اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

افزایش امید در نسل جوان از بدو انقلاب تاکنون

رئیس دانشگاه آزاد گفت: از بدو انقلاب تاکنون روند رو به رشدی در جذب دانشجو و اعضای هیأت علمی داشته‌ایم به طوری که در حال حاضر 40 درصد از پرستاران کشور تربیت شده دانشگاه آزاد هستند.

افزایش امید در نسل جوان از بدو انقلاب تاکنون

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس ضمن تبریک به مناسبت ایام‌الله دهه فجر به پیشرفت این دانشگاه از بدو تأسیس تاکنون اشاره کرد و گفت: مردم بزرگ ایران پس از انقلاب اسلامی با هدایت امام خمینی و مقام معظم رهبری اتفاقاتی را رقم زدند که این اتفاقات بی‌نظیر و ستودنی است و توانستند بدون هزینه دولتی سرمایه بزرگ ملی ایجاد کنند که این سرمایه ملی امروزه می‌تواند در امیدآفرینی نسل جوان مؤثر باشد. 

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی ۱۷۰ هزار دانشجو و حدود ۸-۷ هزار عضو هیأت علمی بیشتر در کشور نداشتیم و به روایتی امروز با ۱۰۰-۸۰ هزار عضو هیأت علمی و ۳ هزار و ۲۰۰ دانشجو در کشور مواجه‌‌ایم. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: ۴۰ درصد از پرستاران کشور تربیت شده دانشگاه آزاد هستند که اگر در بحران کرونا این تعداد از پرستاران را نداشتیم، قطعاً مشکلات عدیده‌ای سر راه نظام بهداشت قرار می‌گرفت؛ لذا با همه فراز و فرودها، امروز این مسیر برای بهره‌گرفتن، کارآمدن و باکیفیت کردن اتفاقات بزرگ کشور فراهم شده است. 

طهرانچی گفت: همچنین دانشگاه آزاد به عنوان مولود انقلاب اسلامی در دهه چهارم فعالیت خود به عنوان دانشگاهی مردمی و اجتماعی می‏‌کوشد در راستای تحقق هرچه بیشتر آرمان‌های جمهوری، بیانیه گام دوم انقلاب و ضرورت‌های جامعه حرکت کند و از این منظر، تدوین برنامه پنج ساله راهبردی و عملیاتی دانشگاه را تهیه و به اجرا درآورده است که مطمئنا این نقشه راه، دانشگاه را به لحاظ توسعه علم و فناوری و تقویت حرکت شبکه‌ای در مسیر درستی قرار می‌دهد.   

وی افزود: با اجرای سند تحول و تعالی، دانشگاه آزاد در راه تولید ثروت از دانش، تقویت محصولات دانش بنیان، ایده‌ های فناورانه، مهارت آموزی و اشتغالزایی جوانان قرار می‌گیرد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول