اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جهاد اسلامی: کشورهای عربی، یمن را الگو قرار دهند

جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن شدید حملات بامداد امروز آمریکا به یمن، از موضع این کشور در قبال غزه و فلسطین تقدیر کرد.

جهاد اسلامی: کشورهای عربی، یمن را الگو قرار دهند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز (۱۵ بهمن) در بیانیه‌ای به حملات بامداد آمریکا و انگلیس به مناطقی در یمن واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

به نوشته وبگاه العهد، در این بیانیه آمده است: «این تجاوزات در راستای تلاش برای شعله‌ور کردن منطقه و گسترش دایره درگیری بر خلاف ادعای دولت آمریکا است و تمامی تبعات این باج‌خواهی بر گردن آمریکا است».

جهاد اسلامی فلسطین افزود: «واشنگتن و پایتخت‌های غربی همچنان تجاوز دشمن صهیونیستی به غزه را مدیریت می‌کنند و برای این رژیم پوشش سیاسی، اقتصادی و حمایت نظامی فراهم می‌آورند و از این رو در جنایت نسل‌کشی فلسطینی‌ها شریک هستند».

این گروه مقاومت فلسطینی تأکید کرد: «قدردان موضع مردمی و رسمی یمن هستیم که اعلام کرده است این تجاوزات آن‌ها را از عمل به وظایفشان در حمایت از مردم فلسطین باز نمی‌دارد».

جهاد اسلامی سپس ابراز امیدواری کرد که همه کشور‌های عربی و اسلامی «موضع اصیل یمن» را مبنی و الگو قرار دهند.

وزارت دفاع آمریکا بامداد امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به همراه انگلیس و با حمایت استرالیا، کانادا، دانمارک، هلند، نیوزیلند و بحرین به اهدافی در یمن حمله کرده است.

در این بیانیه ادعا شده که حملات نیروهای آمریکایی و انگلیسی به اهداف یمن، ۱۳ مکان ذخیره سازی سلاح را هدف قرار داده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز به دنبال صدور این بیانیه اعلام کرد جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی طی ساعات گذشته ۴۸ حمله هوایی به یمن انجام داده‌اند که ۱۳ مورد آن در صنعاء بوده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد این حملات، یمن را از مواضع اخلاقی، دینی و انسانی این کشور در حمایت از مردم فلسطین منصرف نخواهد کرد و بی‌پاسخ نخواهد ماند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول