار باشیم.

دالوند همچنین بر اهتمام بیشتر دستگاه‌های خدمت‌رسان و شهرداری‌ها در راستای صدور پروانه تاکید و تصریح کرد:: در بسیاری از شهرستان‌ها به نقطه شروع رسیدیم و به زودی دور عملیات اجرایی و کلنگ‌زنی این طرح‌ها انجام می‌شود.

وی نقش بانک‌ها را در انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات مسکن، تعیین کننده دانست و گفت: بانک‌های عامل می‌توانند با تسریع در پرداخت تسهیلات، کمک شایانی به طرح نهضت ملی مسکن کنند.

معاون عمرانی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: لازم است بازآفرینی بافت فرسوده شهری در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن در اولویت قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه این جلسه بیش از ۲۰ مصوبه داشت، افزود: از مهم‌ترین آنها می‌توان به تخفیف ۵۰ درصدی شهرداری‌ها برای صدور پروانه در محل‌های هدف بازآفرینی شهری و تخفیف ۵۰ درصدی در صدور خدمات مهندسی برای این محلات و مصوب شدن طرح بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری در شهرهای ازنا، پلدختر، الشتر و نورآباد اشاره کرد.

دالوند تصریح کرد: لرستان دارای ۲ هزار ۵۱ هکتار بافت فرسوده شناسایی شده و دارای طرح است که از این میزان ۳۵۰ هکتار بافت تاریخی، ۹۰۰ هکتار سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و ۸۰۰ هکتار بافت‌های فرسوده شهری است.

 پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول