اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

حجت‌الاسلام درویشیان: در مقابله با فساد و کنار گذاشتن افراد ناکارآمد با کسی تعارف نداریم

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور گفت: در مبارزه با فساد و کنار گذاشتن افراد ناکارآمد، هیچ ملاحظه و تعارفی نداریم.

حجت‌الاسلام درویشیان: در مقابله با فساد و کنار گذاشتن افراد ناکارآمد با کسی تعارف نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، صبح امروز و در سالن شهید مرتضوی، نشست شورای اداری استان کرمان با حضور رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن درویشیان در این نشست اظهار داشت: گفتمان دولت سیزدهم، گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری است، همه سیاست‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات باید مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب شکل گیرد و گفتمان دولت مردمی نیز همان است. 

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور ادامه داد: خدامحوری، مردمی بودن، عدالت‌طلبی و فسادستیزی از جمله اصولی است که رئیس جمهور هم در احکام مدیران عالی بر آن تصریح دارند و هم در اسناد تدوین شده دولت وجود دارد. 

درویشیان، یکی از بسترهای فساد را عدم شفافیت و روشن بودن اقدامات، وظایف و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی دانست و افزود: دولت در این زمینه صورت‌های مالی هزار شرکت را منتشر کرده است، تمام پرداخت‌ها به مدیران نیز طبق قانون برنامه ششم باید در سامانه‌های مربوط ثبت و رصد شود.

شایسته‌گزینی از مهمترین اصول دولت سیزدهم است 

وی تصریح کرد: شایسته‌گزینی از مهمترین اصول دولت سیزدهم است که از ابتدا و همواره مورد تاکید رئیس جمهور قرار دارد، ملاک شایستگی افراد است. 

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور گفت: در مبارزه با فساد و کنارگذاری افراد ناکارآمد، هیچ ملاحظه و تعارفی نداریم. 

درویشیان، فرهنگسازی و نظارت همگانی را از اصول دوازده‌گانه دولت دانست و بیان کرد: انتصاب‌ها مبتنی بر تعهد و اعتماد است و یکی از راه‌های حفظ این اعتماد، نظارت است که برای هدایت و اشراف مدیران بر مجموعه تحت مدیریتی اوست. 

وی ابراز داشت: نظارت همگانی مردمی را باید توجه کنیم، حائز اهمیت است که گوش شنوا برای مردم و نخبگان داشته باشیم. 

درویشیان گفت: در بحث سهولت فرآیندها، اقدامات فراوانی دولت انجام داده است، صدور مجوزهای کسب‌وکار و حذف امضاهای طلایی، شناسایی مودیان واقعی و فرارهای مالیاتی، حمایت از فعالیت سالم از دیگر اقدامات است. 

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور گفت: برخورد قاطع و موثر با فساد از دیگر اصول دولت است که رئیس جمهور با این پرچم آمده و تاکید دارند جلوی فسادها گرفته شود. 

درویشیان با اشاره به لایحه‌ی دولت در جهت سالم‌سازی و مبارزه با فساد و همینطور لایحه ساماندهی کولبران و راه‌اندازی سامانه‌های تجارت عنوان کرد: سامانه تجارت زیرسامانه‌های متعددی دارد و دولت به جد دنبال تکمیل آن است البته بخشی از آن مورد استفاده است این سامانه برای جلوگیری از رانت و فساد بسیار تاثیرگذار است.

خدمات دولت رسانه‌ای نمی‌شود

وی بیان کرد: اقدامات و خدمات دولت در مقایسه با مدت مشابه گذشته قابل توجه است اما عدم اطلاع‌رسانی موثر در خدمات دولت یکی از ضعف‌هاست که مقام معظم رهبری در این زمینه تذکراتی داده‌اند. بنابراین استان باید خدمات نظام را به نحو موثر اطلاع‌رسانی کند و برنامه همیشگی خود قرار دهد.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور اظهار کرد: رئیس جمهور تاکنون بیش از ۲۰ سفر خارجی و ۲۲۰ قرارداد و تفاهمنامه و ۴۵ سفر استانی و حدود ۱۹ نظارت ستادی در این دو سال و نیم داشته است.

شورای عالی ورزش پس از ۱۹ سال در دولت سیزدهم تشکیل شد

وی ابراز داشت: همچنین شورای عالی ورزش پس از ۱۹ سال تشکیل شد و برخی از شوراهای عالی که سال‌ها تشکیل نشده بود نیز در این دولت برگزار شده و مصوبات اجرایی نیز در آنها داشته‌ایم.

وی برلزوم دادن آموزش و اطلاع از قوانین و مقررات تاکید کرد و افزود: بخش قابل توجهی از تخلفات مربوط به عدم اطلاع مدیران است، لذا آموزش‌ها و اطلاع لازم به مدیران داده شود.

درویشیان به مدیران توصیه کرد: نظارت مستمر بر زیرمجموعه با هدف اشراف و هدایت و همچنین دقت و توجه به توان، تخصص و تعهد و تجربه افراد در انتصابات داشته باشید و حتما نشست‌های کارشناسی و کاربردی با نخبگان، دلسوزان و کارشناسان برگزار و به نظرات آنها توجه شود. 

وی ادامه داد: برخورد مناسب با ارباب رجوع لازم است و برخی دستگاه هر چند وقت یکبار نظرسنجی انجام می‌دهند تا در این زمینه بهتر عمل کنند و گلایه‌ای که برخی از مردم دارند از این است که فرد را چند ماه معطل می‌کنند بعد می‌گویند که نمی‌توانیم از نظر قانونی کاری کنیم باید در همان ابتدا شفاف به فرد بگویید.

مسکن و معیشت مردم را در اولویت قرار دهید

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور خطاب به مدیران گفت: مسکن و معیشت مردم در اولویت قرار دهید، اعطای تسهیلات ازدواج، مسکن، جوانی جمعیت و فرزندآوری نیز باید مورد توجه قرار گیرد، بدانید که کاستی‌هایی که تعداد زیادی از مردم با آن مواجه هستند باعث دیده نشدن سایر اقدامات دولت می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر اشکال و ایراد و مانعی وجود دارد که در دولت قابل حل است به ما منعکس کنید تا در راستای حل آن مساله گام برداریم تا بتوانیم با خدمات موثر در محضر شهدا سرفراز باشیم.

 

نشست شورای اداری استان کرمان

 

جمهوری اسلامی سربلند است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در ادامه اظهار داشت: در روزهایی هستیم که امام توانست ارتباط امت و ولایت فقیه را در سایه اسلام به بهترین وجه ممکن در سال ۵۷ به نتیجه برساند که همان انقلاب اسلامی بود.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی افزود: در ۲۲ بهمن انقلابی بزرگ و سرنوشت‌ساز برای ایران رقم خورد و از سال ۵۷ تاکنون چه در دوران رهبر انقلاب و چه بعد از آن کشور دارای پیشرفت‌های چشمگیر و تعجب‌برانگیزی شد.

وی عنوان داشت: در دنیای امروز جمهوری اسلامی توانست در بخش‌های علمی و فناوری در رده ۱۰ کشور اول دنیا قرار گیرد و سربلند بیرون آید.

سهم ۴ درصدی استان کرمان از اقتصاد ملی 

محمدمهدی فداکار در این نشست اظهار داشت: نرخ بیکاری استان کرمان همانند سایر نقاط کشور ۴ درصد کاهش داشته و به ۷.۴ درصد رسیده است. 

استاندار کرمان، بهبود فضای کسب‌وکار استان به رتبه ۱۲ کشوری را انگیزه‌ای برای حضور سرمایه‌گذاران دانست و افزود: سهم استان در اقتصاد ملی به ۴ درصد ارتقا یافته که اهمیت بسزایی دارد. 

فداکار از ظرفیت بالای استان برای تولید و تامین‌ گوش مرغ مورد نیاز سخن به میان آورد و بیان کرد: کرمان به دلیل واردات مرغ، همیشه در نوسان قیمت با چالش مواجه است که با رفع محدودیت‌ها می‌تواند ظرفیت توسعه‌ای خود را فعال کند. 

وی تصریح کرد: در مجموع استان، فعالیت‌های خوبی در حوزه‌های زیرساختی در حال انجام است. طرح‌های متعدد آبرسانی در استان یکی از آنها است که بزرگترین مشکل ما را تا حدی برطرف کند. 

استاندار کرمان گفت: در حوزه مسکن تا پایان سال جاری، ۱۰ هزار قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن واگذار می‌شود و کمک بزرگی به کنترل بازار دارد. 

فداکار عنوان کرد: سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی عمده اشتغال استان را دارند، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه توسط این شرکت‌ها در حال اجراست. 

وی با بیان اینکه ۶ هزار میلیارد تومان مازاد درآمد مالیاتی امسال استان کرمان است، تصریح کرد: بخشی از این اعتبار باید به استان کمک کند که پروژه‌های زیرساختی را به سرانجام برسانیم.  

فداکار تاکید کرد: ما این اعتبار را برای هزینه‌های زیرساختی می‌خواهیم و در بخش جاری خرج نمی‌شود. 

استاندار کرمان از انتقال شرکت زغالسنگ به مجموعه صدر تامین سخن گفت و افزود: صنعت زغالسنگ ارزشمند می‌شود و اشتغال بزرگی خواهد داشت. 

وی از اجرای فاز اول کارخانه تیتانیوم با هزار نفر اشتغال در کهنوج تا اردیبهشت سال ۱۴۰۳ نیز خبر داد. 

شناسایی ۴ هزار هکتار اراضی در راستای طرح نهضت ملی

مهدی محمدی مدیرکل بنیاد مسکن‌ انقلاب اسلامی استان کرمان نیز در این نشست گزارشی از عملکرد این مجموعه را ارائه و عنوان کرد: ۲ هزار و ۵۲۹ روستا در استان مشمول طرح‌های هادی قرار داشتند که در دولت سیزدهم ۸۸۰ روستا با یک‌هزا و ۲۰۰ پروژه و اعتباری بالغ بر ۹۵۰ میلیارد تومان اجرایی شده است. 

وی تامین‌ اعتبار برای اجرای طرح‌های توسعه پایدار منظومه روستایی در ۲۲ بخش را که رابطه مستقیم با توانمندسازی و اشتغال روستایی دارد، مورد تاکید قرار داد. 

محمدی، همچنین از شناسایی ۴ هزار هکتار اراضی داخل و خارج از حریم روستایی را در راستای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد. 

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمان، این استان با مقام‌سازی ۶۷ درصد واحدهای مسکونی روستایی، بالاتر از میانگین ۵۳ درصد کشوری قرار دارد.

۱۴ درصد عملکرد ۳۰ ساله گاز استان در دولت سیزدهم محقق شده است

سلیمانی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان نیز در این جلسه گفت: شهرهای گازرسانی شده استان در حال حاصر ۷۸ شهر است که ۱۱ شهر آن در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده و معادل ۱۴ درصد عملکرد ۳۰ ساله گاز استان است.

وی در ادامه افزود: ۱۴ درصد گاز شهری در این دولت به بهره‌برداری رسیده است، روستاهای گازدار استان کرمان یک‌هزار و ۹۰۵ روستا است که ۵۸۷ روستا معادل ۳۱ درصد در طول ۲ سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: اشتراک جدب شده استان کرمان ۸۰۵ هزار و ۹۲۱ مشترک گاز به بهره‌برداری رسیده که ۱۲ درصد آن در طول ۲ سال گذشته بوده و ۱۸ درصد انشعاب علمک نیز در دولت سیزدهم بوده است.

سلیمانی  ابراز داشت: در بحث صنعت از یک‌هزار و ۵۴۳ واحد صنعتی عمده و غیر عمده ۴۷۲ مورد در طول ۲ سال گدشته به شبکه سراسری گاز پیوسته‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان از خطوط لوله احداث شده در استان نیز سخن به میان آورد و اضافه کرد: ۲۸هزار و ۷۳۵ کیلومتر خطوط بوده که معادل ۲۱درصد در طول ۲ سال گدشته احداث و اجرا شده است.

وی به صرفه‌جویی سوخت مایع پرداخت و گفت: ۱۲۹ میلیون لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه‌جویی کردیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان تصریح کرد: برنامه برای اشتراک در استان کرمان ۳۰ هزار اشتراک بوده که تا امروز ۳۶ هزار و ۷۵۰ مورد اشتراک جدب کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ظرفیت‌سازی برای صنایع امسال ۷۵ هزار متر مکعب در ساعت برای صنایع بود که حدود ۱۸۲ هزار و ۸۸۰ متر مکعب در ساعت برای صنایع در استان تحقق یافته است.

پایان پیام / ۳۷۶۳ / ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول