اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

۲۲ بهمن تجلی قدرت و حکمت خدا و اعجاز مقاومت و صبر بود

امام جمعه موقت تهران گفت: ۲۲ بهمن تجلی قدرت و حکمت خدا و تجلی اعجاز مقاومت و صبر و پیروزی خون بر شمشیر بود.

۲۲ بهمن تجلی قدرت و حکمت خدا و اعجاز مقاومت و صبر بود

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور روز شنبه ۱۴ بهمن ماه در آئین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام آرمیده در پردیس مرکزی دانشگاه تهران، با تبریک فرا رسیدن چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی یک پیروی خارج از محاسبات ظاهری دوست و دشمن بود و هیچ کسی فکر نمی‌کرد یک انقلابی مانند انقلاب اسلامی بتواند در فضای مادی دنیایی که همه جا را تفکر غربی یا شرقی تحت تأثیر خود قرار داده وهمه به دنیا فکر می‌کردند، به سامان برسد. حاکمیت دین اصلاً در قاموس فکر آن روز مردم نمی‌گنجید اما خداوند متعال فردی را مأمور کرد و او به وعده‌های خدا اطمینان داشت؛ امام جلو افتاد و سال ۴۲ به شاه خطاب کرد که کاری نکن تا از مملکت بیرونت کنم.

آیت‌الله صدیقی در برشمردن مهمترین مؤلفه‌های پیروزی انقلاب اسلامی، به یقین امام، همراهی مردم و نقش دانشگاه تهران اشاره کرد و اظهار داشت: در درجه اول یقین امام و عمل مومنانه ایشان که حتی برای هدف حاضر بودند جان خود را بدهند، قابل ذکر است. نقش مردم هم در پیروزی انقلاب اسلامی، یک نقش مثال‌زدنی است چراکه مردم با امام خمینی (ره) همراهی کردند. تحصن در دانشگاه تهران نیز جزو مولفه‌هایی بود که به پیروزی انقلاب کمک کرد و شهید بهشتی و دیگر علما آمدند در دانشگاه و آمادگی اساتید و جوانان دانشجو این بستر را فراهم کرد و انقلاب را به نتیجه رساند.

امام جمعه موقت تهران در تبیین نقش پیروی مردم از امام در پیروزی‌های جامعه اسلامی، بیان داشت: هر جا فرمان خدا از طریق خلیفه خدا به مردم رسید و مردم هم عمل کردند، به پیروزی رسیدند. دفاع مقدس و عبور از فتنه نیز همین طور بود؛ عبور از مشکلات هم راهی جز این ندارد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور خطاب به دانشگاهیان دانشگاه تهران تاکید کرد: همیشه سرافراز باشید و همان‌طور که در پیروزی انقلاب اسلامی دخیل بودید، در حفظ و استمرار انقلاب اسلامی نیز همگی در خط مقدم باشید.

آیت‌الله صدیقی خاطرنشان کرد: هر وقت مملکت مشکلی پیدا کرده است، شهدا به یاری ما آمده‌اند. شهادت شهید بهشتی ما را از فتنه و آشوب منافقین نجات داد. شهادت شهدای دوران دفاع مقدس ما را در برابر قدرت‌های اتمی پیروز کرد. در این آشوب‌های سال گذشته هم شهدایی مثل آرمان ما را به پیروزی رساندند. ولی‌نعمت‌ها که شهدا هستند و زنده هستند را الگوی خود قرار دهیم چون هر چه داریم از شهدا است.

مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام آرمیده در پردیس مرکزی دانشگاه تهران با حضور آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی کرمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، عبدالرضا سیف رئیس بسیج اساتید و محسن دشتکوهی رئیس بسیج کارکنان و جمعی از نمازگزاران مسجد دانشگاه تهران برگزار شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول