اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

آغاز عملیات اجرایی سد مخزنی گدارخوش با اعتبار بیش‌از ۲۷۰۰۰ میلیارد ریال در ایلام

مدیرعامل آب منطقه‌ای ایلام گفت: در دولت سیزدهم سد مخزنی گدارخوش با اعتبار ۲۷ هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال کلنگ‌‌زنی شد و عملیات اجرایی آن شروع شده است.

آغاز عملیات اجرایی سد مخزنی گدارخوش با اعتبار بیش‌از ۲۷۰۰۰ میلیارد ریال در ایلام

صادق علیمرادی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام، صبح یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، به عملکرد شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام در دولت کار و کرامت اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی سد مخزنی سیکان در دولت سیزدهم با ۱۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده که بخش اعظم آن بابت تملک منازل مسکونی واقع در مخزن سد (روستای فرهادآباد) هزینه شده است، با انتخاب پیمانکار جدید (قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا) رونقی تازه یافته است.

وی افزود: باقیمانده عملیات اجرایی تصفیه خانه آب شرب ایوان و ۳۲ روستای تابعه با ظرفیت ۲۳۰ لیتر در ثانیه جزو پروژه‌های مصوب دور اول سفر ریاست جمهور در سال ۱۴۰۰ قرار گرفت و با تزریق اعتبارات لازم و کافی عملیات اجرایی تصفیه‌خانه در اسفند ۱۴۰۱ به اتمام رسید و در سال جاری در مدار بهره‌برداری قرار گرفت. 

مدیرعامل آب منطقه‌ای ایلام، ادامه داد: برای این پروژه ۱۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که ۱۰۰۰ میلیارد ریال آن در دولت کار و کرامت تخصیص داده شد.

علیمرادی خاطرنشان کرد: سد مخزنی گدارخوش با اعتبار مورد نیاز ۲۷۳۸۲ میلیارد ریال کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن شروع شده است.

وی بیان کرد: برای عملیات اجرایی سد مخزنی میمه در دولت سیزدهم ۲۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده و در سال ۱۴۰۲ که ۷۰۶۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی تخصیص داده شده، درصد فیزیکی آن از ۵۱ درصد به ۷۰درصد رسیده که با تزریق اعتبارات مزبور سال جاری از محل صندوق توسعه ملی پروژه جانی تازه یافت به نحوی که ماهانه قریب به ۵۵۰ هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری انجام می‌گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول