اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

سکونت ۳ هزار نفر فاقد شناسنامه در شهر کاریز تایباد

رئیس شورای اسلامی شهر کاریز تایباد گفت: هم اکنون ۳ هزار نفر فاقد شناسنامه در این شهر مرزی زندگی می کنند.

سکونت ۳ هزار نفر فاقد شناسنامه در شهر کاریز تایباد

حسین محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تایباد اظهار کرد: هم اکنون ۳ هزار نفر فاقد شناسنامه در شهر مرزی کاریز زندگی می کنند که جمعیت آنها نیز نسبت به سال های قبل افزایش یافته است.

وی افزود: ۲ هزار نفر از این تعداد با فراخوان شهرداری کاریز، نسبت به احراز حضور و سکونت و نیز ثبت مشخصات خود و خانواده هایشان اقدام کرده اند، تداوم روند ورود این مهاجران و نیز میزان زاد و ولد بالا دلیل افزایش جمعیت فاقدین شناسنامه در این شهر است.

محمدی بیان کرد: شهر کاریز به نسبت جمعیتش، محل سکونت تعداد زیادی فاقد شناسنانه است که توده این افراد در ضلع شرقی شهر ساکن هستند و اغلب به عنوان نیروی کارگری بر سر زمین های کشاورزی کار می کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: این فاقدین شناسنامه همان کسانی هستند که از مناطق سیستان و بلوچستان، قاین، زیرکوه و نهبندان به علت خشکسالی و نبود کار مجبور به مهاجرت می شوند و به علت داشتن آشنا و خویش در شهر کاریز، این نقطه را به عنوان محل زندگی انتخاب می کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر کاریز تصریح کرد: یکی از دغدغه هایی که فاقدین شناسنامه برای مجموعه مدیریت شهری کاریز ایجاد کرده اند، این است که از خدمات عمومی و شهری استفاده می کنند؛ اما از لحاظ قانونی بودجه ای برای این جمعیت زیاد تعلق نمی گیرد.

محمدی گفت: به عنوان مثال، این افراد سهمیه آرد ندارند و باعث افزایش مصرف آرد و شلوغی نانوایی ها شده اند، باید سازوکاری اندیشیده شود که فاقدین شناسنامه بتوانند از خدمات سهمیه ای و دولتی استفاده کنند یا امکان بودجه گذاری برای خدمات دهی به آنان وجود داشته باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول