اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تقدیر مجمع نمایندگان طلاب از تیم ملی فوتبال و وزیر فرهنگ و ارشاد

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم طی بیانیه های جداگانه، از بازی غیرتمندانه تیم ملی فوتبال ایران در مقابل تیم ملی ژاپن و سخنان غیرتمندانه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره فیلم فجر تقدیر کرد.

تقدیر مجمع نمایندگان طلاب از تیم ملی فوتبال و وزیر فرهنگ و ارشاد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، متن بیانیه‌های مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بدین شرح است:

* پیام تبریک به تیم ملی فوتبال ایران

بسم‌ الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ

و نگذارید که ضعیف و ناامید شوید، و شما بالاترین هستید اگر مؤمن باشید.

تیم ملی فوتبال ایران با شکست تیم ملی ژاپن به نیمه نهایی جام ملت های آسیا، صعودی شگفت انگیز داشت و همزمانی این پیروزی باشکوه و سالگرد فتح بی نظیر امیرالمومنین (ع) در غزوه ی خیبر به همه ی ایرانیان عزیز تبریک و تهنیت باد.

این پیروزی به وضوح نشان دهنده ی قدرت و همبستگی تیم ملی ایران بود که حمایت و همدلی ملت ایران را نیز به خود جلب نمود و این خوشحالی را می توان از صدای شادی و تشویق ایرانیان در همه جا حس کرد.

این پیروزی یادآور این نکته است که ما ایرانیان، هر زمان که با هم متحد باشیم، می توانیم به هر چیزی که می خواهیم برسیم، ما باید از این فرصت استفاده کنیم و با حفظ وحدت و همدلی، کشورمان را به سمت پیشرفت و ارتقا ببریم.

ما باید بدانیم ایرانیان واقعی، آن‌هایی هستند که به کشور خود علاقه مند و متعهد هستند؛ آن هایی که با هر پیروزی و موفقیت ایران، شاد و خوشحال و با هر شکست و ناکامی، غمگین و ناراحت می شوند؛ آن هایی که با هر تهدید و تحریم ایران، مقاومت و ایستادگی نموده و با هر فرصت و امکان، ایران را به سوی توسعه و رشد هدایت می کنند.

ایران عزیزم، ما همیشه دوستت داریم و به تو افتخار می کنیم؛ تو که سرزمین تمدن ها و فرهنگ ها هستی، تو که سرزمین شهدا و اسوه ها هستی، تو که سرزمین علم و دانش هستی، تو که سرزمین هنر و ادب هستی، تو که سرزمین ایمان و اخلاص هستی.

ما از رسانه‌های فارسی‌زبانی که با دشمنان ایران همکاری نموده و از ایرانیان واقعی جدا هستند، بیزاریم و از آن ها فاصله می گیریم.

به امید قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا و برگزاری پرشور انتخابات اسفندماه

روابط عمومی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

* تقدیر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم

دکتر اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای فرهنگ عمومی کشور در مراسم افتتاحیه چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر فهیمانه و حکیمانه می گوید:

«ما پیشتاز عرصه فرهنگ در منطقه هستیم و ریشه‌های چند هزار ساله داریم و از نمادهای هویتی خودمان پاسداری می‌کنیم، سینما و هنر مهمترین ابزار برای اعتلای تمام داشته‌های غرورآفرین مردم ایران است؛ حیا، عفت، پاکدامنی و پوشش افتخارات لاینفک از زندگی تک تک ایرانی هاست.

در آخرین پیمایش ملی که در وزارت ارشاد صورت گرفت ۸۵ درصد مردم ایران با افتخار خودشان را حامی نماد اصیل و چندهزار ساله ملی و دینی خودشان عفت و پاکدانی و پوشش و حجاب دانستند، امروز جامعه اصیل ایرانی بانوان عفیف ما پرچمدار عزت و سربلندی هستند».

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از سخنان عمیق، هنرمندانه، حکیمانه و با صلابت جناب آقای دکتر اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره فیلم فجر که برای پاسداشت هنر ایرانی و انقلابی برگزار می گردد، تقدیر و تشکر می نماید؛ این سخنان بسیار شایسته و ستودنی و سازگار با باورمندی دینی و انقلابی و مذهبی اکثریت قریب به اتفاق مردم و ملت بزرگ متمدن ایران اسلامی است و برخاسته از ظرفیت دینی و ملی و انقلابی آن فرزند فرهنگی و هنری وطن است.

البته از دیگر سو در نیم نگاهی به سخنان و رفتار غیر حرفه ای و جوزده و احساسی آقای پرویز شیخ طادی که رزومه‌ای ضعیف و سؤال‌برانگیز دارد، در می یابیم؛ فیلمی هم که وی درباره فلسطین ساخته‌، ضعیف و از یاد رفتنی است و تجلیل جشنواره فجر از او، به نوعی دفاع از اصل کار برای فلسطین مظلوم ولو ضعیف بوده است؛ وگرنه برخورداری وی از جایزه جشنواره موضوع عجیبی بود!

تفاوت و عیار انسان‌ها اتفاقاً در چنین بزنگاه‌هایی خود را نشان می‌دهد. یکی می‌شود ابراهیم حاتمی‌کیا که با آن سابقه درخشان در سینمای دفاع مقدس در مراسم اختتامیه فیلم فجر از خود خرج می‌کند و خود را فیلمساز وابسته به انقلاب لقب می‌دهد تا همه بدانند فیلمساز انقلابی‌بودن برای او افتخار است و یکی هم می‌شود پرویز شیخ طادی با رزومه‌ای ضعیف و سؤال‌برانگیز که در جشن پیروزی انقلاب، از محدودیت‌های برهه‌ای از انقلاب درباره کراوات و حجاب سخن می‌راند و گویا مأموریتی پشت پرده در جهت قبح‌زدایی از بدحجابی و بی حجابی و مقبولیت آفرینی برای نماد ظاهری غربزدگی(کراوات) دارد؛ در حالی‌که حجاب میراث ادیان و ملل و ایران کهن است و کروات میانه‌ای با ایران کهن و جوان و انقلابی ندارد! و نماد فرهنگ غرب است؛ لابد می‌خواهد خود را فیلمسازی غیروابسته به ایران کهن و جوان و انقلاب ونظام اسلامی بنمایاند.!

همزمانی دو رویداد پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در مقابل ژاپن که با توسل و اتکای به نمادهای دینی و انقلابی همراه بود و اختتامیه سینما و فیلم فجر که در هر دو رویداد، توده ملت پشت انقلاب و ایران خود بودند، در جای خود جالب بود و مثل همه جای دنیا اقلیتی در مقابل پیروزی و توفیقات معنادار و ماندگار، بدنبال مطامع نامتعارف خود بودند!

ضمن تشکر از هنرمندان انقلابی ساحت‌های مختلف هنری، نمایش وتئاتر، فیلم و سینما، سرود و شعر، قلم و نگارش و ...، امیدواریم اقلیت ره گم کرده نیز به خود آیند و به جبهه ایران و انقلاب برگردند.

روابط عمومی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

پایان پیام/ 78041

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول