اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

چرا انتخابات مهم است؟

رأی دادن حق همه افراد جامعه است و پرهیز از رأی دادن به معنای واگذاری این حق به دیگران برای تصمیم‌گیری به جای ماست و لذا حتی اگر تحت تأثیر سمپاشی‌های رسانه‌های معاند یا حرف دیگران بر این باور باشیم که قرار است بین خوب و خوبتر و یا حتی بد و بدتر یک گزینه را انتخاب کنیم، بهتر است خود ما گزینه مناسبتر را انتخاب کنیم تا دیگران بدترین را برایمان انتخاب نکنند.

چرا انتخابات مهم است؟

  خبرگزاری فارس ـ اراک؛ قبلاً بارها توسط افراد مختلف این نکات یادآوری شده که اولاً بخشی از آنچه امروز به عنوان مشکل در جامعه مطرح می‌شود، غیرواقعی و حاصل سیاه‌نمایی وضعیت و یا بزرگنمایی مشکلات از سوی دشمنان است، بر این اساس دامن زدن به آنها به هر شکل که باشد می‌تواند وجود ناهنجاری‌های راست و دروغ را به یک باور عمومی تبدیل و زمینه فراگیر شدن، نهادینه شدن و تشدید آنها را فراهم کند.

بدون شک اقدامات دشمنان خارجی و افراد نفوذی و خائن وابسته یا همسو با آنها، ناتوانی و ناکارآمدی برخی از مدیران و مسوولین و در نهایت خود مردم در بروز نابسامانی‌ها نقش داشته و دارند و برون‌رفت از این معضل نیز مستلزم همراهی و همدلی بیش از پیش مردم و مسوولین با یکدیگر و حضور پررنگ آنها در صحنه‌های مختلف دفاع از دستاوردهای انقلاب است و هرچه این همدلی و همراهی کمرنگتر باشد، مشکلات بیشتری پدیدار خواهد شد.

همواره در آستانه انتخابات یک سوال مهم که «چرا باید رأی بدهیم»، مطرح می‌شود، نیک می‌دانیم که رأی ندادن افراد هم نوعی مشارکت در رأی دادن است، با این تفاوت که افراد بی‌تفاوت با اجتناب از حضور در این رخداد مهم اجتماعی، در واقع خواسته یا ناخواسته به کسانی که نمی‌خواهند و یا به نیات و خواسته‌های شیطانی دشمنان این ملت و مملکت رأی داده و مسیر را برای پذیرش اهداف پلید آنها و خیانت به هموطنان هموار می‌کنند.

اما واقعاً چرا باید رأی بدهیم؟

رأی دادن حق همه افراد جامعه است و پرهیز از رأی دادن به معنای واگذاری این حق به دیگران برای تصمیم‌گیری به جای ماست و لذا حتی اگر تحت تأثیر سمپاشی‌های رسانه‌های معاند یا حرف دیگران بر این باور باشیم که قرار است ببن خوب و خوبتر و یا حتی بد و بدتر یک گزینه را انتخاب کنیم، بهتر است خود ما گزینه مناسبتر را انتخاب کنیم تا دیگران بدترین را برایمان انتخاب نکنند.

اگر چه بخش عمده آنچه به‌عنوان مشکل در جامعه مطرح است، حاصل سیاه‌نمایی و بزرگنمایی مشکلات توسط دشمنان و یا حاصل افزایش توقعات بیش از حد خود افراد است، اما نباید فراموش کنیم که با اجتناب از رأی دادن نه‌تنها وضعیت بهتری فراهم نخواهد شد، بلکه به علل مختلف از جمله افزایش تهدیدات خارجی، ناامیدی جامعه، دلسردی مسوولین و امثال آن، مشکلات در ابعاد مختلف امنیتی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تشدید خواهد شد.

حضور در انتخابات بیانگر همراهی و همدلی و انسجام مردم است

فعال سیاسی و اجتماعی استان مرکزی در خصوص اهمیت انتخابات به خبرنگار فارس می‌گوید: حضور فراگیر آحاد افراد جامعه در این رخداد در واقع بیانگر همراهی و همدلی و انسجام مردم است و همان‌طور که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) فرمودند؛ ائمه ما با همان دید الهی که داشتند، می‌خواستند که این ملت‌ها (مسلمانان) را با هم بسیج کنند و یکپارچه کنند، از راه‌های مختلف، اینها را یکپارچه کنند تا آسیب پذیر نباشند. حضور گسترده در انتخابات متضمن امنیت کشور و آرامش جامعه خواهد بود.

احمدرضا هدایتی می‌افزاید: وقتی دشمن از تأمین دارو حتی برای بیماران پروانه‌ای ما اجتناب می‌کند و یا قتل عام  مردم بی‌گناه در سرزمین‌های اشغالی برایش بی‌اهمیت است، پس منافع سایر کشورها و آسایش و آرامش سایر ملت‌ها برایش اهمیتی ندارد و خیرخواه ما نیست و قطعاً عدم مشارکت مردم در انتخابات به نفع دشمنان است و درست به همین دلیل است که به بهانه‌های مختلف و بیان دلایل واهی این همه بر عدم شرکت مردم در انتخابات تأکید دارند.

 با عدم مشارکت در انتخابات گستاخی و خیانت افراد فرصت‌طلب و قانون‌شکن بیشتر و زمینه برای تکرار آشوب‌ها و اغتشاشات خسارتبار در کشور افزایش خواهد یافت

 

وی با تاکید بر اینکه با اجتناب از شرکت در انتخابات نه‌تنها مشکلات واقعی و بعضاً غیرواقعی موجود در جامعه برطرف و وضعیت بهتری ایجاد نخواهد شد، بلکه گستاخی و خیانت افراد فرصت‌طلب و قانون‌شکن بیشتر و زمینه برای تکرار آشوب‌ها و اغتشاشات خسارتبار در کشور افزایش خواهد یافت، ادامه می‌دهد: در این صورت دشمن با سهولت بیشتری می‌تواند اهداف خود علیه این ملت و مملکت را محقق سازد، زمانی که مشارکت کم باشد، سرمایه‌گذاران اعم از داخلی یا خارجی نمی‌توانند به آینده کارشان در کشور ما اطمینان داشته باشند و نه‌تنها امکان خروج سرمایه‌ها از کشور افزایش می‌یابد، بلکه امکان سرمایه‌گذاری جدید در کشورمان نیز منتفی خواهد شد که طبیعتاً هم مردم و هم سیستم اقتصادی کشور متضرر خواهند شد.

این فعال سیاسی استان بیان می‌کند: اگر مشارکت در انتخابات کم باشد،  امکان دفاع قاطعانه از منافع کشور و مصالح مردم در محاکم بین‌المللی از مسوولین ذی‌ربط سلب خواهد شد، همچنان که وقتی دشمن در فتنه 88 و اغتشاشاشات آبان 98 و سایر موارد مشابه خیانت اغتشاشگران، اهانت به مسوولین و آتش زدن تصویر حاج قاسم عزیز توسط اغتشاشگران را دید، فشارها و تهدیدها و تحریم‌ها را چندین برابر کرد و حتی جرأت ترور پیدا کرد و به شکل علنی از تجزیه خاک ایران عزیز سخن گفت.

هدایتی تاکید کرد: در انتخابات شرکت می‌کنیم تا حتی‌المقدور مانع از ورود کسانی شویم که تعهد، تقوا، تخصص و در مجموع صلاحیت کمتری دارند و یا با توسل به وعده و وعیدهای دروغ و فریب افکار عمومی و صرف هزینه‌های سنگین و غیرمنطقی قصد ورود به مجلس برای سوءاستفاده از موقعیت خود را دارند.

دیگر حاضر نیستیم نمایندگانی به مجلس راه پیدا کنند که به کار دیگری بجز مسئولیت و وظیفه نمایندگی خودشان می‌اندیشند و در اموری دخالت می‌کنند که در حوزه وظایف و اختیاراتشان نیست

 

وی می‌گوید: باید رأی بدهیم، چون کوله‌باری از تجارب گذشته را به همراه داریم و دیگر حاضر نیستیم نمایندگانی به مجلس راه پیدا کنند که به کار دیگری بجز مسئولیت و وظیفه نمایندگی خودشان می‌اندیشند و در اموری دخالت می‌کنند که در حوزه وظایف و اختیاراتشان نیست و باعث می‌شود تا در انجام وظایف آنها لطمه و خدشه‌ای ایجاد شود.

به گزارش فارس حتی اگر به وضعیت موجود اعتراض داشته باشیم، تنها با شرکت در انتخابات و انتخاب درست است که می‌توانیم به بهبود شرایط در چهار سال آینده امیدوار باشیم.

 پایان پیام 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول