اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

رویکردی جدید در برنامه‌های انتخاباتی صداوسیما با مسابقه «موقعیت چهارم»

تهیه کننده مستند - مسابقه «موقعیت چهارم» گفت: «موقعیت چهارم» مستند مسابقه است و رویکردی جدید در برنامه‌های انتخاباتی است. سعی داریم مردم را با موضوع انتخاب بیشتر آشنا کنیم و همچنین وقتی فردی حرف می‌زند یا قولی می‌دهد باید بداند چطور تعهد به قولش داشته باشد. ما در این مسابقه، تخصص و تعهد آدم‌ها را مورد سنجش قرار می‌دهیم.

رویکردی جدید در برنامه‌های انتخاباتی صداوسیما با مسابقه «موقعیت چهارم»

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، شبکه‌های مختلف رسانه ملی از ابتدای ماه جاری ویژه برنامه‌هایی متناسب با ایام انتخابات اسفندماه 1402 را روی آنتن برده‌اند. رادیو ایران نیز به مناسبت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با تولید و پخش مستند مسابقه «موقعیت چهارم» به اطلاع رسانی و آموزش مخاطبان می‌پردازد.

حسین معصومی تهیه کننده مستند - مسابقه «موقعیت چهارم» در رابطه با این ویژه برنامه به خبرنگار فارس گفت: در این مسابقه دو شرکت کننده از اقشار مختلف جامعه همچون معلم‌ها، پزشکان، پرستارها و خبرنگاران حضور دارند.

 وی ادامه داد: با توجه به رویکردی که در این برنامه دنبال می‌کنیم این است که مردم را برای انتخابات پیش رو و مجلس آماده می‌کنیم. ما چهار موقعیت در این برنامه داریم که در این موقعیت‌ها مردم تعیین کننده رای به آدم‌ها هستند. ما در قالب این برنامه به مردم خواهیم گفت که درست تصمیم گیری کنند. با اتاق فکری که در برنامه موقعیت چهارم برگزار شده، سعی کرده‌ایم موضوع را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار بدهیم. به طور مثال اگر بخواهیم معلم‌ها را به برنامه دعوت کنیم یا پزشکان و ... را  بر اساس انتخاب سوژه، چالش‌ها را برگزار می‌کنیم.

شرکت کنندگان باید بهترین نقش را ایفا کنند

تهیه کننده مستند - مسابقه «موقعیت چهارم» افزود: ما در هر موقعیتی یک چالش داریم که فرد به عنوان شرکت کننده در تصمیم گیری خودش باید بهترین نقش را ایفا کند. مردم این را می‌شنوند و بعد این چالش با نفری دیگر از شرکت کنندگان برگزار می‌شود. مردم هستند که انتخاب می‌کنند کدام فرد درست می‌گوید، صداقت بیشتری دارد، کدام عملیاتی فکر کرده و ... و در انتها به او رای می‌دهند.

تخصص و تعهد افراد چگونه مورد سنجش قرار می‌گیرد؟

این تهیه کننده بیان کرد: «موقعیت چهارم» مستند مسابقه است و رویکردی جدید در برنامه‌های انتخاباتی است. سعی داریم مردم را با موضوع انتخاب بیشتر آشنا کنیم و همچنین وقتی فردی حرف می‌زند یا قولی می‌دهد باید بداند چطور تعهد به قولش داشته باشد. ما در این مسابقه، تخصص و تعهد آدم‌ها را مورد سنجش قرار می‌دهیم. 

رسانه‌ای گرم که با مردم در ارتباط است

معصومی به نقش رادیو در شور انتخاباتی اشاره کرده و افزود: رادیو رسانه‌ای گرم است که لحظه به لحظه با مردم در ارتباط است و می‌تواند کمک کند تا مردم در انتخابات با یک دید تازه و نگاه به خواسته‌ها و مشکلات‌شان بتوانند دست به انتخاب بزنند.

«موقعیت چهارم» به صورت زنده از شنبه ۷ بهمن شروع شده تا ۱۰ اسفند ادامه دارد و شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹ به تهیه کنندگی حسین معصومی و گویندگی سعید توکلی پخش می‌شود. در اتاق فکر این برنامه افرادی همچون مهدی زریباف، محمد موسوی جزایری، فاطمه روز بهانی، مجتبی امیری، کاظم داداشی مدیر گروه جامعه و سلامت حضور دارند. این برنامه به صورت مناظره طراحی شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول