اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درخواست جمهوری‌خواهان برای توقف دائمی حمایت‌های آمریکا از آنروا

دو سناتور آمریکایی حامی رژیم صهیونیستی از کنگره آمریکا می‌خواهند تا برای همیشه کمک‌های این کشور به آنروا را متوقف کند.

درخواست جمهوری‌خواهان برای توقف دائمی حمایت‌های آمریکا از آنروا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سناتور میت رامنی» و سناتور«مایک لی» از ایالت یوتا از دولت جو بایدن درخواست کرده‌اند تا برای همیشه کمک مالی به آژانس سازمان ملل در غزه را متوقف کند.

به دنبال ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر دست داشتن حداقل ۱۲ کارمند آژانس سازمان ملل در غزه در جریان حملات ۷ اکتبر حماس علیه صهیونیست‌ها، قانونگذاران سنا در نامه‌ای به صورت مکتوب خواستار توقف دائم کمک‌های مالی به آژانس‌ امداد و کار سازمان ملل شدند.

در این نامه که توسط ۲۴ سناتور جمهوری‌خواه و خطاب به «چاک شومر» رهبر اکثریت سنا و «میچ مک کانل» رهبر اقلیت سنا نوشته شده است ضمن تاکید بر اتهامات مطرح شده علیه کارمندان سازمان ملل خواسته شده تا حمایت‌ها از آژانس مذکور به دلیل سابقه «یهودستیزی» کارکنانش متوقف شود.

این اتهامات در حالی علیه کارمندان آژانس سازمان ملل مطرح می‌شود که آنها از ۲ میلیون غیرنظامی در غزه تحت عنوان کمک‌های بشردوستانه حمایت می‌کنند و بیش از ۱۰۰ نفرشان هم در چند هفته اول جنگ غزه کشته شدند.

در نامه مذکور به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز اشاره شده است. تصمیمی که مبتنی بر توقف کمک‌های مالی به آنروا بود و بایدن با ورودش به کاخ سفید آن را لغو کرد. آمریکا از سال ۲۰۲۱ با اعطای ۳۷۰ میلیون دلار کمک به آنروا بزرگ‌ترین حامی مالی این آژانس بوده است. با این حال کنگره این کشور در تمام این سال‌ها به دنبال لغو حمایت‌های خود بوده است.

پیشتر«جان کربی» سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید نیز در اظهاراتی ضمن پذیرش اتهامات مطرح‌شده علیه کارمندان آنروا خواستار تحقیقات بیشتری در این زمینه شد. با این حال، جمهوری‌خواهان خواستار اقدامات سخت‌گیرانه‌تری شده‌اند و در متن نامه بر این موضوع تاکید کرده‌اند که ایالات متحده آمریکا باید برای همیشه کمک به آنروا را متوقف کند.

جمهوری‌خواهان سنا تاکنون چندین لایحه را برای انجام این کار به کنگره ارائه کرده‌اند. قانون پاسخگویی و شفافیت از همین موارد بوده است که اجرای آن از سوی رامنی و مایک لی مورد حمایت قرار گرفته است.

به رغم تمامی ادعاهای مطرح شده علیه آنروا، سازمان ملل همچنان بر لزوم تداوم حمایت‌ها از این آژانس در جریان جنگ غزه تاکید می‌کند و عنوان کرده است که توقف کمک‌های مالی به آنروا روند حمایت از غیرنظامیان فلسطینی را بسیار دشوار می‌سازد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول